Článek
Subaru Justy určitě není tím typem auta, který by sbíral ocenění za atraktivní zevnějšek. Tady je totiž o vnitřní prostor a ten je využit velmi dobře. Počínaje nastupováním široce otevíratelnými dveřmi a konče prostorem pro posádku. Nejenom v oblasti hlavy (který každý vzhledem k výšce vozu očekává), leč i v poděleném a příčném směru.
Místa je poměrně dost i vzadu, takže do tohoto auta není problém usadit čtyři urostlé cestující.
Pro zavazadla zbývá dostatečných 225 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel (v poměru 60:40) vzroste objem na slušných 630 litrů. Na tak malé auto jsou to výtečné hodnoty.
Uvnitř je jasně vidět, na kterých položkách se šetřilo a některé plasty vypadají vskutku odpudivě. Dílenské zpracování ale není špatné.
:. Grafika budíků je dost jednoduchá. Foto: Jindra Krupičková
Litrový tříválec od Toyoty
Litrový tříválec najdeme i v trojici malých aut vyráběných v Kolíně a původem pochází od Toyoty. Pocitově to samozřejmě není žádný „rychlík“. Nicméně vzhledem k rozměrům a hmotnosti vozu a charakteristice motoru, umí Justy docela solidně zrychlovat a pohybovat se svižně v městském provozu i mimo něj.
Motor se rád nechává vytočit, musíte mu ale odpustit dunivý hluk, který se úměrně zvyšuje s přibývajícími otáčkami. Pokud nepojedete s plným kufrem a se čtyřmi pasažéry, nemá Justy problém ani na dálnicích a stotčicítkou lze uhánět i v táhlých stoupáních. Jeho pravé teritorium je ale město a přilehlé okolí.
Spotřeba silně závisí na jízdním stylu, při klidné jízdě se dá v kombinovaném provozu jezdit lehce nad pět litrů paliva, ve městě si pak Justy řekne zhruba o šest litrů.
Pětistupňová manuální převodovka je poměrně přesná a vhodně zpřevodovaná – první dva stupně jsou krátké, poslední pátý naopak dlouhý. Brzdy odvádějí svou práci optimálním způsobem a dobře se i dávkují.
:. Subaru Justy - malé auto s velkým vnitřním prostorem. Foto: Jindra Krupičková
Řízení je lehké, přiměřeně přesné a má zpětnou vazbou, kterou od městského auta očekáváte (tedy nijakou). Manévrování s autem je snadné a díky dobrému výhledu i malé délce (3,6 metru) je parkování hračka i v zaplněných městských centrech.
Podvozek není stavěn na rychlou jízdu, je na poměry dané třídy ale dostatečné komfortní a menší nerovnosti pohlcuje „bez mrknutí oka“. Náklony jsou i v rychleji projížděných zatáčkách přijatelné, Justy má čitelný, přirozeně nedotáčivý podvozek.
Bohatá základní výbava
Subaru Justy není ničím výjimečné, v ničem vás nezklame, ale zároveň v ničem neexceluje. V Česku se prodává ve dvou výbavách a s jedním motorem. Cena začíná na bezmála 270 tisících korunách. Z tuto částku ale dostanete v podstatě plnou výbavu. Bohatá základní výbava mimo jiné zahrnuje čelní a boční airbagy, manuální klimatizaci, ABS, CD přehrávač se 4 reproduktory, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná přední okna.
:. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný. Foto: Jindra Krupičková
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 998 ccm, tříválec, zážehový |
Max. výkon: | 51 kW (68 k) při 6600 ot./min. |
Max. točivý moment: | 94 Nm při 3600 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 13,9 s |
Nejvyšší rychlost: | 160 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 5,0 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 965 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 269 800 Kč |