Hlavní obsah

Test modernizovaného Opelu Combo: Do práce i do rodiny

Malá dodávka Opel Combo z rodiny Stellantis nabízí po modernizaci zajímavý design a nové technologie, větší rodiny i menší živnostníci jistě ocení především spoustu prostoru, komfortní jízdu a nízké provozní náklady.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Opel Combo

Článek

Opel Combo čtvrté generace nejspíš nepotřebuje dlouhé představování, ostatně představen byl již v roce 2018. Na trhu se pohybuje i nezvykle bohatá paleta jeho sourozenců z nabídky Stellantis, se kterými sdílí techniku i základní rysy. Jmenovitě jde o Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Toyotou ProAce City nebo Fiat Doblo.

Koncem roku 2023 představila automobilka modernizaci malé dodávky, která přinesla několik zásadních změn. Ty se odehrály jak v oblasti designu, tak i v kabině, a především pod kapotou. Začněme ale tradičně od exteriéru.

Září, ale neoslní

Modernizovaný Opel Combo zaujme novou maskou, která přebírá moderní styl označovaný Opel Vizor. Masku chladiče nahradil uzavřený černě lakovaný panel, který po stranách plynule navazuje na Intelli-Lux Matrix LED světlomety se skvělým světelným výkonem a funkcí stínování okolního provozu. A to již ve standardu.

Opel ukázal důkladný facelift malé dodávky Combo

AutoMoto

Přepracovaný je také přední nárazník s výraznějšími nasávacími otvory, který přispívá k modernějšímu vzezření vozu. Combo stojí standardně na 16“ ocelových ráfcích, testovaná vyšší výbava ale nabízí ráfky z lehkých slitin. Vyšší výbava nabídne i leskle černé dekory a posuvné dveře po obou stranách.

Omlazovací kúra exteriéru skončila u přídě, zbytek vozu zůstal původní. Pravdou ale zůstává, že u malé dodávky zkrátka není v oblasti designu příliš co vymýšlet. Hlavní slovo tu má především praktičnost.

Combo je proto dostupné ve dvou délkách karoserie. Základní pětimístné provedení má rozvor 2785 mm a celkovou délku 4410 mm, prodloužená testovaná verze XL má rozvor 2975 mm a celkovou délku 4760 mm. Kromě osobního provedení Combo nabízí automobilka i užitkovější verzi Combo Combi a samozřejmě i ryze pracovní verzi Combo Van.

Digitalizováno

Kabina zaujme novým volantem s nevšedním čtyřramenným designem, v kapličce přístrojů vyšší výbavy pak vidíme i nový 10“ digitální přístrojový štít s jednoduchou a přehlednou grafikou. Z palubní desky vystupuje displej multimediálního systému s úhlopříčkou 10 palců, moderními funkcemi a bezdrátovou mobilní konektivitou.

Potěší samostatný panel dvouzónové automatické klimatizace, klasický volič hlasitosti audia i tlačítko pro rychlejší přístup k umravnění některých příliš aktivních asistenčních systémů. Nechybí ani bezdrátová nabíječka mobilních telefonů nebo USB-C konektory.

Osobní verze Combo má standardně v druhé řadě lavici, vyšší výbava přináší trojici samostatných sedadel, která se snadno sklápí do podlahy. Prodloužená verze nabízí za příplatek i dvojici sedadel ve druhé řadě, která se dají sklopit či zcela vyjmout.

Přední sedadla jsou poměrně pohodlná a za příplatek nabídnou i vyhřívání. Trojice samostatných sedadel ve třetí řadě nabízí díky šikovnému umístění dostatek prostoru i pro dospělé cestující, rodiny ale ocení především trojici ISOFIX. Ani sedadla ve třetí řadě přitom nejsou na ozdobu a pohodlně pojmou další dva dospělé.

Opel Combo tak nabízí obrovskou variabilitu, kterou podtrhuje i možnost sklopení sedadla předního spolujezdce, díky čemuž lze v kabině převážet předměty dlouhé kolem tří metrů. Combo má také výklopné okno pátých dveří a spoustu vnitřních schránek a přihrádek.

Zavazadlový prostor jednoduchých tvarů a s nízkou nákladovou hranou nabízí základní objem 850 litrů, sklopením sedadel druhé řady se však dostáváme až na působivých 2693 litrů. Již zmiňované schránky a přihrádky v kabině pak slibují objem 186 litrů. Combo tak s lehkostí přepraví i větší rodiny včetně sportovního vybavení, ostudu si ale neuřízne ani jako stěhovák.

