Hlavní obsah

Test Renaultu Talisman po faceliftu: Příjemný cestovatel

Renault Talisman ve verzi Initiale Paris nabídne úžasně komfortní interiér a také slušnou schopnost rychlých dalekých přesunů. Bohužel podvozek funguje správně jen v jednom z dostupných režimů a blízká konkurence je o dost levnější.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Blue dCi

Článek

Na modernizovaný talisman se silným vznětovým motorem jsem se vážně těšil. Mám rád velká, komfortní a placatá auta s vysokým výkonem, protože rád jezdím dlouhé trasy – a talismanu jsem rád dal druhou šanci, neboť automobilka měla při faceliftu příležitost opravit nedostatky, které nebyly u první inkarnace zanedbatelné.

Renault Talisman po faceliftu přijíždí na český trh, nabídka byla osekána

AutoMoto

Po modernizaci zbylo v nabídce jen dieselové kombi, vůz uvedený na trhu v roce 2015 tedy velmi pravděpodobně kroutí svoji poslední štaci.

Tedy, co je nového? Zvenčí nic moc, takže design opět hodnotím zdviženým palcem. Je tu výraznější maska chladiče a nová světla na obou koncích auta. Ta vzadu dostala párové mlhovky, větší jednolitou červenou plochu a nový světelný podpis.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Blinkry se vystěhovaly do dolních vnějších rohů zadních lamp.

Větší změny se odehrály v kabině. Na středové konzoli vidím na výšku orientovaný displej s novým infotainmentem, který je známý např. z clia, capturu nebo zoe. A s příplatkovým paketem poloautonomní jízdy Easy Pilot tu je i celoplošný displej jako přístrojový štít, který je možné si nastavit do několika režimů zobrazení a který reaguje i na nastavení ambientního osvětlení.

V interiéru je radost posedět

Testovaný kousek je ve verzi Initiale Paris – české zastoupení Renaultu při modernizaci radikálně osekalo nabídku, v níž zbyly jen bohaté výbavy Intens a Initiale Paris se vznětovým dvoulitrem, takže základní cena vozu vypadá na první pohled dost vysoká – což znamená možnost světle béžového čalounění.

Foto: Milan Malíček, Právo

Nový infotainment je příjemný, ale v kabině se mi líbí hlavně díky sedačkám.

To je i na části palubní desky, a na dveřích dokonce s prošíváním, takže interiér působí velmi luxusně. A když si položíte mobil do schránky pod středovou konzolí – ta je mimochodem také přepracovaná – uvidíte v jeho zhasnutém displeji zrcadlené jméno vozu. Úžasný detail, který dojem z auta pozvedá o další kousek, navíc když se i barva tohoto nápisu mění s barvou ambientního osvětlení.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Odraz jména auta v displeji mobilu je působivý.

Initiale Paris také znamená komfortnější sedačky s masážní funkcí a ventilací, které jsou čalouněné kůží Nappa a tak akorát velké, aby byly pohodlné a i slušně držely tělo v zatáčkách. Talisman prostě dělá všechno pro to, abyste se na palubě cítili co nejlépe – a opravdu se mu to daří.

Pomáhá i fakt, že všude v autě je ohromné množství místa – vpředu, vzadu i v zavazadelníku, který navíc má z podlahy výklopnou přepážku a pod ní ještě dojezdovou rezervu. Zároveň si díky dobré sedačce nepřijdu, že by mi to auto bylo velké; je „jen“ příjemně prostorné.

Foto: Milan Malíček, Právo

I pro cestující vzadu je tu hromada místa.

Dvousetkoňový turbodiesel pod kapotou pohání přední kola přes šestistupňovou dvouspojku, jejíž elektronický mozek na rozdíl od minulé zkušenosti nedává tak velký prostor pro kritiku. a i když tomu papírové zrychlení na stovku okolo 9 sekund zrovna nenapovídá, talisman je s ním příjemně svižný.

