Hlavní obsah

Test Porsche Cayenne S: jízdně nejhorší Porsche je nejlépe ovladatelné SUV

Novinky, Martin Žemlička

Pokud toužíte po osmiválcovém Porsche Cayenne, jehož DNA je společná s VW Touaregem, můžete jej pořídit pouze se zážehovým motorem V8. V případě Touaregu jde koupit pouze vznětový osmiválec. Vyzkoušeli jsme benzínovou verzi, která velké Porsche rozjede až na 258 km/h.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

Článek

Klíčkem se startuje klasicky vlevo vedle volantu a přístrojovému štítu vévodí uprostřed umístěný otáčkoměr. U automobilů Porsche to není překvapující, jde o klasické řešení.

Nový Cayenne se zakulatil a proti svému letitému předchůdci působí o dost moderněji. Stejně jako VW Touareg, i Cayenne dostalo redukční dietu a zhublo desítky kilogramů (podle typu motoru). I tak jde stále o dost otylé SUV. I když popravdě, osmiválcové verze konkurenčních SUV nejsou ve většině případů lehčí.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

Co potěší je cena, která v případě osmiválce začíná na částce 1,9 miliónu korun. Jde tak o jedno z nejdostupnějších Porsche na českém trhu. Příplatková výbava každopádně skrývá množství lákadel, které cenu zvýší o desítky až stovky tisíc korun.

Výtečná ovladatelnost

Jak se Cayenne S řídí? Výborně. Jde patrně o nejlépe ovladatelné SUV. V kombinaci s příplatkovým vzduchovým odpružením vám nabídne vynikající komfort, ale zároveň agilitu s neutrálním chováním a bez náklonů v zatáčkách. Výtečná je i trakce – Cayenne je vybaveno aktivním pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a automatickou závěrkou diferenciálu.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

Lehkost, jakou Cayenne předvádí na točité silnici, je nevídaná. Jedním dechem je ale nutné dodat, že pouze v rámci třídy SUV, tedy těžkých aut s vyšším těžištěm. Ve srovnání s libovolným sportovním modelem od Porsche by Cayenne nemělo sebemenší šanci...

Atmosférický osmiválec s kulatými 400 koňmi a 500 Nm točivého momentu má dostatek síly za všech okolností. Stovku umí za 5,9 vteřiny a rozjede se přes 250 km/h. Při sešlápnutí plynového pedálu vystřelí Cayenne vpřed podobně jako šestiválcová kupé. Potěší i příjemný zvuk motoru V8. Spotřeba je v praxi v rozmezí 14 a 15 litrů.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

S motorem je výborně sladěná osmistupňová samočinná převodovka. Brzdy jsou dostatečně účinné a dobře se dávkují.

Prostornější interiér

Interiér je prostornější než u minulé generace a platí to zejména pro zadní sedadla. Cayenne je z hlediska prostornosti praktické auto – 670 litrů v základním uspořádání a po sklopení zadních sedaček dokonce 1780 litrů.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

Nemělo by vás překvapit, že dílenské zpracování i výběr materiálů jsou špičkové. Co potěší méně je záplava tlačítek na středovém panelu, která zhoršují ergonomii.

Suma sumárum –z hlediska jízdních vlastností jedno z nejlepších SUV na trhu. Potěší i velmi konkurenceschopná cena, která se ale po zaškrtnutí několika řádků v seznamu příplatkové výbavy může vyšplhat ke třem miliónům. Mezi zápory řadíme interiér doslova přeplácaný tlačítky, horší výhled dozadu a relativně vysokou spotřebu paliva. Na poslední argument má Porsche v nabídce třílitrový šestiválec TDI nebo hybrid (benzínový šestiválec a elektromotor).

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne S

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:4806 ccm, osmiválec, zážehový
Max. výkon:294 kW (400 k) při 6500 ot./min.
Max. točivý moment:500 Nm při 3500 ot./min.
0 - 100 km/h:5,9 s
Nejvyšší rychlost:258 km/h
Průměrná spotřeba:10,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2140 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 983 000 Kč
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám