Článek
Vzhled modelu 5008 zaujme, kombinuje totiž protaženou přední masku, snadno zařaditelnou do rodiny vozů Peugeot, a takřka kolmou záď. Jako celek to tvoří hezký kontrast a vzdáleně designem připomíná francouzské vysokorychlostní vlaky TGV.
Kabina s velkým čelním sklem působí útulným dojmem. Tedy až na jednu drobnost a tou jsou okna v druhé řadě, kde děti kvůli malým oknům nebudou mít dokonalý výhled. Stejně jako řidič, který přes levý přední sloupek v některých situacích hůře vidí.
Pěttisícosmička je k mání jako pětimístná nebo - pokud si připlatíte - i jako sedmimístná. Jak to tak bývá, zadní sedadla jsou buď pro děti, nebo pro dospělé, ale výhradně na kratší cesty. Jinak je prostornost dobrá, první dvě řady sedadel nabídnou dostatek prostoru v příčném i v podélném směru. Menší problém je pouze s efektně vypadající příplatkovou panoramatickou střechou, která snižuje prostor pro hlavy cestujících.

Peugeot 5008
Interiéru nechybí variabilita, bez které by na trhu mělo nezáviděníhodnou pozici jakékoliv podobné vozidlo, potěší i dobře přístupný zavazadlový prostor se základní velikostí 679 litrů. Po sklopení druhé, respektive třetí řady sedadel, lze z Peugeotu 5008 vytvořit malý „náklaďáček“ s rovnou podlahou a velikostí až 1754 litrů. Tato hodnota neohromí, představuje nicméně dobrý průměr v daném segmentu.

Peugeot 5008
1,6 THP na auto stačí
Testovaný model poháněla přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka s přímým vstřikováním paliva. Ta je, ač se to na první pohled nezdá, dobrou alternativou turbodieselů s obsahem 1,6 a 2,0 litru - ovšem pokud najezdíte ročně 20 tisíc kilometrů a výše, vyplatí se poohlédnout spíše po vznětové motorizaci.
Motor 1,6 THP, vyvinutý společně PSA a BMW, je tichý, kultivovaný, pružný s lineárním nárůstem výkonu. Samozřejmě, 115 kW a 240 Nm točivého momentu má při plném zatížení 1,6 tuny těžkého vozu (užitečná hmotnost až 600 kg) v dálničním provozu docela hodně práce, i tak ale motor 1,6 THP umožňuje svižnou jízdu. Spotřeba je v reálném provozu 8,5 až 9 litrů na sto kilometrů.
Šestistupňová samočinná převodovka má dobře odstupňované rychlostní stupně, její přesnost je ale pouze průměrná. Řízení je přesné a klade jen nevalnou zpětnou vazbu (jako ostatně většina konkurentů modelu 5008). Je vyvážené a i když vás nebude nijak zvlášť pobízet k rychlejší jízdě, je zcela dostačující.

Peugeot 5008
Podvozek je naladěn dobře
Podvozek je kompromisem mezi komfortem a živostí, automobil se v zatáčkách nenaklání, dobře drží stopu a je až překvapivě dlouho neutrální. Sem tam samozřejmě špatně odfiltruje nerovnost vozovky, ale nejde o nic dramatického. Vynikající je odhlučnění, ať už aerodynamické či motorické.

Peugeot 5008
Celkově jde o povedené rodinné kompaktní MPV. Příjemným překvapením je přeplňovaná šestnáctistovka, naopak na přesnosti převodovky by Francouzi mohli ještě zapracovat. Vzhledem k efektnímu designu nečekejte nadprůměrnou prostornost, variabilita interiéru je nicméně výtečná. Pokud nemáte sedmičlennou rodinu, je otázkou ke zvážení, zda přikupovat dvojici zadních sedaček, v praxi obtížně využitelných a zmenšujících zavazadlový prostor.

Peugeot 5008
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1598 ccm, čtyřválec, zážehový, Twin-Scroll |
Max. výkon: | 115 kW (156 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 240 Nm od 1400 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 9,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 195 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1565 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 522 900 Kč |