Článek
Při představě tří stovek kilometrů nutných ujet během jednoho deštivého zářijového odpoledne, se autorovi tohoto testu za volant Swiftu Sport příliš nechtělo. Cesta, která vedla zhruba z jedné třetiny po dálnicích a skoro z poloviny po okreskách první a druhé třídy, nakonec právě v těchto částech nebyla vůbec nudná.
Právě okresky jsou totiž místem, kde vynikne v dnešní době unikátnost tohoto vozu, na dálnicích a ve městě jeho kouzlo moc nefunguje.

Suzuki Swift Sport
V Maďarsku vyráběný Swift Sport i přes tvrdší podvozek dovede být vcelku komfortním společníkem. Pravda, zejména větší nebo příčné nerovnosti posádka pocítí tvrdým bouchnutím, běžné nerovnosti ale tlumiče odfiltrují docela dobře.
Podvozek a nízká hmotnost patří k tomu nejlepšímu, co Swift Sport může svým majitelům nabídnout.
Podvozek popisovaného auta naštěstí není prkenný a dobře kopíruje profil silnice. Swift nemá problémy s přenášením hmotnosti, také náklony jsou v oblouku v normě.
Na okresních silnicích je zkrátka zábavný a dává vzpomenout na devadesátá léta – jednoduché, lehké auto s točivým (byť ne moc výkonným) motorem.
Skvělý podvozek dlouho odolává nedotáčivosti
Ostatně, podvozek a nízká hmotnost patří k tomu nejlepšímu, co Swift Sport může svým majitelům nabídnout. I přes přeposilované řízení se velmi dobře „šoféruje“, nedotáčivost přichází velmi zvolna, ohlášená zpravidla pískajícími předními pneumatikami. Swift nabídne velmi dobrou stabilitu a jistotu i při rychlostech blízkých jeho maximálce (195 km/h).
Motor s interním kódem M16A je klasicky umístěn vepředu napříč a pohání přední kola. Jde o ten samý atmosférický čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí, variabilním časováním ventilů a objemem 1,6 litru, který najdete i v třídveřové verzi.
Motor nabídne výkon 136 koní (100 kW); dosahuje jej až při 6900 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 160 Nm při 4400 otáčkách.

Suzuki Swift Sport
V rychlostech nad 120 km/h se projeví vyšší motorický a aerodynamický hluk, na cestování po dálnicí sportovní swift stavěný není. Ostatně na šestý rychlostní stupeň točí motor při tachometrových 120 km/h 3000 otáček. To je opravdu hodně, jakkoliv při normální jízdě se mimo město dá spotřeba paliva srazit lehce nad šest litrů.
Atmosféricky plněný čtyřválec toho v nízkých otáčkách mnoho nepředvede, výrazněji ožívá při 4000, a to už pak za drnčivého zvuku letí ručka otáčkoměru až k sedmi tisícům.
Ostatně, plný plyn na vytočenou trojku nebo čtyřku je v podání popisovaného auta velmi působivý. Na dvojku se dá jet 90, na trojku 140 a na vytočenou čtyřku už jedete rychlostí 180 km/h. Spolehnout se můžete na dobře dávkovatelné kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením).
Jednodušší interiér
Pětidveřová verze přináší větší praktičnost, koupit lze i třídveřové provedení. Od běžného swiftu se oba sportovně laděné modely liší jenom v detailech - falešným zadním difuzorem s dvěma integrovanými koncovkami výfuku, výraznější přídí a spoilerem na víku pátých dveří. Vybírat lze celkem z deseti barev karoserie.

Suzuki Swift Sport
Interiér je tradičně jednodušší, ale celkově přehledný a snadno ovladatelný. Ruční brzda v testovacím autě byla rozbitá – její účinek se projevil pouze při plném vytažení. Výtečné jsou sportovní sedačky s tvrdší výplní a dobrým bočním vedením.
Škoda jen, že sedadlo nejde spustit níže, stěžovat si budou také prostorově výraznější řidiči, kteří se do poměrně úzkého prostoru mezi bočnicemi jednoduše nevejdou.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1586 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 100 kW (136 k) při 6900 ot./min. |
Max. točivý moment: | 160 Nm při 4440 ot./min. |
0–100 km/h: | 8,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 195 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,4 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1060 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 199 900 Kč (1,2 VVT, 69 kW) |
Cena s testovanou motorizací: | 389 900 Kč |