Článek
Pod kapotou testovaného Porsche Cayenne se nacházel dieselový šestiválec, původem z Audi. Auto nezapře svoji podobnost s VW Touareg, interiér i naladění podvozku jsou nicméně odlišné.
DNA Touaregu zajišťuje solidní schopnosti v terénu, faktem asi je, že tam moc často naleštěné Cayenny s dvacetipalcovými koly neuvidíte. Ať tak či tak, Cayenne má pohon všech kol a snese jízdu v půlmetrové vodě a nabídne i solidní nájezdové a přejezdové úhly.
Vidlicový vznětový šestiválec používá koncern Volkswagen do nejrůznějších modelů. Parametry šestiválce neohromí, nicméně díky mohutnému točivému momentu 550 Nm postačují i pro svižnou jízdu s dost těžkým vozidlem (pohotovostní hmotnost 2,3 tuny). Zrychlení i nejvyšší rychlost bude mít Cayenne Diesel podobnou jako Octávie 2,0 TDI.
Odhlučnění motoru se nepovedlo úplně dokonale, podle zvuku lze poznat, že u čerpací stanice je nutné sáhnout pro černou pistoli. Pochválit musíme spotřebu paliva; ta se při dálničních přesunech pohybovala jen těsně nad hranicí deseti litrů na sto kilometrů. Teoretický dojezd tisíc kilometrů pak není utopií ale realitou.
Chválíme i sladění se šestistupňovou automatickou převodovkou, jež umožňuje sekvenční řazení tlačítky na volantu. Automat nicméně řadí inteligentně, takže sekvenční řazení v praxi využijete málokdy.
Nevyrovnaně působící interiér
Interiér, jenž má otvor pro klíček klasicky vlevo vedle volantu, působí nevyrovnaně – na jednu stranu je zde luxus v podobě kůží obšité palubní desky, na druhou stranu zde najdete levně působící ovladače a lacině působící plasty.
Jak vidno, na interiéru zapracoval zub času – nová generace, jež se představila počátkem března letošního roku je na tom lépe. Na druhou stranu – testovaný Cayenne měl příjemné, dostatečně prostorné sedačky, pozice za volantem se hledala snadno.
Nadprůměrné jsou jízdní vlastnosti, pochopitelně s ohledem na konkurenční, podobně těžká a mastodontní SUV. Cayenne potěší komfortem, ale nabídne i přijatelnou živost na technicky náročnějších silnicích. Příjemné je i řízení s hydraulickým posilovačem, které je přesné a poměrně sdílné.
Základní technické údaje | |
---|---|
Motor: | 2987 ccm, šestiválec, vznětový |
Max. výkon: | 176 kW (240 k) od 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 550 Nm od 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 214 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 9,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 2315 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 586 219 Kč |