Článek
Vzhled vozu se po úpravách mnoho nezměnil. Jen vpředu můžeme najít velký "lví čumák", jak tomu je u všech současných modelových řad značky obvyklé. Od nich se však liší nesouvislým černým příčným pásem. Ten je přerušen a dodává vozu ještě dravější vzhled.
Eleganci karoserii upřít nelze ze žádné strany. Je to prostě Francouz, velmi dbající na svůj vzhled. Asi nejzajímavější partií na voze je však prosklená střecha. Ta je tím nejtypičtějším odlišujícím znakem od verze Break. Je totiž ve standardu u všech výbav. Její velká plocha plynule navazující na čelní sklo nemá ve třídě konkurenci. Interiér příjemně prosvětlí a v zimě, kdy jsme měli možnost vůz zkoušet, si cestující roztažením hned zlepší náladu.
Vnitřní krása
Při prohlídce interiéru se musí nechat, že i zde designéři odvedli velký kus práce. Přístrojová deska je i přes svůj věk stále elegantní a ergonomicky příjemná. Jen ohromný displej příplatkové navigace uprostřed není zasazen s citem a ční do prostoru. Naše absolutorium si zaslouží luxusní kožená sedadla. Vpředu jsou velmi pohodlná a i když bychom ocenili jak na opěradle tak sedáku nějaký ten centimetr víc a na delších cestách byla velmi pohodlná. Zajímavé však je to, že tři samostatná plnohodnotná zadní sedadla mají slušné boční vedení a poskytují velké pohodlí i ostatním spolucestujícím.
Hrátky s lidmi i nákladem
Peugeot nabízí vůz v sedmisedadlové úpravě, tu jsme však v testu neměli. Přesto jsme se dokázali variabilitou a prostorností interiéru nadchnout. Naše cesta na hory v pěti lidech, s batohy, lyžemi a dalším vybavením nebyla problémem. Všechna sedadla jsou totiž po vzoru MPV sklopná, překlopitelná a také vyjmutelná. Stačí tedy odjistit pojistky na "podvozku" posunovatelného středního sedadla a trochu se poprat s jeho slušnou váhou (a také ostrými součástkami - sami jsme se o tom přesvědčili, ale krev jde z kůže naštěstí setřít celkem dobře). Následně jsme sedadlo upevnili do zavazadlového prostoru, kde už není tolik místa na nohy ani hlavu (tam nedoporučujeme posadit člověka s výškou nad 170 cm). Pak se do vozu vešlo pohodlně veškeré lyžařské vybavení i všech pět lidí.
Spotřeba je solidní
Pod přední kapotou jsme měli řadový vznětový čtyřválec s přeplňováním a objemem 1560 ccm. Výkon 80 kW je pro vůz více než dostatečný. I s plným naložením jsme si užívali rychlé a dynamické jízdy. Je však samozřejmé, že francouzský vůz neposkytuje tolik potěšení z jízdy, jako jiní jeho kolegové. Měkčí podvozek je určen pro rodinu a ne sportování. Také řízení je "gumovější" a k tradičním nectnostem patří horší řazení.
Co nás ale velmi mile překvapilo, byla spotřeba. Výrobce sice udává, že v kombinovaném provozu spotřebuje 307 pouze 5,0 l na 100 km, ale my jsme vůz využili na 105 procent. Zpočátku popojíždění po Praze, pak sprinty v plném zatížení po dálnici a následně pomalejší ploužení zasněženým Jabloncem nad Nisou s třímetrovými sněhovými bariérami si vyžádali svou daň. Přesto se spotřeba nevyšplhala nijak vysoko - palubní počítač hlásil velmi solidních 6,4 l na 100 km.
Ale ta cena...
Peugeot dodal testovací vůz v plném vybavení, což se projevilo na jeho konečné ceně. V základní výbavě u tohoto modelu musíte vytáhnout z peněženky 655 900 Kč, testované provedení však mělo ještě navíc výbavu Pack. Pak už je nutné si na účtu připravit 694 900 Kč. Jenže ani to není všechno - doplňková výbava katapultovala konečnou cenu až na 832 600 Kč.
Konkurentů má Peugeot více než dost. Vezměme si třeba Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi. Ten je nabízen za akční cenu 523 000 Kč ve verzi Dynamique, které však chybí některá výbava. Další konkurenci hledejme kupříkladu v Německu. Takový Opel Astra Caravan 1.7 CDTI [náš test] s výbavou Cosmo za 630 400 Kč jistě zaujme hodně zákazníků, zvlášť když zákazníci mohou buď získat výbavu za 35 000 Kč, nebo cenu snížit o 25 000 Kč. Abychom ale také zavítali jinam než do Evropy, prohlédněme si Chevrolet Lacetti SW. V nejvybavenější verzi Platinum, která však stále ztrácí na luxus Peugeotu, stojí v akci 458 800 Kč.
Technické údaje | |
Peugeot 307 SW Pack 1.6 HDi | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1560 ccm |
Max. výkon | 80 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 240 N.m při 1750 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6,2 |
Mimo město | 4,4 |
Kombinace | 5,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 183 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 12,0 s |
Převodovka | |
pětistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4419 mm |
Šířka | 1757 mm |
Výška | 1544 mm |
Rozvor | 2708 mm |
Objem zavazadelníku | 520/1875 l |
Pohotovostní hmotnost | 1402 kg |
Ceny | |
Základní cena vozu | 655 990 Kč |
Základní cena vybavení Limited | 694 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 832 600 Kč |