Článek
Jestli se vám více líbí kupé nebo kabriolet, necháme na vás. Každopádně je třeba říci, že i s nataženou střechou vypadá kabriolet podobně atraktivně jako výchozí kupé. Po jejím sundání se střecha elegantně schová, čisté linie tak nenarušuje nic nežádoucího.
Interiér je špičkově zpracovaný, výběru a zpracování použitých materiálů nelze nic vytknout. Součástí takřka nekonečných možností velmi drahé příplatkové výbavy je mj. pravá kůže, mahagonové dřevo, kartáčovaný hliník nebo karbon.
Ideální je i pozice za volantem a výhled ze 4491 mm dlouhého a pouhých 1292 mm vysokého kabrioletu také nemá slabá místa (zejména pokud je střecha dole). Co by naopak stálo za vylepšení, je přehnané množství jednoúčelových tlačítek na přístrojové desce a v jejím nejbližším okolí. Zamrzí, že tuzemské zastoupení stále neintegrovalo český překlad, takže na displeji se zobrazují informace německy nebo anglicky.
Oproti minulé generaci přibyl systém start/stop, což je v tomto typu auta holý nesmysl. Pravdou ovšem je, že to snižuje průměrné emise a třeba ve Skandinávských zemích to přináší značné daňové úlevy, a tím i snižuje pořizovací cenu.
Elektrický posilovač snižuje cit
Nový je i elektrický posilovač namísto hydraulického. Ten rovněž snižuje spotřebu paliva, ale zároveň i cit. Kvůli tomu není volant tak sdílný jako u 911 do 80. let, kdy se řízení lehkého auta obešlo bez posilovače a v zatáčce volant při zatížení tuhnul. U současné generace občas cítíte, jak nepřirozeně kvůli elektromechanickému posilovači působí odpor ve volantu. Nutno jedním dechem dodat, že tak dobře nastavené řízení má mezi sportovními kabriolety málokterý model.
Když jsme u hmotností, podle normy EU váží verze s PDK 1560 kilogramů (včetně 68 kg řidiče a 7 kg zavazadel), v případě manuální převodovky je to o 20 kilogramů méně. Důležité je porovnat vrcholnou verzi S s kupé, kabriolet je o citelných 70 kilogramů těžší. To samozřejmě částečně zhoršuje jízdní vlastnosti, na druhou stranu, pokud 911 Cabriolet berete jako sportovní automobil, který ale o víkendu nebudete brát na závodní okruh, ale spíš na výlet po venkovských okreskách, na nárůstu hmotnosti tolik nesejde. Notabene když 1560 kilogramů je na takto silné auto přijatelná a ve srovnání s konkurenčními auty jedna z nejnižších hodnot.
Jízdní vlastnosti dále zhoršuje nižší torzní tuhost vinou absence střechy. Na rozbitých okreskách jsme klepání či kroucení karoserie nezaznamenali, je však logické, že kabriolet byť s mnoha výztuhami nebude jezdit tak dobře jako strukturálně tužší kupé. Ale to zájemcům o rychlé prestižní auto, které umožňuje za 20 vteřin shodit plátěnou střechu se skleněným oknem, jistojistě vadit nebude. Ten rozdíl je opravdu minimální. Lehkou střechu z hliníku, oceli a třemi výztužnými hořčíkovými díly lze sundat či nandat do rychlosti 50 km/h.
Verze S má 400 koní
O pohon se klasicky stará vzadu umístěný plochý šestiválec (boxer) s přímým vstřikováním (DFI). Jeho zdvihový objem je 3,8 litru, 400koňový motor s úžasným zvukovým projevem (po stisknutí speciálního tlačítka) se nechá vytočit k osmi tisícům a obecně má rád vyšší otáčky, což je u atmosférických jednotek přirozené a žádoucí. Nástup výkonu je lineární s postupnou gradací ve vyšších otáčkách. Skvělý je i hutný zvuk, který se line ze čtyř koncovek výfuku (podle nich poznáte silnější verzi S).
Díky dlouhému sedmému rychlostnímu stupni točí 911 Carrera S při tachometrových 120 km/h lehce nad 2000 otáček. Spotřeba paliva osciluje při běžné jízdě kolem 15 litrů, když pojedete "pilu", přehoupne se bez problémů přes 20 litrů.
Převodovka je vždy sedmistupňová – buď jde o manuální skříň, nebo samočinnou dvouspojkovou PDK, což je v podstatě upravené DSG. Řadí komfortně a vcelku rychle, opravdový fanoušek sportovních aut ale zvolí sedmistupňový manuál, což je mezi auty technický unikát. Žel, testované provedení bylo - stejně jako u dříve zkoušené verze kupé - vybaveno automatem, funkčnost manuální převodovky jsme tak opět nemohli vyzkoušet. Mimochodem, verze s PDK na rozdíl od verze s manuální převodovkou nepokoří hranici 300 km/h (ale je to opravdu "o prsa" - 299 vs. 301 km/h).
Co dodat? Je až neuvěřitelné, jak dobře jezdí otevřená verze a jak blízko má ke kupé. Samozřejmě kabriolet si koupí jiní zákazníci než kupé, ale ať tak či tak, nejde o špatnou volbu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3800 ccm, šestiválec, zážehový |
Max. výkon: | 294 kW (400 k) při 7400 ot./min. |
Max. točivý moment: | 440 Nm při 5600 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 4,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 299 km/h |
Průměrná spotřeba: | 8,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1560 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 2 754 000 Kč (911 Carrera Cabriolet) |
Cena s testovanou motorizací: | 3 140 000 Kč |