Hlavní obsah

Test Toyoty Camry: Hybridní sedan, který si vás získá

7:06
7:06

Poslechněte si tento článek

Nová generace jednoho z nejpopulárnějších sedanů na světě přijíždí s výraznějším designem, komfortním podvozkem, moderním interiérem, a především sofistikovanějším hybridním pohonným ústrojím, kterému se dnes už opravdu jen těžko něco vyčítá.

Foto: Jan Handrejch , Novinky

Toyota Camry

Článek

Toyota Camry, klasický sedan střední třídy, se řadí k nejpopulárnějším sedanům a vlastně i celkově automobilům na celém světě, v Evropě se však dlouho neprodávala. Po čtrnáctileté odmlce se vrátila až v roce 2018 a rychle začala ukazovat, co dnes mohou velké sedany nabídnout. Dokonalá však nebyla.

V roce 2023 ale automobilka představila novou generaci, v pořadí již devátou, která posunula legendární model do životní formy. A pravda je, že po týdenním testování jsme rychle pochopili, že tenhle hybridní sedan vyložil ve svém pozvolna vymírajícím segmentu silné karty.

To je ostatně patrné už na první pohled, neboť design z kalifornského studia značky je líbivou evolucí minulé generace. Camry zaujme výrazným světelným podpisem, robustními tvary předního nárazníku nebo elegantní siluetou, připomínající spíše liftback.

Platforma TNGA zůstala identická, stejně jako rozvor a s tím související vnitřní prostor, vůz ovšem narostl o asi 35 milimetrů a díky řadě úprav, včetně sklonu předních sloupků, má i lepší aerodynamiku.

Příjemně moderní

Výraznou proměnou ale prošla i kabina, která nabízí skvělý výhled z vozu, perfektní ergonomii i moderní výbavu. Kaplička přístrojů je s výjimkou základní verze osazena 12,3“ digitálním přístrojovým štítem s přizpůsobitelným obsahem, středu palubní desky pak standardně dominuje stejně velký dotykový displej infotainmentu.

Oba displeje nabízí přehlednost a dostatečně svižný chod, přičemž infotainment potěší i bezdrátovou mobilní konektivitou. Díky aplikaci MyToyota je navíc možné ovládat některé funkce na dálku, takže si před cestou například vyhřejete kabinu a sedadla. Auto se v případě potřeby i samo nastartuje, zůstává však zamčené až do vašeho příchodu.

Když jsme nakousli topení, musíme také pochválit samostatný panel ventilace, který je při ruce a dobře přehledný. Obecně v kabině najdeme řadu tlačítek, která jsou dobře dostupná a ovládání vozu zpříjemňují.

Sedadla jsou především pohodlná, ve vyšších verzích nabízející vyhřívání i ventilaci, a opomenout nelze ani dobrou pozici za volantem. Kabina působí vzdušně a posádka má kolem sebe spoustu prostoru, což platí i pro zadní sedadla. Jejich komfort navíc v nejvyšší výbavě umocní i multifunkční loketní opěrka s ovládáním ventilace, rádia nebo sklonu opěradel.

Za jednu z hlavních slabin sedanů bývá označován zavazadlový prostor, který ve srovnání s liftbacky postrádá variabilitu. Camry ale nabízí dobře využitelné pravidelné tvary o objemu 493 litrů, průvlak mezi zadními opěradly a rovněž celkem velký nakládací otvor, díky kterému kufr snadno spolkne i větší zavazadla.

Při výběru výbavy je však potřeba si uvědomit, že nejvyšší testovaná výbava postrádá možnost sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, což ještě víc omezuje praktičnost sedanu.

Úsporně a komfortně

Jednou z nejdůležitějších inovací v rámci nové generace Toyoty Camry je ovšem nový hybridní systém páté generace, který přináší zcela nový jízdní zážitek. A to velmi příjemný.