Vítej zpět, nafťáku

Asi nejdůležitějším krokem v rámci modernizace se však stal návrat čistě spalovacích motorů, které dříve koncern Stellantis stáhl z malých dodávkových modelů kvůli flotilovým emisím. Dramatický propad prodejů ovšem ukazoval, že nešlo o šťastný krok.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Naftová patnáctistovka potěší skvělou spotřebou.

Dodávkoví sourozenci jsou stále dostupní v čistě elektrickém provedení, kromě toho lze však Opel Combo objednávat i se zážehovým tříválcem 1.2 Turbo a vznětovým čtyřválcem 1.5 CDTI ve dvou výkonnostních verzích. Slabší (75 kW) je kombinována se šestistupňovým manuálem, silnější (96 kW) s osmistupňovým automatem.

Testovaná prodloužená verze je dostupná výhradně se vznětovými motory, přičemž nám dělala společnost výkonnější verze 96 kW (130 k). Při pohotovostní hmotnosti 1650 kg jde o naprosto dostačující výkon, zejména díky točivému momentu 300 Nm od 1750 otáček.

Zrychlení z nuly na 100 km/h za 11,4 sekundy naznačuje, že ani silnější vznětové combo není žádným rychlíkem, ale motor působí dostatečně silně a potěší především pružným zrychlením. Automatická převodovka řadí hladce a motor zbytečně nepodtáčí, pokud ale s její prací nejste spokojeni, můžete využít i pádla pod volantem.

Hlavní předností naftového comba je však velmi příjemná spotřeba, která se během týdne pohybovala v rozmezí 5,5 až 6,5 litru na sto kilometrů. Nádrž má standardní objem 50 litrů, naftové combo tak pohodlně zdolá přes 800 kilometrů bez zastávky.

Podvozek je naladěn především komfortně, přičemž komfort roste s hmotností nákladu. Nenaložená dodávka může působit možná až příliš houpavě. Řízení je poměrně lehké, s volantem se ale při plném rejdu docela natočíte.

Manévrování s vozem je však poměrně snadné, čemuž napomáhá vyšší pozice za volantem, bohaté prosklení a ve vyšší výbavě i standardní zadní parkovací senzory a 180° zadní kamera. Přední parkovací senzory jsou za příplatek.

Dává smysl

Při současném exodu klasických MPV představují malé osobní dodávky naprosto ideální řešení přepravy pro větší či aktivnější rodiny, respektive pro menší živnostníky hledající auto na práci i pro rodinu.

Modernizovaná příď ve stylu Opel Vizor combu sluší, a hlavně přináší opravdu výkonná světla. V ostatních směrech nebylo příliš co vymýšlet. Modernější kabina potěší, tvrdé plasty ale podtrhují především důraz na praktičnost, která je u malých dodávek téměř nekonečná. A nesrovnatelná s klasickými SUV.

Cena krátkého modelu s benzinovou motorizací začíná od 569 990 Kč, testovaná prodloužená verze s výkonnějším naftovým motorem a automatickou převodovkou pak přijde na 749 990 korun. Výbava je přitom již v základu poměrně bohatá, testovaný vůz ale nakonec vyšel na 829 990 Kč. Není to sice málo, to však ani možností využití tohoto vozu.

Opel Combo L2H1 1,5 CDTI 96 kW
Spalovací motor:1499 cm3, vznětový čtyřválec
Max. výkon a točivý moment:96 kW (130 k)/ 300 Nm
Převodovka:8st., automatická
Poháněná náprava:přední
0–100 km/h:11,4 s
Nejvyšší rychlost:184 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:5,6 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Provozní/maximální hmotnost: 1650/2300 kg
Max. hmotnost brzděného přívěsu: 1100 kg
Délka × šířka × výška:4760 x 1921 x 1818 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:850/2693 1
Základní cena:569 990 Kč
Základní cena testovaného modelu:749 990 Kč
Cena testovaného modelu:829 990 Kč

Opel představuje SUV Grandland druhé generace včetně elektrické verze

AutoMoto

Opel Frontera se vrací, z offroadu je ale městský crossover

AutoMoto

Výběr článků

Načítám