Článek
Peugeot 308 CC vychází z hatchbacku 308 – design je ale v případě kupé-kabrioletu o dost sportovnější, přední sloupek je posunutý a záď je úplně jiná. Subjektivně vzato se Peugeotu podařilo šikovně naroubovat pevnou střechu, což je v případě kabrioletů pro designéry ten nejtěžší úkol.
Střecha je plechová, plátěná by vypadala nejspíš stylověji. Můžete s ní manipulovat do rychlosti 12 km/h, konkurence umí to samé zhruba do čtyřicetikilometrové rychlosti. Kovová dvoudílná střecha je dole, respektive nahoře za 20 sekund (což je mezi kabriolety průměrný výsledek).
Peugeot 308 CC má sice zadní sedačky, vzadu ale mnoho místa není – sedačky v druhé řadě tak jsou určený buď pro děti nebo pro převoz dospělých na kratší vzdálenost. Konkurence na tom není lépe.
Nadprůměrně dobrá je velikost zavazadlového prostoru, jakkoliv to v případě kabrioletu není podstatný údaj – 465 litrů při zatažené střeše a 266 litrů při složené střeše jsou hodnoty, které konkurují i vozům nižší střední třídy.
Níže položená a sportovně tvarovaná (a mimochodem skvěle vypadající) přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí teplý vzduch kolem krku cestujícího – systém Airwave. Výborná vychytávka pro chladnější dny. Nechybí ani vyhřívaná sedadla a deflektor (ochrana proti proudění vzduchu).
Interiér je na poměry Peugeotu luxusní – hliníkové pedály, již zmiňovaná sportovní sedadla nebo použití kvalitních materiálů včetně mimořádně pečlivě zpracovaného koženého obšití palubní desky. Jedna výtka: volant má sice plochý spodek, takže by mohl působit sportovně, je ale přespříliš velký. Další nevýhodou je horší výhled z vozu, příplatkové parkovací senzory odvedou dobrou práci.
Pohodová jízda
Jízdní vlastnosti nečekejte sportovní – auto sice účinně potlačuje náklony v zatáčkách, má i solidní torzní tuhost při stažené střeše, nejlépe se ale 308 CC cítí při poklidné jízdě.
Dvoulitrový turbodiesel sice nepotěší zvukem, jenž vyluzuje, dynamiky má ale na rozdávání – a to i v případě 1,7 tuny těžkého automobilu. Především díky velmi vysoké pohotovostní hmotnosti není popisovaný automobil na okreskách „hravým“ – to by musel dva tři metráky shodit. Spotřeba se i při rychlé jízdě pohybuje do sedmi litrů.
Šestistupňová manuální převodovka je přesná, dráhy jsou ale dlouhé a ve srovnání s konkurencí (Focus CC, VW Eos) by prohrála. A to i přes obrovský krok, který udělala oproti převodovkám z Peugeotů minulých let.
Sečteno a podtrženo
Celkově je 308 CC povedeným vozem – nejvíce překvapilo pečlivé zpracování interiéru a výběr místy luxusních materiálů. Kromě drobností zmíněných v textu je největším záporem 308 CC vysoká pohotovostní hmotnost. Jinak jde o sympatické rozšíření nabídky kabrioletů, škoda jen, že se tento Peugeot cenově více nepodbízí.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1997 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 103 kW (140 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 320 (340) Nm při 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 10,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 208 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1674 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 785 000 Kč |