Hlavní obsah

Test Porsche Cayenne Diesel, nástroje na vydělávání peněz

Novinky, Martin Žemlička

Porsche Cayenne před lety rozdělilo příznivce stuttgartské značky na dva tábory - jedni byli znechuceni tím, že sportovní automobilka vypustila takovouto "obludu", v podstatě upravený VW Touareg, druhým to bylo jedno a kupovali Cayenne o sto šest. Vyzkoušeli jsme právě odcházející verzi poháněnou dieselovým šestiválcem.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Článek

Pod kapotou testovaného Porsche Cayenne se nacházel dieselový šestiválec, původem z Audi. Auto nezapře svoji podobnost s VW Touareg, interiér i naladění podvozku jsou nicméně odlišné.

DNA Touaregu zajišťuje solidní schopnosti v terénu, faktem asi je, že tam moc často naleštěné Cayenny s dvacetipalcovými koly neuvidíte. Ať tak či tak, Cayenne má pohon všech kol a snese jízdu v půlmetrové vodě a nabídne i solidní nájezdové a přejezdové úhly.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Vidlicový vznětový šestiválec používá koncern Volkswagen do nejrůznějších modelů. Parametry šestiválce neohromí, nicméně díky mohutnému točivému momentu 550 Nm postačují i pro svižnou jízdu s dost těžkým vozidlem (pohotovostní hmotnost 2,3 tuny). Zrychlení i nejvyšší rychlost bude mít Cayenne Diesel podobnou jako Octávie 2,0 TDI.

Odhlučnění motoru se nepovedlo úplně dokonale, podle zvuku lze poznat, že u čerpací stanice je nutné sáhnout pro černou pistoli. Pochválit musíme spotřebu paliva; ta se při dálničních přesunech pohybovala jen těsně nad hranicí deseti litrů na sto kilometrů. Teoretický dojezd tisíc kilometrů pak není utopií ale realitou.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Chválíme i sladění se šestistupňovou automatickou převodovkou, jež umožňuje sekvenční řazení tlačítky na volantu. Automat nicméně řadí inteligentně, takže sekvenční řazení v praxi využijete málokdy.

Nevyrovnaně působící interiér

Interiér, jenž má otvor pro klíček klasicky vlevo vedle volantu, působí nevyrovnaně – na jednu stranu je zde luxus v podobě kůží obšité palubní desky, na druhou stranu zde najdete levně působící ovladače a lacině působící plasty.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Jak vidno, na interiéru zapracoval zub času – nová generace, jež se představila počátkem března letošního roku je na tom lépe. Na druhou stranu – testovaný Cayenne měl příjemné, dostatečně prostorné sedačky, pozice za volantem se hledala snadno.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Nadprůměrné jsou jízdní vlastnosti, pochopitelně s ohledem na konkurenční, podobně těžká a mastodontní SUV. Cayenne potěší komfortem, ale nabídne i přijatelnou živost na technicky náročnějších silnicích. Příjemné je i řízení s hydraulickým posilovačem, které je přesné a poměrně sdílné.

Foto: maž, Novinky

Porsche Cayenne

Základní technické údaje
Motor:2987 ccm, šestiválec, vznětový
Max. výkon:176 kW (240 k) od 4000 ot./min.
Max. točivý moment:550 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:8,3 s
Nejvyšší rychlost:214 km/h
Kombinovaná spotřeba:9,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2315 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 586 219 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám