Článek
Motorka už před necelými dvěma lety vzbudila značnou pozornost na výstavě Intermot v Miláně. Zaujala hliníkovým rámem, ostrými tvary a výrazným lakováním. Tchajwanský výrobce si – na rozdíl od jiných asijských výrobců - velmi dobře uvědomuje, že na starém kontinentu rozhodování pro nákup motorek výrazně ovlivňuje design a zpracování stroje.
Kymco vážně není z Číny
Proti čínským strojům má Kymco v Evropě výhodu. A nejde ani tak o to, že se zaklíná původem z Tchajwanu, kde bychom měli předpokládat vyšší úroveň zpracovaní než v Číně. Hlavní devizou Kymca je jeho delší přítomnost na trhu. Díky tomu je možné „in natura“ ověřit, jak si motocykly Kymco stojí po určité době provozu. Připomeňme, že v Česku je značka přítomna třetím rokem.
Quannon Naked 125 je údajně prvním strojem ve více než třicetileté historii značky, který dostal hliníkový rám typu Deltabox. Nejen díky němu vypadá tato 125 jako „dospělácká“ mašina. Svou roli sehrály také ostré tvary nádrže, polokapotáže, podsedlové části a zejména agresivního předního světlometu, který jako bychom už někde viděli… Trochu obyčejně v kontextu s jinak povedenými liniemi stroje působí výfuk - je sice nerezový a má i slušný zvuk, ovšem ve srovnání s ostrými tvary motorky působí trochu tuctově. Na druhou stranu, co by člověk od motorky za necelých 70 000 Kč nechtěl?
Začátečníkovi je lépe na naháči
Už jsme konstatovali, že jednou z největších výhod naháče 125 Quannon je, že si na něm nepřipadáte jako začátečník, jakkoliv to samozřejmě, i s ohledem na objem motoru, začátečnická motorka je. A tady je další, poněkud prozaická výhoda verze Naked: Pokud stroj položíte, nebudete to tak drahé, jako když upadnete na stroji kapotovaném. Nepřejeme samozřejmě začátečníkům nic špatného, ale pokud se chcete naučit jezdit, je nanejvýš prozíravé s pádem počítat.
Zacílení motorky je zohledněno také ve výšce sedla (80cm) i ve tvaru jezdecké pozice, která patří k těm hodně vzpřímeným. Díky tomu máte velmi dobrý přehled o dění na silnici, což, doplněno o správně široká řidítka, znamená ukázkovou ovladatelnost ve městě.
Na město a jeho okolí je stavěna také převodová skříň. Mezi křižovatkami připomíná Quannon dělovou kouli. Bohužel munici vystřílí poměrně rychle a při meziměstských, zejména dálničních jízdách citelně chybí šestka. S ní by se jezdci mohli pohybovat i 120 km/h, aniž by byl jednoválcový čtyřtaktní motor vytočený na úplné maximum. Pravdou samozřejmě je, že se jedná primárně o stroj pro začátečníky, a těm obecně vysoké rychlosti nesvědčí (stačí se podívat do statik nehodovosti), ovšem i tak - šestkou by majitel výrazně získal.
Je zlatý, ale ne všechno se třpytí
Motor samotný vlastně nemá čím překvapit. Je to naprosto typická, solidní čtyřtaktní jednoválcová 125 ccm se spotřebou kolem 4 litrů a s tahem v horním spektru otáček. Ve spojení s relativně přesnou převodovkou Kymco je Quannon Naked 125 strojem pro městské a příměstské cestování. Dálniční přesuny jsou vzhledem k chybějící šestce zdlouhavé, nehledě k tomu, že motor dlouhodobě vytočený do omezovače, trpí.
Podobně jako sportovně zaměřený řidič v kopcovitém terénu. Dá se napsat, že v náročnějším terénu si nezařádíte, nýbrž se uřadíte. Ano, uznáváme, je to trochu podpásový argument. Pro malý motor 125 ccm, je jeho 13 koní ve skutečnosti slušný výkon, jízdní zázrak se však nekoná.
Přestože obecně o Kymcu určitě platí, že už hraje jinou ligu, než většina levné konkurence z Číny, kvalit evropských nebo japonských výrobců ještě úplně nedosahuje.
Na motorce najdete detaily, které připomenou, že jste za ni dali méně, než kolik by vám naúčtovaly zavedené značky. Máme na mysli opravdu levná zrcátka, nebo páčky, z nichž se kvůli gravitaci a vibraci ztrácejí matičky. Vesele působil také otáčkoměr, který jakoby se orientoval podle hluku motoru, nikoliv podle jeho reálných otáček. Zřejmě to souvisí také s jeho odstupňováním v příliš velkorysém měřítku 1000 otáček.
Celkově je Kymco Quannon Naked 125 zajímavá motorka, jednoznačně zaměřená na mládež. Zaujme vzhledem, je lehká (132 kg), finančně dostupná, slušně zpracovaná, s dobrým řízením, brzdami a ohromnou, „turistickou“ 13,5litrovou nádrží, díky níž nebudete muset každé ráno cestou do školy tankovat.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 124 ccm, V1, čtyřtakt, vzduchem chlazený, 4 ventily na válec |
Max. výkon: | 9,6 kW (13 k) při 10 000 ot. /min. |
Max. točivý moment: | neudává |
0 - 100 km/h: | neudává |
Kapacita nádrže: | 13,5 l |
Hmotnost: | 132 kg |
Pohon: | řetězem |
Cena: | 69 990 Kč |