Článek
V nabídce jsou celkem tři motorizace. Zákazník může zvolit buď benzínový dvoulitrový motor (111 kW), nebo čtyřválcový turbodiesel o výkonu 91 kW (a dvoulitrovém objemu), nebo 110 kW (se zdvihovým objemem 2,2 litru). Slabší vznětový agregát lze mít pouze s pohonem přední nápravy, testovaná konfigurace s manuální převodovkou, pohonem všech kol a silnějším motorem 2,2 D-4D nám tak přišla jako ideální.
Pod líbivou slupkou s výraznou přídí (a méně výraznými zadními partiemi) se skrývá prostorný interiér, kam se bez problémů vejde čtveřice dospělých včetně zavazadel na dovolenou (nadprůměrných 547 litrů). Zadní sedačky nabídnou polohovatelný sklon a v případě potřeby i snadné sklopení.
Přední sedadla mají jen průměrné boční vedení, celkově jsou ale svým tvarem i tuhostí výplně pohodlné. Páté dveře se vyklápí vzhůru (dříve do strany), testované provedení mělo elektromechanické otevírání, které ale bylo velmi pomalé a v praxi zdržovalo. Pro někoho může být nevýhodou i absence rezervního kola, v nabídce je výhradně lepící sada.
Interiér je nesourodý
Interiér nepůsobí příliš útulně, je sice dobře zpracovaný, některé materiály ale působí na auto této cenové kategorie vcelku lacině, a co je hlavní – nesourodě. „Ravka“ nemá uvnitř jasně danou strukturu, občas kvůli tomu působí jako skládanka různě starých dílů ze skladu japonské automobilky.
Navigace i audiosystém funguje intuitivně, někomu ale bude vadit absence českého překladu, ať už nabídek v menu, tak hlasu, který vás dovádí k zadané destinaci.
Světlá výška činí 187 mm, ve skutečnosti ale díky masivní karoserii působí opticky větším dojmem. I tak lze s RAV4 bez sebemenších problémů projíždět lesní či polní cesty, klidně zablácené a s relativně většími výmoly. Tak či onak, takovýto způsob stejně většině majitelů nebude vlastní, pro ně je důležité, že pohon 4x4 funguje bezproblémově na silnicích se zhoršenou adhezí nebo při prudkém, necitlivém rozjezdu. Navíc, nechybí zamykání mezinápravové elektromagnetické spojky pomocí příslušného tlačítka – to pokud budete jezdit v relativně náročnějším terénu.
Jízdně nová Toyota RAV4 nepřekvapí, je převážně komfortní, dobře filtruje nerovnosti a třebaže na technické silnici není úplně zábavné ji řídit (jako skoro všechna SUV), to co od něj očekáváte, splní bezezbytku. Překvapivým zklamáním je slabá účinnost klasické parkovací brzdy, páku bylo nutné vytáhnout do nejvyšší polohy, jinak byl její účinek nevalný. Možná ale šlo o nedostatek konkrétního exempláře.
2,2 D-4D: pro RAV4 ideální volba
Nyní pár slov k motoru 2,2 D-4D. V nižších otáčkách trochu překvapí menší ochota ke zrychlování, po překročení cca 2200 otáček se ale motor 2,2 D-4D „probere“ a začne se projevovat jako správný turbodiesel a mohutným přívalem točivého momentu zatlačí posádku do sedadel. Motor, známý i z ostatních modelů od Toyoty, je v provozně nejvhodnějších otáčkách tichý, potěší kultivovaností i spotřebou kolem 7 litrů nafty na sto ujetých kilometrů. S motorem si dobře rozumí i šestistupňová manuální převodovka, podle nás mnohem lepší volba než bezestupňový automat.
Tradičním nedostatkem japonských výrobců je horší individualizace, pravdou ovšem je, že trojice nabízených výbav je dobře rozčleněna.
Toyota RAV4 je prostorné SUV, schopné i výletu mimo zpevněné silnice. Bez chyb není, mezi konkurenty se ale rozhodně neztratí.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2231 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 110 kW (150 k) při 3000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 340 Nm při 2000 ot./min. |
0–100 km/h: | 9,6 s |
Nejvyšší rychlost: | 190 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,6 l/100 km |
Pohotovostní / užitečná hmotnost: | 1715 kg / 505 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena nejlevnější verze: | 641 900 Kč (2.0l, 111 kW) |
Cena s testovanou motorizací: | 686 900 Kč |