Hlavní obsah

Test Opelu Corsa: změny najdete hlavně pod kapotou

Novinky, Martin Žemlička

Mezi prvními přinášíme test modernizovaného Opelu Corsa. Pro ten jsme si vybrali úsporný turbodiesel 1,3 CDTI. Zjistili jsme mimo jiné, zda spotřeba paliva po více než pěti stovkách ujetých kilometrů odpovídá optimistickému údaji výrobce - 3,7 l v kombinovaném režimu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

Článek

Omlazená Corsa se po stránce vnějšího designu prakticky nezměnila a nabízí se ve dvou karosářských verzích - jako třídveřový hatchback a pětidveřový model. My jsme vyzkoušeli sportovněji vypadající, nicméně méně praktickou, třídveřovou verzi. O pohon se staral maloobjemový turbodieselový čtyřválec s výkonem 95 koní a 190 Nm točivého momentu.

Škála motorů nové Corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW/65 k a vrcholí přeplňovanou šestnáctistovkou 1.6 Turbo o výkonu 141 kW/192 k modelu Corsa OPC. Zájemci o vznětové agregáty mohou vybírat z řady motorů o objemech 1,3 l a 1,7 l, jejichž výkony sahají od 55 kW/75 k až po 96 kW/130 k.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

Testovaná motorizace sice papírově nevypadá nikterak lákavě (zrychlení na 100 km/h za více než 12 vteřin), průběh točivého momentu (190 Nm), v širokém spektru otáček (1750 – 3250 ot./min.) ale zajišťuje, obzvláště s prázdným vozem, solidní dynamiku. Do 2000 otáček je dieselová jedna-trojka trochu ospalá, jakmile ručka otáčkoměru olízne číslici 2 a začne výrazněji „foukat“ turbodmychadlo, nabídne až do třech tisíc otáček velmi dobrou akceleraci.

Dovede být úsporná, na 3,7 l ale zapomeňte

Odhlučnění motoru uvnitř kabiny je dobré, pokud ale pojedete se studeným motorem a stáhnete okénka, uslyšíte typické dieselové drnčení. Nad 150 km/h se začne výrazněji ozývat aerodynamický hluk.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

Slibovaná kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km sice odpovídá laboratornímu měření, v praxi se ale ukázalo, že při svižnějším stylu jízdy budete jezdit za 5,2 – 5,6 litru. Pokud pojedete úsporněji (ale pořád se nebudete omezovat například extrémně pomalou jízdou či vypnutou klimatizací), dostanete se v dlouhodobé spotřebě bez problémů na 4,5 – 5,0 litrů nafty na každých sto kilometrů.

Volant i přední sedačky lze nastavit v širokém rozsahu, takže by se měli cítit příjemně řidiči nejrůznějších postav. Sedadla mají tvrdší výplň, ta je ale na delších cestách příjemnější než měkké sedačky. K volantu máme jedinou připomínku – kvůli příliš tlustému středu se volant hůře drží v poloze tři čtvrtě na tři.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

Ovládání středového panelu je vcelku intuitivní, možná by ale neuškodilo očesat záplavu nejrůznějších jednoúčelových tlačítek. Také zobrazovaná žlutě podsvícená grafika nevypadá zrovna moderně, a to samé platí i o mapě navigace s malým rozlišením.

Zavazadelník nabídne v dané třídě průměrných, nicméně dostačujících 285 l s dobrým přístupem. Třídveřová verze je pochopitelně méně praktická při nastupování dozadu, na zadních sedadlech ale překvapí velké množství prostoru pro kolena cestujících. S místem pro hlavu už to tak slavné není a pasažéři nad 180 cm zde budou mít trochu problém.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

Opel zapracoval na řízení, elektrický posilovač nyní klade lepší odpor a pocitově je příjemnější. Také podvozek si nechá v zatáčkách leccos líbit, na limitu je nedotáčivý, ale málo se naklání. Občas sice neodfiltruje nerovnost úplně dokonale a na hrubém povrchu má v zatáčce tendence odskakovat, nastavení podvozku, agilita i komfort jsou však plně srovnatelné s nejbližší konkurencí.

V nabídce vyhřívaný volant nebo nosič jízdních kol

Nová je i příplatková výbava, v tomto segmentu málokdy vídaná. Corsa se nově může pochlubit např. adaptivními halogenovými světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaným volantem, aktivními opěrkami hlav u předních sedadel, zařízením pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), panoramatickým střešním oknem nebo integrovaným nosičem jízdních kol FlexFix.

České zastoupení má aktuálně Corsu 1,3 CDTI s výkonem 95 koní v akci za 296 800 korun (pouze třídveřová verze). V ceně je rádio s CD přehrávačem a klimatizace. Cena příplatkových výbav je nastavena rozumně; k nejlevnější výbavě Essentia nicméně nejde dokoupit centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Corsa

TECHNICKÉ ÚDAJE - není-li uvedeno jinak, platí pro třídvéřovou verzi
Motor:1248 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:70 kW (95 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:190 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:12,3 s
Nejvyšší rychlost:177 km/h
Průměrná spotřeba:3,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1100 kg (1145 kg - 5D verze)
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:296 800 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám