Hlavní obsah

Test Renaultu Laguna 2.0 dCi: znovu a snad lépe

Novinky, Jan Čech

Hledejme spolu to hlavní, co je na nové generaci Renaultu Laguna lepší. Je to design? Nebo snad technika? Je tu i stále proklamovaná vyšší kvalita. Tak která z těchto vlastností může uchvátit? Těžko říct - Lagunu musíte brát jako celek. S jejími přednostmi i nedostatky.

Foto: Jan Čech, Novinky

Přední světlomety jsou zřejmě nějkritizovanější částí vozu.

Článek

Především se podívejme na to, co se Renaultu povedlo. Je to hlavně kvalita výroby. Ta byla na všech tiskových konferencích prezentována a pokud se podíváme na vůz pod drobnohledem, skutečně najdeme veliké zlepšení. Je to vidět především na přístrojové desce.

Především se podívejme na to, co se Renaultu povedlo. Je to hlavně kvalita výroby. Ta byla na všech tiskových konferencích prezentována a pokud se podíváme na vůz pod drobnohledem, skutečně najdeme veliké zlepšení. Je to vidět především na přístrojové desce.

Tady se mezery mezi jednotlivými díly zmenšily do vlasových spár a například tlačítka mají krásně jednoznačné vedení. Také kvalita materiálů šla hodně nahoru. Moc příjemné jsou potahy sedadel, měkké plasty na přístrojové desce a výplních dveří a vyzdvihnout se musí i to, že postrádají ten tradiční pach nového auta.

Kam s designem?

Vzhledově je nová Laguna poněkud rozporuplná. Někomu se může líbit, jinému ne. Především se jedná o výrazně hranaté tvary, které jsou sice nesmrtelné, ale ve spojení s hodně netradičními předními světlomety a dynamickými zadními se naši čtenáři rozdělují již dnes na dvě poloviny příznivců a odpůrců.

Náš verdikt je však jednoznačný. Po předchozí generaci laguny je tohle posun o hodně příček nahoru a i když jsou zde detaily, které si mohli Francouzi odpustit, nám se vůz líbí. Asi jako nejhezčí pak hodnotíme interiér. Hladké linie jsou skutečně parádní a povedly se jak ovladače, tak efektní přístroje, ovládání klimatizace apod.

Prostor plus, využití minus

Na předních sedadlech vládne prostorová pohoda, a ty tam jsou výtky ke krátkým sedákům a opěradlům. Na ramena pak je místa stejně hodně, jako na lokty.

Vzadu pak už je to pochopitelně o něco horší. Člověk 188 cm vysoký se mírně potýká se střechou, tedy vlastně se spojnicí víka pátých dveří a střechy. Ovšem to nejhorší je u podlahy. Po letech výtek u různých konkurentů nám připadá neuvěřitelné, že konstruktéři dokáží vytvořit takové sedačky, kam člověk zastrčí nohy jen v lehkých botách. Zimní s tlustou podrážkou už jsou příliš vysoké a nevejdou se sem, takže nohy budou dost trpět.

Motorová chlouba

Jako pohonnou jednotku nám zástupci Renaultu vybrali turbodiesel o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW. Je výborný, není mu co vytknout. Jeho zvukový projev snad ani hodnotit nebudeme, moc v interiéru slyšet není. Zato je cítit jeho krásně plynulý zátah (i když ne nijak ostrý) a solidní výkonová špička. Ta je ale omezena celkem nepříjemným nevyváženým kmitáním, kdy se v oblasti nejvyšších otáček rozdrnčí podlaha pod pedály.

My v testu jezdili za spotřebu asi 7,4 l na 100 km, a to jsme se nijak s pedálem neprali, ale ani mu nedávali odpočinout. V úvahu se musí vzít i to, že vůz byl vybaven automatickou převodovkou.

Podvozek s otazníkem

Je pravda, že na podvozku jsme našli několik zajímavých drobností, které stojí za rozebrání. Především musíme upozornit na to, že vůz už není tím Francouzem, jakým býval. Podvozek je německy tužší, přesnější a jistější. Na druhou stranu se projevuje absence víceprvkového závěsu na zadní nápravě. V zatáčkách tak vůz nesedí tak dobře, jako třeba Ford Mondeo a udělat vyhýbací manévr (losí test) znamená nedůsledné dotažení zpětného oblouku a rozhození zádi.

Poslední, pro nás dost zajímavou zkušeností bylo, když po projetí výmolu na silnici začalo vibrovat řízení. Hned nás napadlo, že to stačí dost málo na rozhození geometrie. Jenže druhý den jsme se na tomtéž místě opět setkali se stejnou dírou (hloupost někdy bolí) a vibrace přestaly. Důvod - neznámý.

Ceníkové mámení

V poslední části hned z kraje poradíme - počkejte si na slevu. Renault je svými akčními nabídkami známý a až sleví na modelu třeba 70 000 Kč, bude situace mnohem radostnější. Základní nabídka za 629 900 Kč je ještě solidní. Jenže jde o zážehovou šestnáctistovku s 81 kW. Naše motorizace však stojí v základní výbavě 789 900 Kč.

S automatem je pak o padesát tisíc dražší a testovaná výbava Dynamique vytáhne z peněženky 879 900 Kč. Testovaný vůz pak díky příplatkovým prvkům zahrnující systém kontroly tlaku v pneumatikách, rádio s CD mp3, parkovací senzory, sklopná zrcátka, el. přední sedadla s kůží a alcantarou či inteligentní klíč, stál 1 006 600 Kč.

Technické údaje
Renault Laguna 2.0dCi 150k Dynamique
Motor
Zdvihový objem1995 ccm
Max. výkon110 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment340 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město9,6
Mimo město5,6
Kombinace7,0
Výkony
Max. rychlost210 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,8 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka4695 mm
Šířka1811 mm
Výška1445 mm
Rozvor2756 mm
Objem zavazadelníku450/1377 l
Provozní hmotnost1611 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana dětí4/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu629 900 Kč
Základní cena motorizace789 900 Kč
Cena testovaného vozu1 006 600 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám