Článek
Startuje se klasicky klíčkem umístěným na levé straně. Po probuzení dává už základní šestiválec akusticky najevo svůj potenciál, ale přeci jen - pro pořádný hutný zvuk jej musíte vytočit k červenému poli, v nízkých otáčkách zní až příliš utlumeně. Ale Targa nikdy v modelové řadě Porsche neplnila roli nekompromisního sportovního nástroje.
Šestiválcový motor typu boxer je dle tradic značky umístěn vzadu. Slabší verze se zdvihovým objemem 3,6 litru dává výkon 345 koní a 390 Nm, motor se ochotně nechá vytočit až k sedmi tisícům otáček. I přesto, že jsou poháněná všechna čtyři kola a oproti kupé přidala skleněná střecha pár desítek kilogramů navíc, jsou reakce na plyn bezprostřední.
Na „stovce“ jste ve sportovním režimu za rovných pět vteřin, Targa mohutně zrychluje až k rychlostem mnohonásobně překračujících český dálniční limit. Dech dochází tomuto Porsche v době, kdy rychloměr ukazuje číslice 282.
Porsche 911 Targa - zezadu je to typické Porsche. Ovšem pozor, zadní dveře jdou vyklopit jako v hatchbacku.
Neintuivní sekvenční řazení u automatu
Novinkou je automatická dvouspojková převodovka typu PDK - v normálním režimu má sedm stupňů, po přepnutí do sportovního režimu je rychlostních stupňů o jeden méně. Pokud necháte řazení na převodovce, budete si užívat komfortu - je bleskurychlé a řadí inteligentně.
Řadit je možné i sekvenčně posunutím páky směrem k řidiči nebo tlačítky, které nejsou za volantem, jak je obvyklé, ale přímo na volantu. To by samo o sobě nevadilo, co vadí velmi je ovšem neintuivní ovládání - přeřazení na vyšší stupeň nenastane po zatažení kolébky k sobě, nýbrž od sebe, což je ve světě automatických převodovek velmi neobvyklé.
Porsche 911 Targa - středový panel je zaplaven množstvím tlačítek. Vínové čalounění vypadá ve skutečnosti docela příjemně...
Targa má pohon 4x4 z Turba
Targa konstrukčně vychází z kabrioletu, z modelu 911 Turbo má vypůjčený pohon všech kol. Díky tomu máte jistotu výborné adheze na všech površích – na sněhu, v dešti. Targa vás pustí do přetáčivého smyku, ale nebude to taková divočina jako s klasickým „zadohrabem“. Navíc ty méně zkušené bude auto samo navádět, jak vyrovnat smyk a neskončit v příkopu.
Odezva od volantu je fantastická, řízení je „upovídané“ i v nízkých rychlostech, přesně víte, co se děje s předními koly. I když subjektivně u Porsche 911 Carrera je řízení strmější a sportovněji naladěné, Targa je jinak zaměřená. Ale i tak je projíždění táhlých i ostrých zatáček v popisovaném autě motoristickou slastí, která vám vypláchne žíly adrenalinem. Brzdy jsou přiměřeně ostré a skvěle se dávkují.
Porsche 911 Targa vychází z kabrioletu.
Tlumení nerovností je až překvapivě komfortní, ale stačí se přepnout do sportovního režimu a opravdu ucítíte, jak se podvozek otřásá nad nerovnostmi vozovky (zato v zatáčkách si více užijete). Ve sportovním režimu má převodovka o jeden stupeň méně a motor lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Mimochodem, pokud si věříte, elektronická stabilizace je plně vypínatelná...
Kdo chce nebe nad hlavou...
Suma sumárum: pokud chcete Porsche, ale nechcete kabriolet, mohla by být Targa dobrou volbou pro všechny, kdo ve sportovním autě požadují nebe nad hlavou. S automatickou převodovkou (škoda jen toho neintuivního ovládání), větší pohotovostní hmotností a pohonem 4x4 to není v modelové řadě vysloveně sportovní zástupce značky, nicméně skvělé řízení a koneckonců i šestiválcový boxer z Targy dělají dostatečně hbité a zábavné auto. A pokud nepotřebujete skleněnou střechu, je podstatně levnější Cayman (nebo 911 Carrera) pro nadšené řidiče vhodnější volbou.
Porsche 911 Targa - přední maska má nově LED diody.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3614 ccm, šestiválec, zážehový |
Max. výkon: | 254 kW (345 k) při 6500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 390 Nm při 4400 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 5,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 282 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 10,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1590 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 2 874 000 Kč |