Článek
Murano má dost neobvyklý design, přední maska působí podivně, ale jinak je auto na pohled líbivé. Po otevření dveří příjemně překvapí i dílenské zpracování interiéru a výběr materiálů - tady se Murano může srovnávat s prémiovými evropskými značkami. Černo-bílé provedení zhusta měkčených plastů vypadá dobře, barevný sedmipalcový displej působí luxusně.
Kožené sedačky jsou velkoryse dimenzovány, sedí se v nich výtečně a ani robustní pasažéři nebudou mít problém s nedostatkem prostoru jak na sedačce, tak mimo ni. Ne nadarmo je tohle auto velmi oblíbené ve Spojených státech.
Ale že by Murano bylo prostornější než jeho konkurenti, to se říct nedá. Je to zkrátka jako u snad všech vozidel typu SUV - velké auto na pohled, ale uvnitř je místa jako v hatchbacku nižší střední třídy (někdy ani to ne).
Dobře přístupný kufr u Murana nabídne průměrných 400 litrů, zadní sedadla jdou sklopit do roviny (zajímavost: sklápějí se elektronicky stisknutím tlačítka).
V nabídce jediný motor
Na výběr je jediný motor - 3,5 litrový šestiválec, který je po patřičných úpravách použit i ve skvělém sportovním kupé Nissan 350Z. Motor s výkonem 256 koní se ochotně vytáčí (i když, v nižších otáčkách by mohl být přeci jen živější) a ve vyšších otáčkách má kromě solidního zátahu i příjemně dravý zvuk.
Spotřeba se reálně pohybuje mezi dvanácti až čtrnácti litry, což je samozřejmě poměrně hodně. Je proto škoda, že výrobce nenabízí úsporný diesel s pořádnou porcí Newtonmetrů, takovýto agregát pro náročný evropský trh citelně chybí.
Převodovka je k dispozici pouze automatická, jde o bezestupňový variátor CVT. Doba nutná pro změnu předvolených stupňů neoslní svou rychlostí, pomalá ani není a majitelům tohoto komfortně naladěného SUV to vadit určitě nebude. Řízení je necitlivé, ale přesné. Výhled z vozu je z některých úhlů vzhledem k rozměrům a tvaru karoserie problematický - při parkování pomáhá zadní a dokonce i boční kamera.
Komfortní podvozek má nejraději rovné silnice, do zatáček se mu moc nechce. Pokud pojedete rychleji, auto se zhoupne, jednoznačně mu vyhovuje klidný jízdní styl. Nerovnosti filtruje Murano solidně, za ztížených adhezních podmínek se hodí pohon obou náprav, zvláště pokud jeho aktivaci nemusíte nechat jenom na elektronice, zapnout se totiž dá i tlačítkem.
Připlácet není skoro za co
Murano není ve své generaci vůbec špatným zástupcem tolik módní vlny SUV aut. Mezi jeho největší přednosti patří komfort a výtečně zpracovaný interiér. Benzínový šestiválec má dostatek síly, ale turbodiesel by se hodil k charakteru vozu více. Za 1 115 000 korun dostanete plně vybavené auto, připlácí se pouze za DVD přehrávač pro zadní sedadla (+ 80 000 korun) a metalický lak (20 tisíc).
O sto tisíc korun dražší verze Premium (1 215 000 korun) má navíc elektrické otevírání pátých dveří, 11 reproduktorů místo šesti a střešní okno. Jinak ale najdete už v základní výbavě vše, včetně kompletní bezpečnostní výbavy, bi-xenonových světlometů se samočinnou regulací sklonu paprsku nebo osmnáctipalcových litých kol.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3498 ccm, šestiválec, zážehový |
Max. výkon: | 188 kW (256 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 334 Nm při 4400 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 210 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 10,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1913 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 150 000 Kč |