Článek
Mitsubishi dodává Colt v třídveřovém nebo pětidvéřovém provedení. Nedávný facelift sjednotil přední masku, jež má divoké rysy z Lanceru. Názory na ni se různí – někomu se líbí, někomu přijde, že nekoresponduje se zbytkem karoserie.
Uvnitř je dost místa pro posádku, vzadu někomu možná budou chybět centimetry v oblasti ramen, ale základní přepravní požadavky řekněme čtyřčlenné rodiny pětidvéřový Colt splní. Pokud je kabina prostorově mírně nadprůměrná, potom místo pro zavazadla je podprůměrné - 214 litrů v základním uspořádání, respektive 600 litrů po sklopení zadních sedaček není v kategorii malých automobilů údaj, jímž by se výrobce mohl pochlubit.
Plasty neohromí, ani neurazí
Pracoviště řidiče má volant nastavitelný jen výškově, celkově je ergonomie dobrá, s tvrdými a levně vypadajícími, nicméně dobře smontovanými plasty. Snad jediným ergonomickým prohřeškem je neintuivní ovládání palubního počítače.
Motor, v našem případě benzínová třináctistovka, je dobře utlumen. Ve vyšších rychlostech se začne ozývat aerodynamický hluk.
Pětadevadesát koní nezní nikterak lákavě, nicméně Colt je lehkým vozem a pokud motor popoženete do vysokých otáček, zvýší se sice spotřeba i hlučnost, ale auto získá solidní dynamiku. Díky delšímu zpřevodování není motor, především při jízdě nad 100 km/h, tak hlučný a nižší je i spotřeba benzínu.
Manuální pětistupňová převodovka není z nejpřesnějších, na chování spojkového pedálu je třeba si zvykat. Brzdy jsou ostré a vcelku dobře dávkovatelné. Potěší i přesné řízení.
Za příplatek sedmi tisíc dostanete tzv. Cleartec – ten zahrnuje především systém pro automatické vypínání motoru, pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší stálý převod a několik dílčích úprav.
Módní systém pro vypínání motoru při stání nás zrovna nenadchl – start motoru posádku ruší a je kvůli jednoduchému startéru, jenž Mitsubishi zvolilo, i relativně pomalý. Většinu kilometrů za volantem Coltu Cleartec jsme tudíž tento systém měli vypnutý.
Resumé
Mitsubishi Colt je v Česku poněkud nedoceněným modelem, pravděpodobně kvůli menšímu zavazadelníku. Nejvíce nás na autě potěšil solidně velký prostor pro posádku, malá pohotovostní hmotnost a z ní vyplývající určitá hravost s nenaloženým vozem.
Naopak nepotěší jen průměrná převodovka a již zmiňovaný malý kufr. Systém pro samočinné zastavení motoru se moc nepovedl, úpravy na zpřevodování a pneumatiky s nízkým valivým odporem jsou užitečné, otázkou je, jaká bude ochota zákazníků připlácet si kvůli tomu sedm tisíc korun.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1332 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 70 kW (95 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 125 Nm při 4000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 10,6 s |
Nejvyšší rychlost: | 180 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 5,0 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1050 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 279 900 Kč (příplatek Cleartec +7000 Kč) |