Článek
Honba za co nejnižšími emisemi, ke které jsou výrobci automobilů nuceni legislativou, je dnešním trendem. V záplavě nejrůznějších „green“, „blue“ a „eko“ verzí přichází francouzský Peugeot s mírně modernizovaným modelem 207. Ten se nově nabízí s motorem 1,6 HDI, jenž splňuje emisní normu Euro 5 a má emise CO2 na úrovni 98 gramů na ujetý kilometr. Zákazníky ale více bude zajímat spotřeba paliva, ta je udávána v kombinovaném režimu 3,8 l / 100 km.
Peugeot u čtyřválcového turbodieselu se vstřikováním commnon-rail instaloval filtr pevných částic, o 5 mm snížil podvozek a automobil obul do pneumatik s nižším valivým odporem (185/65 R15). Při podrobnějším zkoumáním uvidíte i drobné změny na předním nárazníku (zakrytí vstupních otvorů ke zlepšení aerodynamiky).
Nepřesná převodovka
Kritiku si ale zaslouží pouze pětistupňová převodovka – ta má delší převody, takže ve městě budete často jezdit na dvojku či trojku (zatímco u jiných aut už byste měli zařazený o jeden či dva rychlostní stupně více), zato na dálnici si užijete relativně nižších otáček (a spotřeby). Při 130 km/h točí motor zhruba 2500 otáček a jeho utlumení je vzato optikou třídy malých vozů dobré. Potíž je s přesností, pětistupňová manuální skříň není úplně přesná a mechanickou vytříbenost u ní rozhodně nenajdete.
Motor má dobrou pružnost, maximum točivého momentu je k dispozici od 1750 otáček. S popisovaným peugeotem se rozjede až na 185 km/h, kolem 160 km/h už účinek slábne a motor je „línější“. Při plném naložení byste ocenili pár koní a newtonmetrů navíc...
Dobrá prostornost
Při plně natankované nádrži (50 l) ukázal palubní počítač dojezd 1050 km (což odpovídá přibližně 4,7 l / 100 km). Na hodnoty spotřeby paliva udávané výrobcem se nám dostat nepodařilo, při běžné jízdě si motor vzal na sto kilometrů 5,4 litrů (ve městě 5,8 l), pokud řidič jel na okresních silnicích více „na spotřebu“, podařilo se dostat na hodnotu 4,2 litru, dálniční provoz zvýšil odběr cca o 1 – 1,5 litru. Ani při hodně neekonomické jízdě se nepřehoupnete přes 7 litrů na 100 km.
Na nerovnostech je podvozek méně komfortní, než byste patrně očekávali. Potěší prostornost, dobrá ergonomie i dostatek odkládacích prostor. Interiér působí jednoduše, ale je funkční. Volant má zbytečně velký průměr. Z vozu je o trochu horší výhled šikmo vpřed, jinak je karoserie přehledná.
Na daný model má nyní Peugeot akci – cena začíná na částce 309 900 korun, což je o sedmdesát tisíc méně, než kolik si tuzemský importér za tuto motorizaci účtoval původně. Základní výbava obsahuje všechny potřebné prvky komfortní i bezpečnostní výbavy, někomu možná bude chybět tempomat (9800 Kč).
Škoda, že Peugeot nenabízí daný motor ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Prostorností, celkovou praktičností i neotřelým designem by tento model mohl zákazníky zaujmout. Spotřeba ale není nižší – ale ani vyšší - než u konkurenčních vozů s moderními turbodiesely.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1560 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 68 kW (92 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 230 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 11,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 185 km/h |
Průměrná spotřeba: | 3,8 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1277 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 309 900 Kč |