Článek
Škoda Yeti může svým vzhledem připomínat nepříliš povedený Roomster. Yeti je celkově mnohem více hranatější. Druhým markantním rozdílem jsou kulatá mlhová světla zaříznutá do potkávacích – vypadá to nejenom dobře, ale aspoň si Yetiho na silnici nespletete s Roomsterem. Navíc, technický základ je u obou vozů velmi odlišný.
Uvnitř najdete interiér podobný Octavii. Palubní deska působí bytelně, dobrý je i výběr materiálů (až na nehezky vypadající plastové dřevo).
Posaz za volantem se hledá dobře, díky dvouose seřiditelnému volantu nebudou mít problém ani řidiči nekonfekčních postav. Snad jediný ergonomický prohřešek objevíte při ostrém slunci, kdy tlačítka na středovém panelu nejsou čitelná a vy kupříkladu nevíte, zda je klimatizace zapnutá nebo není. Naštěstí se každé přepnutí ovladače zobrazí i na velkém displeji, ale ani to není zcela ideální řešení.
Menší zavazadelník
Prostoru pro posádku je dostatek a to vzadu v oblasti hlavy i kolen. V příčném směru to ale až taková sláva není, takže vzadu se pohodlně usadí nejvýše dva dospělí cestující. Asi největší zklamání najdete v zavazadlovém prostoru se základním objemem 405 litrů – kvůli vyššímu dnu podlahy je i přes svůj pravidelný tvar kufr relativně malý. Zadní sedačky jdou sklopit (vznikne malý hrb) nebo zcela vyjmout.
Jízdní vlastnosti jsme chválili už po prvních jízdách ve Slovinsku. Na třídu kompaktních SUV jsou výborné a ochota vozu k zatáčení je i přes vyšší těžiště překvapivá. I v rychle projížděných zatáčkách se Yeti naklání jen minimálně, přičemž komfort odpružení je solidní i na nerovném povrchu (jediný problém během naší jízdy dělala Yetimu série krátkých příčných nerovností na hradecké dálnici, jinak si vedl dobře).
Překvapivá vzhledem ke stavbě automobilu je i malá citlivost na boční vítr, odhlučnění a aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech zapadne mezi průměr vozů kategorie SUV.
Problém byl s pětistupňovou manuální převodovkou, která se ve zkoušeném voze zadrhávala a zařadit občas u stojícího vozidla jedničku či zpětný chod se zdálo jako nadlidský úkol. Pravděpodobně však šlo o chybu nulté série, notabene když Yeti se s tímto motorem zatím neprodává.
Závěrečné hodnocení
Celkově jde o povedeného zástupce malých SUV, který má originální vzhled, dobrý vnitřní prostor a výborné jízdní vlastnosti. Největší nevýhodou je malý zavazadlový prostor. Škodovka nasadila docela sebevědomou cenu, ale v porovnání s konkurencí není nadsazená. Slabší motory nejdou kombinovat s pohonem 4x4, to by ale zákazníkům vadit nemělo. Horší je, že v nabídce není nový motor 1,6 TDI ani 1,4 TSI.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 81 kW (110 k) při 4200 ot./min. |
Max. točivý moment: | 250 Nm při 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | - |
Nejvyšší rychlost: | - |
Průměrná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1545 kg |
Poháněná náprava: | přední, ev. 4x4 |
Cena základní verze: | 449 800 Kč |