Článek
Když se poprvé podíváme v reálu na modrý třídveřový vůz, naše nadšení z prvních fotografií [celá zpráva] opadává. Fotky vážně vypadaly mnohem zajímavěji. Tak snad nás nezklame ještě v jiných směrech.
Lvíče povyrostlo
Karoserie se chytá tradičních hodnot značky - velké "řvoucí" masky chladiče, nahoru a do boků vytažených světlometů a velmi plynule navazujícím čelním sklem na střechu a přední kapotu. Je pravda, že design je mnohem modernější a dynamický, ale zas takový pokrok kupředu to není. To se spíš musím zmínit o zvětšení karoserie, ve kterou jsem za dob testů "dvěstě šestky" doufal. Pár centimetrů a pohoda bude mnohem lepší, říkal jsem si.
Rozměry 4030 x 1720 x 1473 mm opravdu staršího sourozence překonává, ale zas tak extra to uvnitř poznat není. Přední sedadla ano - tam je místa více na všech stranách, ale zklamání je spíš vzadu. Na kolena je místa dost, hlava se však potýká s rychle se svažující střechou a mohutnou boční výstelkou napojení C-sloupku se střechou.
Uhlazený fešák
Přístrojová deska je velmi povedená. Opět jde o evoluci staré vizáže, ale tady musíme uznat, že i s použitím starých ovladačů (rádio, páčky pod volantem) je dosaženo velmi dobrého výsledku. Vzhledově je na svém místě a přitom nejde o žádný extra designerský výstřelek. Snad jen hranatý střední tunel by mohl být trochu zajímavější, ale na druhou stranu alespoň neomezuje nohy cestujících.
Síla mu ještě schází
Náš testovaný model byl v základní výbavě a se silnější čtrnáctistovkou. Ta nevykazuje zrovna moc ochoty táhnout. Na popojíždění v koloně na "legrace" to stačí, ale na dálnici už je to slabší. Motor jede plynule, točivý moment však nemá žádný vrchol, nejde se tedy spoléhat, že alespoň v některých otáčkách "chytnou saze" a auto rychleji poposkočí vpřed. Navíc je tohle motor tak slabý, že zapnutá klimatizace nám ukázala, kolik dokáže odebrat výkonu.
V kombinovaném provozu jsme spotřebovali průměrně sedm litrů naturalu, ve městě pak bylo nutné počítat i s nárůstem o dva litry.
Nohy má silnější
Podvozek 207 vychází opět z 206. Jenže na něm se technici vyřádili trochu víc a ramena jsou tak zesílená, stejně jako vedení dostalo lepší úhel a náklon. To má za následek mnohem lepší jízdní vlastnosti. Ostatně proti minulé generaci je každý posun jen k lepšímu.
Vůz jede velmi pěkně, v zatáčce drží slušně stopu a je jen málo věcí, které jej rozhodí z pohody. Řízení má snad až příliš velký rejd a je opět lehce přeposilované, ale u tohoto typu vozu je to již pravidlem.
Kupte si lvíčka!
Cenová politika Peugeotu je tradičně dost atraktivní. Základní model stojí 299 900 Kč, což je jistě příznivá zpráva. Příplatek za pětidveřovou verzi je navíc jen 15 000 Kč, což také jde. Náš testovaný vůz stojí v základu 317 000 Kč a s doplňkovou výbavou pak o 50 000 Kč víc. I to však stále jde. Je sice pravda, že bychom ocenili třeba elektrické nastavení zrcátek, ale to je už na uvážení kupujícího.
Závěr k Peugeotu 207 není jednoduchý. Tohle vozítko bychom zařadili o dvě příčky nad minulou generaci, ale stále ještě mu chybí malý krůček k dokonalosti.
Technické údaje | |
Peugeot 207 1.4 16V Urban | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1360 ccm |
Max. výkon | 65 kW při 5250 ot./min |
Max. točivý moment | 133 N.m při 3250 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8,5 |
Mimo město | 5,2 |
Kombinace | 6,4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 12,7 s |
Převodovka | |
pětistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4030 mm |
Šířka | 1720 mm |
Výška | 1473 mm |
Rozvor | 2540 mm |
Objem zavazadelníku | 270 l |
Provozní hmotnost | 1299 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 5/5 |
Ochrana dětí | 4/5 |
Ochrana chodců | 3/4 |
Ceny | |
Základní cena vozu s testovaným motorem | 299 900 Kč |
Základní cena motorizace | 317 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 367 900 Kč |