Článek
Popravdě řečeno, nejsme si tím tak úplně jisti ani my. Tohle auto je pro nás i po absolvování testu tvrdým oříškem. Chválit ho nebo ne? Tohle auto dokázalo něčím nadchnout, něčím naštvat.
Nový tvar, nové pojetí
Karoserie je v současné generaci mnohem více klasická. Zakulacený tvar bonbónu je ten tam a auto je nyní klasickým hatchbackem. Možná je to dobře, protože už nevzbuzuje tolik záporných reakcí, ale na druhou stranu předchozí generace byla mnohem zajímavější a především prostornější.
Starší typ byl něco jako mikro MPV. Nyní se změnily poměry stran místa pro posádku, poloha sezení, posunula se kola... Prostě tohle auto je zcela jiné a už by si do něj můj známý, který má přes dva metry, nesedl.
Na autě však musíme vyzdvihnout jeho vyspělost. To, co bylo předtím nespolehlivé a nefunkční, je nyní fortelné a propracované. V interiéru plasty lícují naprosto přesně, plasty jsou příjemné a kvalita zpracování karoserie je také na špici.
Škoda pak takových nemilých překvapení, jako je minimální boční vedení sedadel nebo příliš vysoké posazení sedadel, takže jsme se neustále dotýkali hlavou stropu s panoramatickým oknem.
Pevný v kramflecích
Velkou chválu budeme pět na podvozek. Teda alespoň co se týče jeho sportovních vlastností. Náš vůz ve verzi GT si jistě zasloužil sportovnější podvozek, který dokáže ukrojit větší krajíc z řidičského umění.
Na okreskách se auto chovalo skvěle. Velmi se nám líbilo vedení stopy, překvapivě i chování řízení (i když je posilovač elektrický) a jistota vozu v extrémních situacích. Jenže pak přijdou pasáže s vytlučenými dírami, dlažební kostky ve městě a propadlé kanály. Tady už se autu s miniaturním rozvorem a tvrdším podvozkem moc nelíbí. Poskakuje a natřásá se a my měli to štěstí (nebo smůlu), že jsme vůz testovali krátce po Smartu ForTwo. Tento mikroněmec se nám na dlažebních kostkách líbil snad víc, než Renault.
Je tam? Není?
Verze GT má ale ještě jednu zvláštnost, a tou je motor. Jedná se o zážehovou dvanáctistovku s přeplňováním. Turbodmychadlo nám poskytlo největší potěšení z vozu. My totiž hned nepoznali, že pod kapotou pracuje! Jeho náběh je okamžitý a není zde žádná turbodíra, se kterou by musel člověk počítat. Plně se tedy dá využít jak výkon 74 kW, tak i točivý moment 145 N.m. Motor je velmi příjemným společníkem asi do 4000 ot./min, pak už je příliš hlučný.
Výsledek nejistý
Tohle auto nás nadchlo svým podvozkem, který bychom si rádi užívali někde na Kokořínsku. Jenže Twingo je městský vůz a rozhrkaná silnice mu moc nesvědčí. Motor je výborný, ale nesmí se moc vysoko vytáčet. Auto je celkem prostorné, až na prostor pro řidiče nad hlavou. Prostě neustálé protiklady, které nám přinesly tak těžkou hlavu.
Technické údaje | |
Renault Twingo GT | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1149 ccm |
Max. výkon | 74 kW při 5500 ot./min |
Max. točivý moment | 145 N.m při 3000 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7,7 |
Mimo město | 4,9 |
Kombinace | 5,9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 189 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,8 s |
Převodovka | |
pětistupňová mechanická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 3600 mm |
Šířka | 1654 mm |
Výška | 1470 mm |
Rozvor | 2367 mm |
Objem zavazadelníku | 165/959 l |
Provozní hmotnost | 1055 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 4/5 |
Ochrana dětí | - |
Ochrana chodců | 2/4 |
Ceny | |
Základní cena vozu | 199 900 Kč |
Základní cena motorizace | 335 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 335 900 Kč |