Základem hybridního ústrojí je 2,5litrový atmosférický čtyřválec o výkonu 137 kW s 221 Nm točivého momentu, který doplňuje elektromotor o výkonu 100 kW. Výsledkem je kombinovaný výkon 169 kW (230 k).

Foto: Jan Handrejch , Novinky

Hybridní čtyřválec nabízí dostatek elánu, je kultivovaný a má příjemnou spotřebu.

To stačí 1,5 tuny vážícímu sedanu ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 180 km/h. Poháněna jsou pouze přední kola, ve světě je však hybrid dostupný i se čtyřkolkou.

Důležitější než samotné parametry je však odladění hybridního systému, ve kterém zůstává Toyota zkrátka nedostižná. Spalovací motor se v camry skvěle doplňuje s elektrickým, střídání probíhá takřka neznatelně a při běžné jízdě se automobilce podařilo zkrotit i hlučnost, ačkoliv při plné akceleraci se e-CVT převodovka vždy spolehlivě projeví.

Pod plynem přitom auto kromě nárůstu hluku předvádí i solidní dynamiku, a to včetně pružného zrychlení ve vyšších rychlostech. Jakmile ale zrychlovat přestanete, motor se opět uklidní, a dokonce i dálniční přesuny probíhají v tichu a pohodlí. Komfort přitom patří k dalším silným stránkám camry.

Ačkoliv nemá žádný adaptivní sofistikovaný podvozek, nabízí camry fantasticky plavnou jízdu, během které se tlumiče v kombinaci s 18“ litými koly spolehlivě starají o žehlení většiny nerovností. Pouze na těch větších se camry elegantně zhoupne, nestalo se nám však, aby podvozek mlátil či do kabiny pouštěl nepříjemné zvuky.

Jízda s Toyotou Camry je tak mimořádně uklidňujícím zážitkem, a to jak při městském popojíždění, tak při dálkových cestách, které tomuto reprezentativnímu sedanu mimořádně sedí. Ve výbavě má ostatně i pestrou paletu asistenčních systémů. Je pouze škoda, že výkonné LED světlomety nemají funkci stínování okolního provozu.

I s 2,5litrovým zážehovým motorem camry zvládá předvádět příjemnou spotřebu. Ta se při běžném příměstském a městském popojíždění pohybuje zhruba kolem 5 až 6 litrů na 100 kilometrů. Není však problém dostat se i pod tuto hranici. Je až udivující, kolik času vůz tráví v plně elektrickém režimu. Dálniční přesuny a svižná jízda znamenají spotřebu zhruba kolem 7 l/100 km.

Cena přesahuje milion

Cena Toyoty Camry začínala v době testování díky akční nabídce těsně pod hranicí jednoho milionu korun, což z ní díky bohaté výbavě již v základu dělalo velmi zajímavou alternativu k zavedeným modelům v daném segmentu. Dnes však cena základní výbavy startuje od částky 1 120 000 korun, za testovanou vrcholnou výbavu ale zákazník zaplatí o 200 000 víc. Jediným příplatkem navíc už ale naštěstí zůstává jen skutečně zdařilý lak.

Toyota Camry 2.5 Hybrid (230 k)
Spalovací motor:2487 ccm, atmosférický čtyřválec
Max. výkon a točivý moment:137 kW (186 k)/221 Nm
Max. výkon a točivý moment elektromotoru:100 kW (136 k)/- Nm
Max. kombinovaný výkon:169 kW (230 k)
Převodovka:e-CVT
Poháněná náprava:Přední
0-100 km/h:7,2 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:4,8 l/100 km
Kapacita nádrže:50 l
Provozní/maximální hmotnost:1560/2100 kg
Délka × šířka × výška:4920 x 1840 x 1445 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:493/- l
Základní cena:1 120 000 Kč
Základní cena testovaného provedení:1 320 000 Kč
Cena testovaného vozu:1 345 000 Kč

Výběr článků

Načítám