Článek
Pokud chcete auto, za kterým se každý otočí, v případě Nissanu Juke (čti Džuk) nebudete zklamáni. Malý Nissan sice působí hodně mohutně, v interiéru je ale méně místa než ve fabii. Extrovertní karoserie kombinuje prvky kupé (zapuštěné zadní kliky), malého SUV (vyšší světlá výška a mohutnost) i klasického hatchbacku (zadní páté dveře). Posuďte sami, jak se povedlo namíchat tento nesouměrný koktejl.
Interiér na zadních sedadlech nenabídne mnoho prostoru pro hlavu. Ani kufr svou velikostí nezaujme, nabídne pouhých 251 litrů. Řidiči bude vadit pouze jednoose seřiditelný volant, mohutná středová konzole (má připomínat nádrž motocyklu) bude zprava trochu prostorově omezovat. Posaz na předních sedadlech je vyšší, výhled dopředu a šikmo vpřed je dobrý, méně přehledný je výhled dozadu.
Zajímavě vypadá rychloměr a otáčkoměr, trochu působí jako ve sportovním Nissanu 370Z. Interiér místy působí hodně originálně, levnější plasty a horší ergonomie celkový dojem kazí.
1.6 dává 190 koní
Silnější benzínová šestnáctistovka dává na tak malý zdvihový objem nadprůměrných 190 koní. Motor má menší prodlevu turbodmychadla, ve středních otáčkách zabírá úderně a ochotně se nechá vytočit. I přesto - dynamika není tak razantní, jak by se mohlo od 190 koní v malém, 1,3 tuny vážícím autě očekávat. Ve vyšších rychlostech je motor hlučný (svůj podíl na tom má i krátké zpřevodování); spotřeba je silně odvislá od jízdního stylu, při běžné jízdě se ale dá vejít do osmi litrů.
Verze se šestistupňovou manuální převodovkou má poháněná pouze přední kola, pokud chcete verzi 4x4, musíte se spokojit s bezestupňovým automatem. Převodovka nepatří k nejpřesnějším, občas se zadrhávala a rozhodně by jí prospělo výraznější vymezení kulisy a přirozenější odpor při řazení.
Tužší podvozek, vyšší hluk motoru
Tužší podvozek statečně drží stopu (až překvapivě dobře, vzhledem k vyššímu těžišti). Podvozek neodskakuje ani na rozbité silnici, tvrdost není přehnaná, filtrování nerovností je obstojné.
Sportovněji laděný podvozek patří spolu s extrovertním vzhledem (který se ale nebude líbit každému) a přeplňovanou šestnáctistovkou k tomu nejzajímavějšímu, co Juke nabízí. Naproti tomu, ergonomie není úplně ideální, stejně jako byť šestistupňová, ovšem nepřesná převodovka. Nepotěší ani vysoká hlučnost motoru. Potencionální kupci musí vzít v potaz i malou praktičnost, kterou jim vynahradí nemalé množství zvídavých pohledů.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1618 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 140 kW (190 k) při 5600 ot./min |
Max. točivý moment: | 240 Nm od 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 215 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1361 kg |
Poháněná náprava: | přední, ev. 4x4 |
Cena základní verze: | 503 000 Kč |