Článek
Tohle auto nebude nikdy vítězem ankety o nejkrásnější vůz roku. Ve verzi sedan by se dokonce možná umístilo na předních příčkách ankety o nejošklivější automobil... Ale náš hatchback zas tak ošklivý není a především má jiné přednosti, které se jinde nenajdou.
Velkohatch
Automobil má rozměry, které by mu mohli závidět všechny hatchbacky. Při délce 4295 mm a rozvoru 2600 mm nabízí interiér spoustu místa především díky velké šířce 1695 mm a výšce 1533 mm. Uvnitř je tolik místa, že leckterý vůz, který spadá do střední třídy, by mohl závidět. Za nos by se mohl chytnout i leckterý luxusní vůz.
Především na zadních sedadlech je totiž vidět, jak vypadá do mrtě využitý prostor a hra s milimetry. Sedadla jsou totiž posazena o něco výš, než je v klasickém voze, což změnilo pozici nohou (podobně jako u nové a staré Škody Fabia). Sedadla se dala navíc nadsunout nad podběhy i když to ani nebylo potřeba. Velká šířka vozu jim dala dostatečný prostor.
Cestující v druhé řadě tak budou hýčkáni ohromným prostorem pro kolena, pozadí i hlavu.
Neoslní, neurazí
Přístrojová deska je typický Nissan. Má v sobě zabudované prvky snad ze všech modelů, co Nissan vyrábí. Škoda, že si designéři s tímto nejdůležitějším vizuálním kusem interiéru více nepohráli. Hranaté tvary moc oku nelahodí, i když je pravda, že kvalitativně je na výši.
Podobně bychom mohli mluvit o sedadlech. Ta jsou sice extrémně pohodlná a rozměrná, ale více držení těla v příčném směru by také neškodilo.
Šestnáctka s výkonem 110 koní
Náš hatchback měl pod přední kapotou základní motor. Jedná se zážehovou šestnáctistovku s výkonem 81 kW. Točivý moment 153 N.m je k dispozici ve 4400 ot./min, což je poněkud výš, než by bylo ideální.
Na silnici se ale auto popere se všemi nástrahami celkem dobře. Pro rodinný život postačuje, avšak není žádným velkým sportovcem. zvlášť na dálnici při plném zatížení je cítit, že má co dělat s váhou a vysokou stavbou karoserie.
Podrobněji se však musíme věnovat podvozku. Ten je totiž dost měkký. Zadní vlečená náprava si pak poradí lépe s přímou stopou, než se zatáčkami. V nich se karoserie silně naklání a stačí menší nerovnost a "vlečenka" si nervózně poskočí. Všechno však zachraňuje náprava přední, která má dostatečnou jistotu a přesně vede kola.
Velké auto, velká cena
Nissan Tiida není žádná "lidovka". Tohle auto je velké, takže musí i něco stát. Základní cena je 379 900 Kč za základní výbavu a náš testovaný motor. Ale poskočte k vznětovému agregátu 1.5 dCi, vysoké výbavě a karoserii sedan a hned je účet lehčí o 583 900 Kč.
Technické údaje | |
Nissan Tiida 1.6 HB | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1598 ccm |
Max. výkon | 81 kW při 6000 ot./min |
Max. točivý moment | 153 N.m při 4400 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8,9 |
Mimo město | 5,7 |
Kombinace | 6,9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 186 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11,1 s |
Převodovka | |
pětistupňová mechanická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4295 mm |
Šířka | 1695 mm |
Výška | 1533 mm |
Rozvor | 2600 mm |
Objem zavazadelníku | 300-425 l |
Provozní hmotnost | 1278 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | - |
Ochrana dětí | - |
Ochrana chodců | - |
Ceny | |
Základní cena vozu | 379 900 Kč |
Základní cena motorizace | 379 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 485 400 Kč |