Hlavní obsah

TEST: Na hranici offroadu a SUV - Kia Sorento

Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

Na hranici tříd offroad a SUV se Kia Sorento pohybuje s přehledem a ladností. Sorento nabízí dostatečnou technickou výbavu pro jízdu v nelehkých podmínkách stejně tak, jako poskytuje pohodlí a praktičnost v interiéru při jízdách po silnicích. Korejec si vysloužil uznání zákazníků, o čemž svědčí i řada vítězství v nejrůznějších čtenářských anketách.

Foto: Sedmihorské léto - divadlo Palace

Miláček Anna - skvělá situační komedie a hvězdné obsazení - odstartuje 30. června Sedmihorské léto 2017

Článek

Za všechny jmenuji např. šesté místo v offroadech při vyhlašování Nejlepšího automobilu 4x4 na letošním Autotecu v Brně či osmé místo v anketě Nejlepší světový offroad britského časopisu 4x4. Týdenním redakčním testem prošel model Kia Sorento 3,5 V6 v nejvyšší výbavě EX v černé barvě s nášlapnými rampami či oplastováním proti drobným ťukancům v běžném provozu.

Tvary sorenta jsou jedním z největších kladů automobilu. Vyvážené zaoblené křivky s ostrými přechody dodávají vozu osobitost a na silnici i v terénu budí respekt. Letos si za prvních devět měsíců tento vůz vybralo 285 zákazníků, z toho 185 v provedení 4x4 kategorie N1.

O stupeň více

Zážehový šestiválec si pod kapotou počíná velmi kultivovaně. Motor s rozvodem DOHC disponuje výkonem 143 kW při 5500 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 300 Nm již při 3000 otáčkách. Pohonná jednotka si nicméně velmi dobře vede ve středních otáčkách, kde je takříkajíc doma. Díky dobře odhlučněnému interiéru a umírněnému projevu agregátu nejsou cestující v interiéru rušeni nepříjemnými zvuky.

Motor je doplněn automatickou čtyřstupňovou převodovkou, která je nejslabším místem testovaného vozu. Více než dvě tuny vážící sorento by si zasloužilo přidat jeden stupeň, anebo alespoň možnost sekvenčního řazení. Především při provozu na silnici jsem z ní neměl příliš jistý pocit. Korejec má poháněná zadní kola s možností přidání náhonu předních. To spolu s redukcí obsloužíte otočným ovladačem.

Pohodlí a praktičnost

Příjemný zážitek z jízdy je však vykoupen vyšší spotřebou. Při ekonomickém provozu, kdy není výkon motoru využíván naplno, se dá v kombinovaném provozu dosáhnout výrobcem udávaných 12,6 litru benzínu na 100 km, avšak kdo by dokázal s takovýmto vozem jezdit výrazně ekonomicky? Reálná spotřeba se proto blíží spíše hodnotě kolem 14 litrů. Ve městě či s nákladem na střešních nosičích spotřeba stoupne zhruba o dva až tři litry.

V interiéru sorento v nejvyšší výbavě nabízí dostatečný luxus, pohodlí a prostor. Omezovat se nemusí ani pasažéři vyšší postavy. Pracoviště řidiče je navrženo přehledně a všechny ovládací prvky jsou v dosahu bez zbytečného natahování. Vyrazit se sorentem na delší cesty není vůbec žádný problém. Do kvalitních sedaček tělo takříkajíc zapadne. Měkčí, ale stále pohodlné sedačky nabízí dostatečné boční vedení.

Testované sorento lze pořídit za něco málo přes milión korun. Samozřejmostí je možnost úpravy N1 s možností odpočtu DPH, v takovém případě přijde v základu s tímto motorem na necelých 860 tisíc korun. V bezpečnostní výbavě nechybí čtyřkanálový čtyřsenzorový systém ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD. V interiéru pak airbagy řidiče a spolujezdce a boční závěsové airbagy vpředu a vzadu.

Kia Sorento 3,5 V6 EX
Typ motoruzážehový šestiválec
Objem motoru (ccm)3497
Výkon (kW/ot.min)143/5500
Max. točivý moment (Nm/ot.min)300/3000
Rozměry (mm)
Délka4625
Šířka1884
Výška1814
Rozvor2710
Objem nádrže (l)80
Základní cena:990 980,- Kč (N1 - 859 980,-)
Související témata:

Výběr článků

Načítám