Článek
Jelikož ale testování Sorenta probíhalo dva týdny před evropskou premiérou, importér zakryl logo a označení modelu auta černou páskou.
Novinka je už na první pohled o dost hezčí než dosluhující generace Sorenta, která mnoho krásy nepobrala. Přední světlomety jakoby z oka vypadly těm z nové Hondy Accord, zadní hranatá světla zase připomínají terénní Toyoty.
Interiér je prostorný, problém s volným místem nemají ani vyšší cestující na zadních sedadlech. Pro kolena i hlavu je místa dostatek, prostornost patří k velkým kladům nového Sorenta.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)
Do testu jsme dostali variantu s pětimístným uspořádáním, nabízet se ovšem bude i sedmimístné, které ve třetí řadě nabídne nouzové sedačky - stejně jako je tomu u konkurence.
Zavazadelník je docela mělký, na druhou stranu, pod víkem je ukryt ještě prostor na drobnější předměty. V pětimístném uspořádání má kufr objem 531 1itrů, po sklopení sedaček vznikne rovná plocha a objem vzroste na 1 546 litrů.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)
Přesná šestistupňová převodovka
Šestistupňová manuální převodovka je přesná; dráhy, ve kterých se pohybuje kulisa jsou krátké. Řízení je relativně přesné, nicméně odtažité. Brzdy se dobře dávkují, jejich účinnost je dobrá, i když subjektivně nepřevyšuje průměr třídy SUV.
Podvozek je zaměřen na komfort a dobře tlumí nerovnosti, rozhodně od něj ale nečekejte sportovnost - na to stavěn není, i když stopu v zatáčce drží dobře, vysoké těžiště a měkké pružiny dělají své. Ve vyšších rychlostech (nad 150 km/h) je slyšet aerodynamický hluk, motor - v našem případě nový turbodiesel - je utlumen dobře.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)
Zaznamenáte velký rozdíl od minulé generace, která byla na silnicích „klackovitá“, ale o to více toho zvládla v terénu. Z pěti stovek testovacích kilometrů jsme jich v lehkém terénu strávili zanedbatelné množství - na zablácené cestě byl systém 4x4 bezproblémový, nicméně je třeba zdůraznit, že šlo o obyčejnou polní cestu s malými výmoly a trochou bahna.
Dva motory, diesel se hodí k Sorentu více
Sorento se bude v Evropě nabízet se dvěma motory. Nový turbodieselový motor 2,2 CRDi, který pochází z vlastního vývoje automobilky, disponuje maximálním výkonem 197 koní a bude nabízen s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Benzínový motor má objem 2,4 litru a výkon 175 koní.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)
Otestovali jsme nový turbodiesel - ten chválíme za kultivovanost, výborný zátah ve středních otáčkách i za přijatelnou spotřebu - i při rychlejší jízdě jsme jezdili mezi 7 a 8 litry nafty na sto kilometrů. Maximální rychlost činí pouhých 190 km/h, což však nevadí, protože Sorento se při jízdě po dálnici nejlépe cítí do tachometrové stočtyřicítky.
Resumé
Sorento je pro Kiu velkým krokem vpřed, pokud jej porovnáme s předchozí generací. Na silnici se novinka chová kultivovaně a s pohonem 4x4 ledacos zvládne i v terénu. Potěší i prostornost. Na druhou stranu, některé prvky v interiéru vypadají poněkud lacině, Sorento se nehodí na rychlejší jízdu a jeho image stále není taková jako u evropským konkurentů. Česká cena není v tuto chvíli známa.

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2199 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 145 kW (197 k) |
Max. točivý moment: | 421Nm od 1800 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 9,6 s |
Nejvyšší rychlost: | 190 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,6 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | neuvedena |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | není stanovena |

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)

Kia Sorento (předprodukční verze, 2009)