Článek
Jednou z nejsilnějších značek na světě je italská Vespa. Najít člověka, který by si pod tímto jménem vybavil něco jiného než fenomenální skútr z Itálie, je téměř nemožné. S italskou legendou jsou spojeny také charakteristické tvary. A těmi se do značné míry nechal inspirovat tchajwanský výrobce motorek Kymco - respektive jeho italský designér Massimo Zaniboni.
Dosud byly k dispozici dvě verze Like. S motorem o objemu 50 ccm šlo vyloženě o záležitost pro městská centra. Verze 125 ccm už si mohla dovolit i cestu někam na předměstí. Novinka s motorem 200i - tedy s moderním agregátem s elektronickým vstřikováním paliva a výkonem 11,5 koně - by podle svých papírových předpokladů mohla zvládnout i příměstské přemisťování.
Motor je fajn, rám katastrofa
Jak ale ukázal náš test, moderní motor vlastně nic neznamená. Like 200i má totiž velký problém s podvozkem. Je extrémně poddimenzovaný. Cestování v rychlostech nad 70 km/h je bez přehánění nepříjemným zážitkem. Motorka se vlní a kroutí takovým způsobem, že i v nižších rychlostech přestanete ostatní motorkáře zdravit obligátním mávnutím - jednou rukou se tenhle skútr vážně nedá řídit.
A pokud dojde na prudké brzdění, připravte se na nepříjemné podražení předního kola. Shrňme to: dobrou motorku neudělá to, že se do rámu z padesátky nacpe dvoustovka.
Cena image nevyváží
Také samotná pozice za řídítky nenahrává jiným než zcela exhibičním, asi tak tříminutovým přesunům mezi kavárnami po centru - místa pro kolena není mnoho a řídítka jsou kolmo relativně daleko. Ale parkujte zásadně daleko od kavárenských stolečků! A schovejte si klíček – Kymco má úplně jiný kredit než Vespa, i když z dálky vypadá samozřejmě úplně jako originál. Mikiny Adibas nebo boty PUNA jsou na tom v tomto směru podobně.
Bohužel potíže modelu Like200i podvozkem nekončí. Testovaný kus měl velmi trucovitou spínací skříňku - najít startovací polohu byla někdy fuška. Přepínač blinkrů je proti jiným strojům nepohodlně daleko. Pružina bočního stojánku je tak silná, že se motorka na jiném než zcela rovném podkladu kácí k zemi. Do fotogalerie se podívejte na odstávající gumové kryty uchycení zrcátek. Integrální helma se nevejde pod sedlo, ale jen do topcase. Jde sice o základní výbavu stroje, ovšem materiál, z něhož je kufr vyroben, připomíná papír - takže pokud máte přilbu za víc než 1000 Kč, raději si ji tam stejně nebudete nechávat.
Jak vidíte, skútr Kymco Like 200i nám opravdu neudělal radost. Kdyby to bylo jen „obyčejné" přemisťovadlo s nepovedeným podvozkem, dalo by se závěrem poukázat na atraktivní (protože skoro poloviční) cenu, nebo na praktickou vychytávku, kterou je 12V zásuvka v přihrádce. Celkově vzato také design motorky je velmi povedený.
Problémem je, že se Like 200i tlačí někam, kam vůbec nepatří. A to působí v první fázi komicky, v druhé kontraproduktivně.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 163 ccm, V1, čtyřtakt, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | 8,5 kW při 8500 ot. / min. |
Max. točivý moment: | neudává |
0 - 100 km/h: | neudává |
Kapacita nádrže: | 6,5 l |
Hmotnost: | 116 kg |
Pohon: | variátorem |
Cena: | 61 990 Kč |