Hlavní obsah

Test Seatu Altea XL 2.0 TDI: tak to má vypadat

Novinky, Jan Čech

Hned na začátek se musíme přiznat, že tohle auto jsme očekávali už dávno. Seat Altea byla pro rodinu moc malá a Toledo příliš velké a ošklivé. Takže popravdě řečeno, takhle měl vůz od Seatu vypadat už od začátku.

Článek

Tohle auto nebudeme nijak extra představovat vzhledem k tomu, že alteu a toledo již znáte. Zaměříme se především na ty změny, které daly vozu přídomek XL.

Tak akorát

Automobil má rozměry 4467 x 1768 x 1581 a při objemu zavazadelníku od 535 l je tohle to pravé auto pro rodiny. Už to není kompaktní MPV Altea s malým prostorem pro náklad, ani velbloud s hrbem v podání toleda. Zadní část je mnohem povedenější a nám se líbí i víc než u altey. Především za to mohou zadní svítilny, které automobil víc rozšířily a daly mu šmrnc.

Přední část je stejná jako u všech ostatních partnerských modelů. Ani v interiéru se nic nezměnilo. Je tu tak akorát místa pro všechny osoby a přístrojové desce se mohou vytknout jen její příliš tvrdé, i když dobře profilované materiály.

Místa pro náklad je dost a dost. Víko zavazadelníku je rozměrné a lze jím prostrčit úctyhodně velkou krabici.

Motorová klasika

Testovaný model byl poháněn velmi známým vznětovým čtyřválcem o objemu dva litry. Už jsme ho měli v několika vozech, takže jen telegraficky jeho základní znaky: výkon 103 kW při 4000 ot./min, točivý moment 320 N.m při 1750 ot./min. Tvrdý chod systému čerpadlo-tryska je i zde hodně slyšet, i když musíme pochválit inženýry za vylepšené odhlučení. I u tohoto motoru však najdeme "nadýchnutí" turba těsně pod vrcholem nejvyššího toč momentu.  Vůz měl velmi slušnou průměrnou spotřebu, která se zastavila na 6,2 l na 100 km, i když jsme auto proháněli především v pražském provozu.

Není cítit

Zadní víceprvková náprava převzatá z Volkswagenu Golf je stále výborná, i když dostala k ovládnutí pár kilo navíc. Dostat ji do úzkých chce už hodně řidičského umění. Zahanbit se nenechá ani přední McPherson. Škoda jen, že jsme měli možnost automobil vyzkoušet pouze při obsazení dvojicí osob a s prázdným zavazadelníkem.

Cena vozu není nijak nízká. Ale kdo chce levné auto, kouká po jiném typu vozu. Seat Altea a Altea XL mají rozdílné ceny. Větší vůz je i dražší. Základní cena modelu Seat Altea XL s testovaným dvoulitrovým motorem vyjde na 695 900 Kč v naší výbavě Sport-up 744 900 Kč. Testovaný model měl navíc i navigaci TomTom, metalízu a parkovací senzory. To vše za další 21 200 Kč.

Technické údaje
Seat Altea XL 2.0 TDI Sport-Up
Motor
Zdvihový objem1968 ccm
Max. výkon103 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment320 N.m při 1750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město7,7
Mimo město4,4
Kombinace5,9
Výkony
Max. rychlost201 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod10,0 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4467 mm
Šířka1768 mm
Výška1581 mm
Rozvor2578 mm
Objem zavazadelníku532/1604 l
Provozní hmotnost2200 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců3/4
Ceny
Základní cena vozu499 900 Kč
Základní cena motorizace695 900 Kč
Základní cena výbavy766 100 Kč
Související témata:

Související články

Pokus o jiný sedan - Seat Toledo

Zepředu ho jasně definují tvary modelu SEAT Altea, záď svým zalomením hodně připomíná Renault Vel Satis. Tak na první pohled rozpoznáte nejčerstvější přírůstek...

Test Seatu Leon 2.0 FSI: auto s duší sportovce

Dvoulitrový benzínový motor s přímým vstřikováním paliva novému Seatu Leon opravdu sluší. Díky němu a výbavě Sport Up lze za volantem tohoto horkokrevného...

Výběr článků

Načítám