Článek
Velkým trumfem „šestky“ je naladění podvozku, který umožňuje bezpečně projíždět zatáčky rychlostmi, o kterých se řidičům většiny kombíků jenom zdá. Komfort odpružení je přitom velmi dobrý, jen velmi výjimečně se připomene „sportovní“ podvozek, když některou z nerovností neodfiltruje zcela ideálně. Jinak Mazda 6 nabízí velký komfort, který rozhodně nenabízí na úkor živým jízdním vlastnostem.
Mimochodem, nezanedbatelný vliv na nadprůměrně dobré jízdní vlastnosti má jistě i fakt, že od předchozí generace je Mazda 6 v průměru o 50 kilogramů lehčí.
:. Mazda6 Wagon: v nabídce je i sedanfoto: Novinky/maž
Od minulé generace se zlepšila i zpětná vazba řízení. Tak excelentní jako v BMW řady 3 to není ani náhodou, ale i v tomto ohledu představuje Mazda ve střední třídě to lepší.
V interiéru několik ergonomických prohřešků
Manuální převodovka je nyní kvůli úpravám skříně konečně šestistupňová. Nemáme k ní výhrady: převodové stupně zapadají do svých drah přesně a rychle. Pedál spojky navíc klade ten správný odpor a řečeno novinářským klišé brzdy se dobře dávkují.
Tříramenný volant s velikostí „tak akorát“ sportovně bohužel jenom vypadá, na vině je úzký věnec. Ovládání palubního počítače a rádia není intuitivní. Jinak je ergonomie i zpracování použitých materiálů velmi dobré. Škoda jen poněkud ponurého šedivého interiéru, který je v ostrém kontrastu s povedeným vnějším designem a koneckonců i s výbornými jízdními vlastnostmi.
:. Intuitivnost ovládání palubního počítače nebo rádia občas selhává...foto: Novinky/maž
Sedačky jsou poněkud měkčí a boční vedení by klidně mohlo být větší. Prostoru pro dvojici cestujících na zadních sedadlech je ale dostatek, jak v oblasti hlavy, tak i pro kolena.
V základu 519 litrů pro náklad
U kombíků je důležitý zavazadlový prostor: ten má Atenza (tak jí říkají v Japonsku) slušně velký – v základním uspořádání 519 litrů (v minulé generaci 505 l). Po sklopení zadních sedadel vznikne rovina a prostor pro 1951 litrů nákladu (dříve 1712 l).
Praktická je rovněž nízká nákladová hrana. Specialitou Mazdy je systém pojmenovaný Karakuri (česky mechanismus nebo finta), který pomocí páky v boku zavazadelníku sklopí zadní sedačky. Je to rychlé, šikovné a efektní řešení.
:. Kufr má průměrnou, leč postačující velikost.foto: Novinky/maž
Nedoceněná "šestka"
V nabídce jsou tři benzínové motory a jeden turbodiesel. My jsme vyzkoušeli střed nabídky zážehových motorů, čtyřválcový dvoulitr s proměnným časováním sacích ventilů. Jak patrno z technických údajů, motor má nejvíce síly ve středních a vyšších otáčkách. Spotřeba paliva se překvapivě drží kolem osmi litrů. Dvoulitr je v nízkých otáčkách nevýrazný, má slabý zátah odspoda. Když ho ale trochu vytočíte, odvede relativně solidní práci.
Mazda6 je nedoceněné auto. Díky podobné DNA jako Ford Mondeo nabízí jedny z nejlepších jízdních vlastností ve střední třídě. Je zároveň dostatečně komfortní a prostorná.
U Mazdy je problematická individualizace výbav, cena je vyšší (ale v základu ji máte dobře vybavenou), a navíc „šestce“ lze vytknout pár ergonomických prohřešků v interiéru. Ale jinak patří k tomu lepšímu, co střední třída nabízí. Platí jak pro sedan, tak pro kombi.
:. Šestka má šestku - šestý rychlostní supeň snižuje otáčky v dálničních rychlostech.foto: Novinky/maž
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1999 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 108 kW (147 k) při 6500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 184 Nm od 4000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 10,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 208 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 7,1 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1410 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 719 900 Kč |