Není to samozřejmě konkurence pro šesti- nebo osmiválcová BMW, ale mocné šlápnutí na plyn znamená příjemně silný zátah. A to i ve vyšších rychlostech.

Foto: Marek Bednář, Novinky

V novém infotainmentu si lze nastavit dlaždice do několika domovských obrazovek.

Jak záhy zjišťuji, talisman je totiž na dlouhé svižné přesuny perfektní – nikoliv nepodobně modernizovanému Opelu Insignia a mnohem víc než třeba takový Volkswagen Arteon. V dálničních rychlostech je krásně stabilní a dovedu si představit v něm rychle překonat půlku Evropy.

Na podvozku to chce ještě zapracovat

A to navzdory tomu, že podobně jako před faceliftem podvozek funguje jen v režimu Sport. V něm totiž tvrdost podvozku – snad by proti ní pomohla o palec menší kola, ale nic takového ve verzi Initiale Paris není k mání, nebo snížení tlaku v pneumatikách o dvě desetinky baru – odpovídá ovladatelnosti, která je výborná. V ostatních režimech je podvozek tvrdý taky, drncá a zároveň se třese a je nejistý.

Ve Sportu je ale všechno v pořádku a třebaže tvrdost může být pro někoho zklamáním, mně se s talismanem takhle jezdí velmi dobře. On navíc velmi pěkně drží v zatáčkách, v nichž systém natáčení zadní nápravy 4Control funguje stejně dobře jako dřív. Ve vyšších rychlostech natáčí zadní kola stejným směrem jako přední, takže zvyšuje směrovou stabilitu vozu, v nízkých je naopak natáčí proti směru jízdy, a tedy zlepšuje hbitost v zatáčkách.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Celoplošný displej místo přístrojového štítu je za příplatek a je všemožně konfigurovatelný.

Vzhledem k tomu, že je talisman francouzské auto a Francouzi mají – nebo aspoň před pár lety měli – v oblibě velký dojezd na jedno natankování stejně, jako Češi milují veliký kufr, mě zarazila poměrně malá nádrž. Po rozsvícení kontrolky rezervy jsem natankoval 30 litrů a displej ukazoval, že je nádrž téměř plná.

Možná to je snaha uspořit hmotnost do normovaných testů spotřeby, nicméně ve srovnání s již zmíněnou insignií, která z Prahy otočí Mnichov na plný plyn a ručička palivoměru jí zůstane ještě notný kus nad rezervou, to může být poněkud nevýhoda. Spotřeba talismanu přitom není nijak vysoká – průměr 7,4 l/100 km mým svižným stylem jízdy zejména v kopcovitých úsecích je v pořádku.

Přemožitel se přeci jen našel

Závěrem pochválím už jen slušně fungující světla s ostřikovači a vzpomenu, že týden s talismanem byl vážně příjemný. Jenže když tak sedím nad virtuálním papírem a přemýšlím, jestli bych si talisman za těch 1,3 milionu koupil, nemůžu se zbavit dojmu, že onen Opel Insignia – nejbližší a citelně levnější konkurent po stránce zaměření, prostoru i jízdních schopností – mi navzdory 4Controlu a mnohem pohodlnějším sedačkám talismanu na dlouhé cestování pasoval přeci jen o trochu víc.

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
Motor:1997 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo
Max. výkon:147 kW (200 k) při 3500 ot./min
Max. točivý moment:400 N.m při 1750-3000 ot./min
Převodovka:šestistupňová dvouspojková
0–100 km/h:8,8-9,1 s
Nejvyšší rychlost:230 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:5,7-6,1 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost:1718/2247 kg
Délka x šířka x výška:4850 x 1870 x 1460 mm
Základní objem zavazadelníku:572/1681 l
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:965 000 Kč (Talisman Grandtour Intens Blue dCi 160 EDC)
Základní cena testované verze:1 215 000 Kč (platí pro verzi Blue dCi 190 EDC, která nahradila verzi Blue dCi 200 EDC)
Cena testovaného vozu:1 294 400 Kč

Související články

Výběr článků

Načítám