Hlavní obsah

Test spotřeby: Škoda Octavia 2,0 FSI

Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

V úterý v 10 hodin se na start testu spotřeby nové Škody Octavia s motorem 2,0 FSI postavila první posádka. Na čerpací stanici Shell na hradecké dálnici D11 začal 24hodinový test, ve kterém se až do středeční desáté hodiny vystřídalo dvanáct dvoučlenných posádek. Naše test uzavírala.

Článek

Na čerpací stanici Shell jsme s kolegou Jaroslavem Šimkem z deníku Právo dorazili v 7:30 hod, tedy přesně dle propozic půl hodiny před startem. Zamračená obloha, mokré silnice a teplota kolem 14 stupňů Celsia. Na pár vět se nás zeptal reportér televize Prima, která o testu bude informovat ve svém pořadu Autosalón.

Podobné testy spotřeby se v očích ostatních motoristů jeví jako nepříjemné zdržování provozu. Někteří účastníci více hledí na palubní počítače s cílem minimalizovat spotřebu paliva, než na plynulost provozu. Zda-li tomu tak bylo u ostatních posádek netušíme, nicméně naše se držela rychlostních limitů.

Ještě před startem jsme si vytyčili cíl.  Kdo z řidičů by nechtěl jezdit s minimální spotřebou? Avšak jen málokterý z nich, například při cestě na dovolenou do Chorvatska, se vzdá při venkovní teplotě blížící se 30 stupňům Celsia klimatizace. Jen málokdo jede s vypnutým rádiem či zavřenými okny. Každý z těchto výdobytků spotřebu zvyšuje.

Naším cílem bylo simulovat co nejvíce běžný provoz. Měli jsme proto puštěné rádio a klimatizaci. A jelikož jsme oba zastánci celoročního svícení, jeli jsme i se zapnutými světly. Trasa vedla po D11, mladoboleslavské R10, po silnici číslo 275 na Luštěnice, dále po silnici číslo 38 přes Nymburk do Poděbrad. Odtud pak po 611 na Prahu a u obce Jirny jsme najeli na D11 a dorazili zpět na čerpací stanici Shell. Celkem 103,9 km s časovým limitem jedna hodina čtyřicetpět minut.

Na startu byla připravena zelená Škoda Octavia s dvoulitrovým benzínovým motorem FSI. Zapečetěné víko nádrže bylo známkou, že nádrž je dotankována. Vyrazili jsme v 8:00. Za volantem seděl Jaroslav Šimek.

Škoda Octavia 2,0 FSI
Motor
zážehový, přímé vstřikování paliva, 2x OHC, uložený vpředu napříč
Počet válců4
Zdvihový objem [cm3]1984
Největší výkon [kW]110/6000 ot./min.
Největší točivý moment [Nm]200/3500 ot./min.
Spotřeba [l/100km]
Město10,3-10,5
Mimo město5,7-5,9
Kombinovaná7,4-7,6
CENA
Ambiente
2.0 FSI 110 kW579 900,-
2.0 FSI 110 kW automat634 900,-
Elegance
2.0 FSI 110 kW619 900,-
2.0 FSI 110 kW automat674 900,-

Po "ostřejším" startu nám palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 5,9 litru na 100 km. Tři čtvrtiny trasy jsem absolvovali dle předpisů. V obcích rychlostí 50 km/hod, která byla na mnohých místech omezena na 40 až 30 km/hod. Mimo obce jsem nevyužívali maximální devadesátikilometrový limit, ale drželi jsme se rychlosti kolem 70 km/hod. Na dálnici a mladoboleslavské R10 jsme jeli kolem 110 km/hod. Spotřeba postupně klesala až na 5,6 l na 100 km.

V závěrečné čtvrtině testu jsme přeci jen zpomalili s cílem "stlačit" spotřebu ještě o něco níž. Výsledkem byla průměrná spotřeba 5,5 litru na 100 km. Dotankováno bylo 5,66 litru. Něco málo přes sto kilometrů nás tak při tankování Naturalu 95 stálo 157,9 Kč. Podle neoficiálních informací se jedné z posádek podařilo jet za 4,25 l na 100 km. Oficiální výsledky byly vyhlášeny ve středu v 16 hodin.

PosádkaRedakcePrůměrná spotřebaDoba jízdy
M. Hájek, Z. MahdalMF Dnes4,21:45:56
P. Podhorský, V. KovalčíkováAuto 74,51:43:43
M. Štengl, J. MarekAutoTip/Svět motorů4,61:36:06
F. Fiala, R. VrtalTV Prima4,61:41:10
L. Káňa, Z. MerunkaAutohit4,61:45:25
Z. Pechr, J. ČvančarováBlesk4,71:42:58
P. Jansa, P. KološČeský rozhlas4,91:45:20
J. Vít, M. PoulíčkováSport5,31:28:15
V. Rybecký, I. NěmecAutostyl5,31:21:01
L. Vrkoč, J. KocurováLidové noviny5,41:40:28
J. Šimek, A. PoliakPrávo/Novinky.cz5,51:41:35
Z. Pavlis, E. ErbenDeníky Bohemia5,7*1:47:35
Poznámka: * - penalizace 0,2 l

Výběr článků

Načítám