Článek
Meriva patří vzhledově k nenápadným autům, na ulici či silnici ji velice snadno přehlédnete. Faktem je, že interiér je zaměřen na co největší praktičnost, navíc Meriva už má na stále vyráběný automobil požehnaný věk - celých sedm let.
Vysoký věk se projeví především na spartánském interiéru; přístrojová deska vypadá až příliš jednoduše, navíc intuitivnost ovládání občas zadrhává. Na druhou stranu, dílenské zpracování je dobré a rovněž výběr materiálů potencionální kupce neurazí.
Prostorný interiér s lacinou přístrojovou deskou
Interiér je prostorný i na zadních sedadlech. Právě prostornost lze považovat za jeden z největších kladů tohoto kompaktního MPV. A při pohledu do kufru zjistíte, že i na zavazadla se pamatovalo - základní uspořádání nabídne solidních 360 litrů. Po sklopení se v zavazadelníku vytvoří rovná plocha s dostatečným prostorem - 1410 litrů.
Přední sedačky mají vhodné rozměry, jejich výplň je tužší. Nevýhodou pro řidiče nekonfekčních postav je nemožnost nastavit volant podélně (lze s ním pohybovat pouze výškově).
Hlučnější turbodiesel
Testovaná sedmnáctistovka spalující naftu patří do středu nabídky vznětových motorů. Na motoru je znát stáří - zvuk je nekultivovaný, nástup turbodmychadla přichází o dost později než čekáte a je o to razantnější. Přesto - 100 koní a především 240 Nm točivého momentu dovedou relativně lehké auto slušně rozhýbat. Meriva dovede bez problémů uhánět až stoosmdesátkou. Dobrou zprávou je i výsledná spotřeba, jež se i při jízdě s těžší pravačkou pohybuje kolem šesti litrů nafty na 100 kilometrů.
Motor je spojen s pětistupňovou převodovkou; šestý stupeň by určitě našel uplatnění a snížil by otáčky a hlučnost při dálničních přesunech. Podvozek má tvrdší odpružení, náklony díky tomu nejsou i přes vyšší těžiště nikterak dramatické, i přesto je zřejmé, že na dynamičtější jízdu se Meriva nehodí.
Závěrem lze říci, že Meriva má stále co nabídnout - vypadá sice nevýrazně a testovaný motor 1,7 CDTI je již technicky zastaralý. Výhodou Merivy je prostornost a příkladná variabilita. A samozřejmě také cena - české zastoupení Opelu nabízí na svůj výběhový model zajímavé slevy.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1686 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 74 kW (100 k) při 4400 ot./min. |
Max. točivý moment: | 240 Nm při 2300 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 13,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 178 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1300 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 472 900 Kč |