Hlavní obsah

Test Porsche 911 Targa 4: na pomezí kabrioletu a kupé

Novinky, Martin Žemlička

Model 911 Targa od Porsche není zrovna typickým produktem svého výrobce. Má sice výkonný motor, ale spíše než sporťák je to rychlé kupé, jehož skleněná střecha se dá kdykoliv stáhnout. Řidič se pak cítí jako v kabrioletu. Stojí tohle Porsche pro nadšené řidiče za úvahu nebo si mají raději koupit Caymana?

Foto: maž, Novinky

Porsche 911 Targa

Článek

Startuje se klasicky klíčkem umístěným na levé straně. Po probuzení dává už základní šestiválec akusticky najevo svůj potenciál, ale přeci jen - pro pořádný hutný zvuk jej musíte vytočit k červenému poli, v nízkých otáčkách zní až příliš utlumeně. Ale Targa nikdy v modelové řadě Porsche neplnila roli nekompromisního sportovního nástroje.

Šestiválcový motor typu boxer je dle tradic značky umístěn vzadu. Slabší verze se zdvihovým objemem 3,6 litru dává výkon 345 koní a 390 Nm, motor se ochotně nechá vytočit až k sedmi tisícům otáček. I přesto, že jsou poháněná všechna čtyři kola a oproti kupé přidala skleněná střecha pár desítek kilogramů navíc, jsou reakce na plyn bezprostřední.

Na „stovce“ jste ve sportovním režimu za rovných pět vteřin, Targa mohutně zrychluje až k rychlostem mnohonásobně překračujících český dálniční limit. Dech dochází tomuto Porsche v době, kdy rychloměr ukazuje číslice 282.

Foto: maž, Novinky

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa - zezadu je to typické Porsche. Ovšem pozor, zadní dveře jdou vyklopit jako v hatchbacku.

FOTO: maž, Novinky

Neintuivní sekvenční řazení u automatu

Novinkou je automatická dvouspojková převodovka typu PDK - v normálním režimu má sedm stupňů, po přepnutí do sportovního režimu je rychlostních stupňů o jeden méně. Pokud necháte řazení na převodovce, budete si užívat komfortu - je bleskurychlé a řadí inteligentně.

Řadit je možné i sekvenčně posunutím páky směrem k řidiči nebo tlačítky, které nejsou za volantem, jak je obvyklé, ale přímo na volantu. To by samo o sobě nevadilo, co vadí velmi je ovšem neintuivní ovládání - přeřazení na vyšší stupeň nenastane po zatažení kolébky k sobě, nýbrž od sebe, což je ve světě automatických převodovek velmi neobvyklé.

Foto: maž, Novinky

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa - středový panel je zaplaven množstvím tlačítek. Vínové čalounění vypadá ve skutečnosti docela příjemně...

FOTO: maž, Novinky

Targa má pohon 4x4 z Turba

Targa konstrukčně vychází z kabrioletu, z modelu 911 Turbo má vypůjčený pohon všech kol. Díky tomu máte jistotu výborné adheze na všech površích – na sněhu, v dešti. Targa vás pustí do přetáčivého smyku, ale nebude to taková divočina jako s klasickým „zadohrabem“. Navíc ty méně zkušené bude auto samo navádět, jak vyrovnat smyk a neskončit v příkopu.

Odezva od volantu je fantastická, řízení je „upovídané“ i v nízkých rychlostech, přesně víte, co se děje s předními koly. I když subjektivně u Porsche 911 Carrera je řízení strmější a sportovněji naladěné, Targa je jinak zaměřená. Ale i tak je projíždění táhlých i ostrých zatáček v popisovaném autě motoristickou slastí, která vám vypláchne žíly adrenalinem. Brzdy jsou přiměřeně ostré a skvěle se dávkují.

Foto: maž, Novinky

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa vychází z kabrioletu.

FOTO: maž, Novinky

Tlumení nerovností je až překvapivě komfortní, ale stačí se přepnout do sportovního režimu a opravdu ucítíte, jak se podvozek otřásá nad nerovnostmi vozovky (zato v zatáčkách si více užijete). Ve sportovním režimu má převodovka o jeden stupeň méně a motor lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Mimochodem, pokud si věříte, elektronická stabilizace je plně vypínatelná...

Kdo chce nebe nad hlavou...

Suma sumárum: pokud chcete Porsche, ale nechcete kabriolet, mohla by být Targa dobrou volbou pro všechny, kdo ve sportovním autě požadují nebe nad hlavou. S automatickou převodovkou (škoda jen toho neintuivního ovládání), větší pohotovostní hmotností a pohonem 4x4 to není v modelové řadě vysloveně sportovní zástupce značky, nicméně skvělé řízení a koneckonců i šestiválcový boxer z Targy dělají dostatečně hbité a zábavné auto. A pokud nepotřebujete skleněnou střechu, je podstatně levnější Cayman (nebo 911 Carrera) pro nadšené řidiče vhodnější volbou.

Foto: maž, Novinky

Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa - přední maska má nově LED diody.

FOTO: maž, Novinky

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3614 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:254 kW (345 k) při 6500 ot./min.
Max. točivý moment:390 Nm při 4400 ot./min.
0 - 100 km/h:5,0 s
Nejvyšší rychlost:282 km/h
Kombinovaná spotřeba:10,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1590 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:2 874 000 Kč
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám