Hlavní obsah

Test Renaultu Laguna Coupé 3,0 dCi V6: Aston Martin pro chudé

Novinky, Martin Žemlička

Přirovnávat Renault Laguna Coupé k Aston Martinu je pochopitelně nadsazené, faktem ale je, že vzhledem britských sporťáků se ve Francii bezpochyby inspirovali. Zkoušeli jsme nejsilnější dieselový motor v nabídce.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

Článek

Renault Laguna Coupé zaujme hned na první pohled – nízká silueta, ostré a zároveň kulaté tvary, noblesa. Je vcelku očividné, že se francouzští designéři inspirovali u britské automobilky. Nejenom netradičně tvarovaná přední, ale i zadní úzká světla vypadají skvěle, v noci vzadu krásně svítí úzké pruhy. Vzhled je vždy individuální záležitostí, nám se testovaná Laguna vzhledově líbila, a to dokonce i v módní bílé barvě.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

Kabina už nepůsobí tak noblesně jako exteriér, je převzata z běžné Laguny. Jako celek nicméně působí pracoviště dobře, ani ergonomie není špatná. Hnědé kožené sedačky absenci luxusu zachraňují. Bohužel jenom částečně, protože sedáky jsou poměrně krátké. Jinak se ale v sedadlech sedí velmi pohodlně.

Překvapením je i relativní dostatek místa na zadních sedadlech, přesto – dva cestující nad 180 centimetrů zde při delších cestách nenajdou dostatek prostoru. Zadní sedačky jdou sklopit, kufr nabídne i přijatelnou velikost, mínusem ale nicméně je menší vstupní otvor.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

Řízení není přeposilované

Prvním překvapením je řízení, které není pro Renault typicky přeposilované, ale u verze Coupé je poměrně tuhé. Nečekejte komunikativnost jako u Aston Martinu, ale v případě Laguny Coupé patrně nebude zklamán ani náročnější řidič.

Celkové zaměření vozu je nicméně na dlouhé dálniční přesuny než na řádění na okruzích. Tomu odpovídá i často váhající šestistupňová automatická převodovka. Přenos síly je plynulý, přirozený, jen nesmíte chtít rychle řadit.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

Podvozek je odvozený od Laguny GT a podíleli se na něm tudíž technici z Renaultsportu. Kromě přiměřeného komfortu na rozbitých silnicích má Laguna ochotu zatáčet, podvozek dobře kopíruje vozovku a nemá tendenci k náklonům. Chybí mu hravost (škoda, že není poháněná zadní náprava), ale opět platí, že ani náročný řidič nebude zklamán. Občas nepříjemně překvapí špatně odfiltrovaná nerovnost.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

Výborný vznětový šestiválec

Vynikající je dieselový šestiválec. Především je mimořádně kultivovaný, perfektní je rovněž odhlučnění. Svůj potenciál dává řidiči lineárně, nechá se vytočit až k červenému poli, ale to je zbytečné, parádní práci odvádí ve středních otáčkách. Není problém jezdit při klidné jízdě do osmi litrů, motor přitom dovoluje Laguně Coupé jet přes 240 km/h.

Celkově jde s tímto motorem o zajímavé, výborně vypadající Grand Turismo, určené pro rychlé přesuny především na dálnicích. Špičkové je odhlučnění i dieselový šestiválec, dobrá je i praktičnost a každodenní použitelnost vozu. Škoda jen váhající převodovky, méně luxusního interiéru a občasného špatného filtrování nerovností.

Foto: maž, Novinky

Renault Laguna Coupé

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2993 ccm, šestiválec, vznětový, turbo
Max. výkon:173 kW (235 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:450 Nm od 1500 ot./min.
0 - 100 km/h:7,3 s
Nejvyšší rychlost:242 km/h
Průměrná spotřeba:7,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1630 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:969 900 Kč
Související témata:

Související články

Test Renaultu Twingo GT: změna stylu

Druhá generace modelu Renault Twingo už nenabízí to, co ta první. Už to není ten usmívající se bonbónek s netradičními tvary, plasty, barvami... Tohle auto...

Test Renaultu Laguna 2.0 dCi: znovu a snad lépe

Hledejme spolu to hlavní, co je na nové generaci Renaultu Laguna lepší. Je to design? Nebo snad technika? Je tu i stále proklamovaná vyšší kvalita. Tak která...

Test Renault Laguna GT: zatáčí všemi čtyřmi

Natáčení zadních kol není žádnou technickou novinkou - první, tehdy ještě mechanické systémy se používaly už v osmdesátých letech minulého století. Nicméně...

Výběr článků

Načítám