Článek
Když se k tomu přidá ještě čtyřválec 2,4 Turbo disponující výkonem 164 kW, chcete-li 220 koní, pak nelze odolat. A to i přes vyšší pořizovací cenu. Zcela stranou jde i žíznivost výkonného motoru.
Design jako malovaný
Zatímco ve Spojených státech je PT Cruiser průkopníkem segmentu velkoprostorových vozů nižší střední třídy, na evropské hroudě a v Asii, kde tyto vozy nejsou novinkou, nabízí na tento druh automobilů nový v pravdě příjemný pohled. Baculatý a přitom stále atraktivní design PT Cruiseru vychází z konceptu Pronto Cruzier, který Chrysler představil na ženevském autosalónu před šesti lety. Dynamika vozu je charakterizována protáhlou kapotou, výraznými blatníky předních kol a zamračenými kapkovitými světlomety a podtrhuje ji robustní maska chladiče.
Na ulici tak tento vůz nenechá téměř nikoho chladným a svým atraktivním vzhledem pohledy kolemjdoucích přitahuje doslova jako magnet.
Pohodlí je základem
Retro prvky jsou obsaženy i v interiéru vozu. Ať již zmíníme čtyřramenný, na naše poměry poměrně velký, volant, řadící páku, kliky dveří či chromované lemování přístrojů na palubní desce. Užší věnec většího volantu by byl u jiného vozu nepříjemný, nicméně v tomto případě zcela koresponduje s duchem vozu a díky němu je ovládání vozu příjemné. Dílenské zpracování bylo provedeno s pečlivostí, avšak našly se i menší nedostatky. Především v prostoru ovládání oken na středovém panelu by měl Chrysler ještě zapracovat. Interiér působí levným dojmem, což mě u vozu v cenové hladině překračující 800 tisíc korun poněkud překvapilo. Nicméně v souhrnu a připomenutím celkového charakteru vozu jako zástupce retrostylu se tento nedostatek lehce odpustí.
Co u Chrysleru "zanedbali" v dílenském zpracování, to plně vyvážili v kvalitě předních i zadních sedaček. Ergonomické tvarování drží v zatáčkách tělo velice dobře a řidiči poskytuje potřebnou jistotu při ovládání vozu. Loketní opěrka by nicméně mohla být o pár centimetrů delší. Pak by byla spokojenost stoprocentní a zejména při jízdě po dálnici by PT Cruiser poskytoval 110 procentní komfort.
Testovaný vůz měl příplatkové střešní okno, jehož ovládání je intuitivní a technické zpracování bez viditelných nedostatků. Vyzkoušet životnost a přesnost zpracování by si však vyžádalo dlouhodobější test. Odhlučnění vnitřního prostoru kabiny bylo provedeno s pečlivostí a důrazem na komfort posádky. Hlučnost v interiéru je i při vyšších rychlostech minimální a cestující neobtěžuje.
Žíznivý čtyřválec nadchl
PT Cruiser je jako sladký dortík, jehož pověstná třešnička se skrývá pod kapotou. Představuje ji zážehový čtyřválec o objemu 2429 cm3 s elektronickým vstřikováním MPI a šestnáctiventilovou technikou. S více než jeden a půl tuny vážícím drobečkem si díky výkonu 164 kW při 5100 ot/min a maximálním točivém momentu 332 Nm při 3950 ot./min. poradil ve všech situacích bez potíží.
PT dokáže uhánět až 200 km/hod. To však s sebou přináší i víry v nádrži a tím pádem častější návštěvu benzínové pumpy. Výrobcem udávané hodnoty spotřeby 13,2; 8,0 a 9,9 l na 100 km (město; mimo město a kombinovaný režim) jsou výsledkem velmi umírněné jízdy bez emocí. Reálná spotřeba se ve městě blíží 15 litrům a v kombinované spotřebě přibližně 11 litrům benzínu Natural 98 na 100 km. Importér sice doporučuje tankovat Natural 97, ten bychom však v České republice u čerpacích stanic hledali marně.
Vůz s předním náhonem byl vybaven pětistupňovou manuální převodovkou. Řazení rychlostních stupňů bylo sice tužší, ale přesné a bezproblémové. Designové zpracování řadičky nadchne, mě však připadala poněkud delší než by bylo potřeba.
Bezpečnost a výbava
Testovaný vůz byl v nejvyšším stupni výbavy GT a v základním balíčku tak nabízí přední airbagy řidiče a spolujezdce a dva boční integrované v předních sedadlech. Nechybí ani systém ABS. V interiéru leckdo ocení praktickou pomůcku v podobě kompasu a ukazatele teploty. Standardní výbavou je pak centrální zamykání, maska chladiče v barvě vozu, rádio s RDS s 6 reproduktory, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná okénka a seřiditelná zpětná zrcátka a další. Za příplatek lze pořídit již zmíněné střešní okno, rádio s navigací a metalický lak.
Základní údaje | |
MOTOR | |
Typ | zážehový |
Uložení | vpředu, napříč před přední nápravou |
Rozvod | 2xOHC |
Počet ventilů na válec | 4 |
Katalyzátor | třícestný řízený katalyzátor - 2 lambda sondy |
Počet válců | 4 |
Zdvihový objem | 2429 cm3 |
Výkon | 164 kW (220 k) při 5100 ot./min. |
Nejvyšší toč. moment | 332 Nm při 3950 při 5100 ot./min. |
VNĚJŠÍ ROZMĚRY (mm) | |
Délka | 4288 |
Šířka | 1748 |
Výška | 1601 |
Rozvor | 2616 |
Zavazadlový prostor | 538/1818 l |
SPOTŘEBA (l/100 km) | |
Město | 13,2 |
Mimo město | 8,0 |
Kombinovaná | 9,9 |
Objem nádrže | 56,8 l |
Základní cena: | 899 000,- |
Cena testovaného vozu: | 1 020 000,- |