Článek
Především se podívejme na to, co se Renaultu povedlo. Je to hlavně kvalita výroby. Ta byla na všech tiskových konferencích prezentována a pokud se podíváme na vůz pod drobnohledem, skutečně najdeme veliké zlepšení. Je to vidět především na přístrojové desce.
Především se podívejme na to, co se Renaultu povedlo. Je to hlavně kvalita výroby. Ta byla na všech tiskových konferencích prezentována a pokud se podíváme na vůz pod drobnohledem, skutečně najdeme veliké zlepšení. Je to vidět především na přístrojové desce.
Tady se mezery mezi jednotlivými díly zmenšily do vlasových spár a například tlačítka mají krásně jednoznačné vedení. Také kvalita materiálů šla hodně nahoru. Moc příjemné jsou potahy sedadel, měkké plasty na přístrojové desce a výplních dveří a vyzdvihnout se musí i to, že postrádají ten tradiční pach nového auta.
Kam s designem?
Vzhledově je nová Laguna poněkud rozporuplná. Někomu se může líbit, jinému ne. Především se jedná o výrazně hranaté tvary, které jsou sice nesmrtelné, ale ve spojení s hodně netradičními předními světlomety a dynamickými zadními se naši čtenáři rozdělují již dnes na dvě poloviny příznivců a odpůrců.
Náš verdikt je však jednoznačný. Po předchozí generaci laguny je tohle posun o hodně příček nahoru a i když jsou zde detaily, které si mohli Francouzi odpustit, nám se vůz líbí. Asi jako nejhezčí pak hodnotíme interiér. Hladké linie jsou skutečně parádní a povedly se jak ovladače, tak efektní přístroje, ovládání klimatizace apod.
Prostor plus, využití minus
Na předních sedadlech vládne prostorová pohoda, a ty tam jsou výtky ke krátkým sedákům a opěradlům. Na ramena pak je místa stejně hodně, jako na lokty.
Vzadu pak už je to pochopitelně o něco horší. Člověk 188 cm vysoký se mírně potýká se střechou, tedy vlastně se spojnicí víka pátých dveří a střechy. Ovšem to nejhorší je u podlahy. Po letech výtek u různých konkurentů nám připadá neuvěřitelné, že konstruktéři dokáží vytvořit takové sedačky, kam člověk zastrčí nohy jen v lehkých botách. Zimní s tlustou podrážkou už jsou příliš vysoké a nevejdou se sem, takže nohy budou dost trpět.
Motorová chlouba
Jako pohonnou jednotku nám zástupci Renaultu vybrali turbodiesel o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW. Je výborný, není mu co vytknout. Jeho zvukový projev snad ani hodnotit nebudeme, moc v interiéru slyšet není. Zato je cítit jeho krásně plynulý zátah (i když ne nijak ostrý) a solidní výkonová špička. Ta je ale omezena celkem nepříjemným nevyváženým kmitáním, kdy se v oblasti nejvyšších otáček rozdrnčí podlaha pod pedály.
My v testu jezdili za spotřebu asi 7,4 l na 100 km, a to jsme se nijak s pedálem neprali, ale ani mu nedávali odpočinout. V úvahu se musí vzít i to, že vůz byl vybaven automatickou převodovkou.
Podvozek s otazníkem
Je pravda, že na podvozku jsme našli několik zajímavých drobností, které stojí za rozebrání. Především musíme upozornit na to, že vůz už není tím Francouzem, jakým býval. Podvozek je německy tužší, přesnější a jistější. Na druhou stranu se projevuje absence víceprvkového závěsu na zadní nápravě. V zatáčkách tak vůz nesedí tak dobře, jako třeba Ford Mondeo a udělat vyhýbací manévr (losí test) znamená nedůsledné dotažení zpětného oblouku a rozhození zádi.
Poslední, pro nás dost zajímavou zkušeností bylo, když po projetí výmolu na silnici začalo vibrovat řízení. Hned nás napadlo, že to stačí dost málo na rozhození geometrie. Jenže druhý den jsme se na tomtéž místě opět setkali se stejnou dírou (hloupost někdy bolí) a vibrace přestaly. Důvod - neznámý.
Ceníkové mámení
V poslední části hned z kraje poradíme - počkejte si na slevu. Renault je svými akčními nabídkami známý a až sleví na modelu třeba 70 000 Kč, bude situace mnohem radostnější. Základní nabídka za 629 900 Kč je ještě solidní. Jenže jde o zážehovou šestnáctistovku s 81 kW. Naše motorizace však stojí v základní výbavě 789 900 Kč.
S automatem je pak o padesát tisíc dražší a testovaná výbava Dynamique vytáhne z peněženky 879 900 Kč. Testovaný vůz pak díky příplatkovým prvkům zahrnující systém kontroly tlaku v pneumatikách, rádio s CD mp3, parkovací senzory, sklopná zrcátka, el. přední sedadla s kůží a alcantarou či inteligentní klíč, stál 1 006 600 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Renault Laguna 2.0dCi 150k Dynamique | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1995 ccm |
Max. výkon | 110 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 340 N.m při 2000 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9,6 |
Mimo město | 5,6 |
Kombinace | 7,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 210 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,8 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4695 mm |
Šířka | 1811 mm |
Výška | 1445 mm |
Rozvor | 2756 mm |
Objem zavazadelníku | 450/1377 l |
Provozní hmotnost | 1611 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 5/5 |
Ochrana dětí | 4/5 |
Ochrana chodců | 2/4 |
Ceny | |
Základní cena vozu | 629 900 Kč |
Základní cena motorizace | 789 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 006 600 Kč |