Článek
Vzhled patří určitě k povedeným stránkám vozu. Předek s mohutnou maskou působí jako ten u sportovní verze Evo a to bude pro spoustu kupujících důvod, proč zajít do autosalonu Mitsubishi. U nejlevnější verze sice vzhled á la Evo nedostanete, ale výbava Intense jej zařídí. Za půl miliónu a nějaké drobné dostanete bohatě vybavené auto na osmnáctipalcových litých kolech (pneu 215 / 45 R18).
Benzínová osmnáctistovka podává nejlepší výkon ve vyšších otáčkách. V nízkých je to docela lenoch, nejlépe se cítí mezi čtyřmi až šesti tisíci. Motor zkrátka musíte hodně točit, jinak se svižného svezení nedočkáte. Kombinovaná spotřeba se pohybuje zhruba kolem hranice, kterou uvádí výrobce (tedy nějakých osm litrů), hodně pochopitelně záleží na jízdním stylu.
Malý výfuk působí vzhledem k sportovnímu charakteru auta komicky.
Přesná manuální převodovka
Převodovka je pětistupňová manuální (v nabídce je i automat). Nutno říci, že je přesná, má krátké dráhy a klade správný odpor. Při jízdě po dálnici by se nicméně hodil šestý stupeň, který by snížil otáčky motor a tím i hluk a spotřebu.
Řízení je docela komunikativní a rovněž podvozek nabízí solidní poměr mezi komfortem a zábavou (testovaná verze měla sportovní podvozek, za který se od výbavy Intense nepřiplácí). Pokud zrovna není silnice mokrá, nechá si v zatáčkách Lancer líbit opravdu hodně, dá se řídit plynem, dobře drží stopu a řidič jen na limitu slyší jemné pískání pneumatik.
Interiér je dobře smontovaný, ale s Golfem nebo Focusem se srovnávat nemůže.
Interiér je bytelný, hezký ale není
Tmavý interiér vypadá ponuře, působí sice bytelně a je ergonomický, evropské automobilky ale až na výjimky nabízejí na pohled hezčí kokpit s kvalitnějšími materiály. Volant se dá nastavit pouze výškově, podélné nastavení – jak je u Mitsubishi špatným zvykem – chybí. Nicméně pro většinu řidičů se pozice za volantem i přes tento nedostatek bude hledat relativně snadno – sedačku lze posunou v širokém rozsahu.
Mitsubishi Lancer Sportback - přední maska naláká hodně nerozhodných kupců.
Cenově zajímavá nabídka
Jak již bylo řečeno, Lancer je zajímavým doplněním nižší střední třídy a mohl by představovat zajímavou alternativu k Volkswagenu Golf nebo Fordu Focus. Nevýhodou je, že se Lancer Sportback nabízí jenom se dvěma motory, testovanou benzínovou osmnáctistovkou a dvoulitrovým turbodieselem (140 k).
V nejlevnější verzi s benzínovým motorem stojí Lancer Sportback 420 000 korun, testovaná verze vyšla na 530 000 korun. V základní výbavě máte vše důležité, včetně navigace a 40 GB disku na hudbu v MP3, audiosystému s devíti reproduktory, klimatizaci a přední, boční i okenní airbagy. Za ty peníze je to zajímavá nabídka, škoda jen oněch výše zmíněných nedostatků.
Budíky se snaží působit sportovním dojmem...
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1798 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 105 kW (143 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 178 Nm při 4250ot./min. |
0 - 100 km/h: | 10,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 196 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 7,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1385 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 419 900 Kč |