Článek
Nový Peugeot 508 nahrazuje v modelové nabídce hned dva automobily – 407 a větší 607. Novinka, dodávaná jako kombi nebo sedan, si chce urvat tržní podíl v nabité střední třídě. Už při prvním pohledu pětsetosmička zaujme – výrazná přední kapota, velká protáhlá světla i elegantní zakončení v zadních partiích. Peugeot přišel s líbivým designem.
Automobil s délkou 4792 mm (sedan) má větší převisy karoserie, rozvor náprav 2817 mm zase zaručuje velký prostor i na zadních sedadlech.
Prostorné, ale vzadu méně místa pro hlavu
Uvnitř vozu oceníte velký vnitřní prostor – místa na pohodlných, dostatečně velkých sedadlech je dostatek ve všech směrech. Na zadních sedadlech nabídne Peugeot 508 spoustu místa pro nohy i lokty cestujících, pokud měříte nad 185 cm, budete se muset v nízko položených sedadlech posunout dolů – jinak byste se hlavou dotýkali čalounění stropu. Je to daň za přitažlivý profil karoserie designu – pro prakticky založené jedince patrně až příliš velká.
Od verze sedan nelze čekat takovou praktičnost jako od kombi. Vstupní otvor je průměrně velký, základních 503 litrů také představuje dobrý průměr. Mimochodem, kufr se automaticky otevře po stisknutí nuly v označení 508 na zádi.
Model 508 se netradičně startuje tlačítkem vlevo od volantu. Volant lze nastavit dvouose, rozsah podélného nastavení ale není tak bohatý jako třeba u superbu. Posez za volantem, který dobře padne do ruky, se ale i tak hledá vcelku dobře. Množství tlačítek na středovém panelu je zpočátku nepřehledné, méně by v tomto případě bylo určitě více. V interiéru chyběly odkládací prostory na drobnosti (například mobilní telefon), odkládací schránka mezi předními sedadly a „kastlík“ před spolujezdcem situaci nezachrání.
1,6 THP je lehká a "lenoch" to není
Testovaný model měl pod kapotou přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku, kterou PSA vyvíjelo společně s BMW. I přes malý zdvihový objem nabídne motor 156 koní a 240 Nm, které máte k dispozici od 1400 otáček. Motor s dunivým zvukem zatahuje velmi dobře už od nízkých otáček a lineárně se nechá vytočit až k červenému poli.
Šestnáctistovka nemá výkonovou špičku a i přes vysokou pohotovostní hmotnost vozu (1561 kg) dovede auto vcelku slušně rozhýbat. Ve městě spotřeba vystoupá k deseti litrům, při eko jízdě po dálnici se nám podařilo jet za 5,4 litru. V praxi počítejte se spotřebou v průměru mezi 7 až 8 litry.
Nabízená šestistupňová manuální převodovka je dobře odstupňovaná, mechanická vytříbenost ale není její silnou stránkou. Dorazy jsou vágně vymezeny, dráhy by mohly být kratší a pohyb páky v kulise je trochu gumový. Na převodovku se dá zvyknout, ve srovnání s konkurenty ze střední třídy je ale její kvalita průměrná.
Naopak, pochválit lze dobře dávkovatelné brzdy a přesné a přiměřeně citlivé řízení, nezatížené těžkým předkem. Podvozek je na limitu přirozeně nedotáčivý, přechod z neutrality je plynulý a lze jej snadno regulovat ubráním plynu. Jinak podvozek nabídne především komfort i jistotu při rychlejší jízdě v přímce. Při rychlé jízdě potěší i akustický komfort.
Celkově se Peugeot 508 povedl – nenabídne sice řidičsky kdovíjak zajímavé auto, komfortem, příznivými prodejními cenami, zajímavou nabídkou motorů (i když chybí benzínový šestiválec coby vrchol nabídky) i slušnými jízdními vlastnostmi by mohl promluvit do prodejních statistik. I když, nejenom v Česku asi bude žádanější verze kombi, která nabídne větší praktičnost. Škoda, že vzadu není více místa pro vyšší cestující; vepředu zase chybí odkládací schránky na drobnosti.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 115 kW (156 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 240 Nm od 1400 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,6 s |
Nejvyšší rychlost: | 224 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,4 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1561 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 599 900 Kč |