Článek
Exteriér má jinou přední masku, odlišná zrcátka a několik drobností na zádi vozu, jinak je totožný s minulou Audi A4. Předek, jenž zapadá svým tvarem a provedením mezi současné Seaty nicméně působí naroubovaně. Pochválit musíme pěkná 18palcová litá kola.
Interiér je rovněž totožný, námi testovaná verze Sport měla jiná sedadla s lepším bočním vedením. Posezení za volantem se hledá snadno i pro majitele nekonfekčních postav. Ukazatele, ač je na nich znát stáří, působí přehledným dojmem a jsou i dobře čitelné.
Pochválit lze i dobře tvarovaný a vhodně velký volant. Naopak kritiku zaslouží loketní opěrka, která je prakticky nepoužitelná - je špatně umístěná, takže vadí při řazení i zatažení ruční brzdy. Středový panel vypadá hodně zastarale, pokud ale pomineme estetické hledisko, lze pochválit Audi, respektive Seat za dobrý výběr materiálů a koneckonců i jejich zpracování.
Nejsilnější TDI
Druhý nejsilnější motor z nabídky, jenž jsme dostali k testu, spaluje naftu. Jde o 2,0 TDI s výkonem 170 koní a především 350 Nm točivého momentu.
Díky vstřikování common-rail byl testovaný motor po zahřátí kultivovaný a neobtěžoval posádku hlukem. Přehlédnout nelze spotřebu, jenž i při plném zatížení a jízdě na plný plyn jen málokdy překročí sedm litrů. Při trochu úsporné jízdě není problém jezdit mimo město za pět litrů nafty.
Motor má dostatek elánu; kolem dvou tisíc výrazněji ožívá a předvádí výborný zátah. Převodovka je s motorem dobře sladěna, má šest stupňů, přičemž první dva jsou krátké, poslední šestka je vysloveně dálniční rychlostí. Řazení je přesné, dráhy jsou vymezeny dostatečně.
Těžký motor vepředu = ukázková nedotáčivost
I přes těžkou příď se testované Exeo vrhalo do zatáček s nebývalou chutí, tvrdší podvozek také zajišťoval, že se auto v zatáčkách naklánělo jenom velmi málo (otázkou je, jak se bude chovat standardní podvozek, v testu jsme měli příplatkový snížený podvozek). I přes úpravy na podvozku se stále jedná o velmi nedotáčivé vozidlo.
Celkově se Exeo povedlo - snese srovnání s vozy střední třídy, i když na ty nejlepší pochopitelně nedosáhne. Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale těžká příď kazí rychlejší jízdu. Prostornost bude patřit k průměru, cenově je ale Exeo zajímavé - i základní výbavy jsou slušně vybavené. Ceny začínají na půlmiliónu korun za benzínovou šestnáctistovku (102 k), nejlacinější turbodiesel (2,0 TDI, 140 k) seženete za 590 tisíc.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 125 kW (170 k) |
Max. točivý moment: | 350 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 229 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1455 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 669 900 Kč |