Hlavní obsah

Test Kie Sportage 2,0 CRDi, konkurenta yetiho ze Slovenska

Novinky, Martin Žemlička

Kia Sportage je po sesterském modelu Hyundai ix35 dalším malým SUV, které chce sebrat zákazníky Škodě Yeti. V Žilině vyráběná Sportage kromě zajímavé ceny útočí i povedeným, v Německu navrženým designem. Jaké jsou její klady a nedostatky jsme zjišťovali během týdenního testu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Článek

Německý designér Peter Schreyer se proslavil například první generací Audi TT. V roce 2006 jej z koncernu Volkswagen přetáhla Kia a jak vidno, pro korejskou automobilku to byl dobrý tah. Z německého studia totiž vycházejí po designérské stránce zajímavá auta. Například nová Kia Sportage, malé SUV, které se vyrábí na Slovensku.

Sportage vypadá větší, než ve skutečnosti je (4440 x 1855 x 1635 mm). Mohutný moderní design se jistě bude mnohým zákazníkům líbit. Ani uvnitř to není s prostorností  špatné – pro čtyři dospělé cestující je uvnitř dostatek místa ve všech směrech. Kufr nabídne průměrných 564 litrů (1353 l po sklopení zadních sedaček); dobré je, že tyto hodnoty platí jak pro verzi 4x2, tak pro 4x4.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Dobře zpracovaný interiér

Daní za efektní vzhled je omezený výhled šikmo vpřed a dozadu. V testovaném voze byla příplatková parkovací kamera, ukrytá ve zpětném zrcátku, ale i tak je omezený výhled jedním z největších nedostatků tohoto vozidla.

Pochvalu si zaslouží interiér, který je na tom dobře po stránce ergonomie a neurazí ani výběrem použitých materiálů. Nepředstavujte si, že Sportage má stejně kvalitní kabinu jako BMW nebo Audi, ale i přes absenci dražších materiálů či designérských „parádiček“ působí bytelně a vcelku hodnotně.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Sportage lze koupit s pohonem jenom přední nápravy nebo si připlatit za verzi 4x4 se systémem Dynamax, jehož elektronika rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu dle aktuálních trakčních podmínek. Na mokré či zasněžené vozovce to jistě přijde vhod, do terénu ale sportage není – nemá na to stavěný podvozek a nabídne i malé nájezdové a přejezdové úhly. Zablácenou lesní cestu na chalupu ale zvládne bez problémů.

Dvoulitr výkonem neohromí

Testovaný dvoulitrový, trubodmychadlem přeplňovaný turbodiesel, je druhou nejsilnější motorizací pro sportage (po zážehovém motoru 2.0 CVVT s výkonem 120 kW – 163 k). Nabízených 100 kW (136 k) a 319 Nm na 1,6 tuny pohotovostní hmotnosti v dnešní době neohromí. Přesto, moderní agregát je prost turboefektu, přirozeně zabírá už od nízkých otáček, je tichý a jeho výkon víceméně postačuje.

Při lehké noze se spotřeba paliva vejde v kombinovaném režimu do šesti litrů na sto kilometrů; ve městě nebo při rychlejší jízdě stoupne zhruba o 1 l / 100 km.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

Manuální převodovka má šest stupňů a lze o ní říct, že je přesná a má krátké dráhy. Řízení je necitlivé kolem středové polohy. Podvozek občas překvapil nekomfortním tlumením.

Kia Sportage si své zákazníky určitě najde. Velký podíl na tom bude mít kromě atraktivního vzhledu a prostornosti také zajímavá pořizovací cena, dobrá základní výbava a sedmiletá záruka. Na druhou stranu, výhled z vozu není úplně ideální a tlumení nerovností tu a tam není dobré, náročnější řidiče zklame také necitlivé řízení.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1995 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:100 kW (136 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:319 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:11,3 s
Nejvyšší rychlost:181 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1600 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:584 980 Kč (4x4)
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám