Článek
Tohle auto patří především do rodiny. Není to sporťák, luxusní limuzína nebo cokoliv jiného. Tohle je auto, do kterého naložíte dvě děti, kočárek, manželku (manžela) a vyrazíte na víkend za babičkou na vesnici.
Konzervativec
Auto není žádný excentrik. Spíše naopak. Má konzervativní design jak na karoserii, tak i v interiéru. Jediná extra věc je zkosený zadní sloupek. Jinak je vše tak, jak by si představovala drtivá většina lidí klasické auto. Oblé světlomety i maska chladiče, jednolitý tvar bočních dveří na nichž absentuje nejen designerská inovace, ale také (a což je horší) gumová ochrana proti poškrábání. Prostě tu není nic, co by nějak člověka urazilo a nad čím by se musel člověk zastavit.
V interiéru je standardní přístrojová deska, která se od hatchbacku (který již prošel naším testem) nijak neliší. Je přehledná, kvalitně zpracovaná a kvitujeme s povděkem velmi dobrou výbavu. V ní je třeba i vstup pro USB a klasický jack pro připojení externího přehrávače k audiosoupravě.
Maximalista
A nyní se společně věnujme tomu, co vyznávají fanoušci verzí kombi - prostoru. Kia cee´d je v tomto ohledu na velmi slušné úrovni. Objem zavazadelníku je tabulkově 534 l. V reálu to pak vypadá tak, že po otevření zadního víka jsme ohromeni. Především tím, jak dobrý je do kufru přístup. Víko se totiž otevírá ještě asi s třiceti centimetry střechy, což vytváří ohromný vstupní otvor. Ani v příčném směru neomezují světla tuto díru.
Přímo plocha zavazadelníku ještě skrývá mělké přihrádky, do kterých se vejdou drobnosti nebo povinná výbava. Pokud se sklopí sedadla, vznikne zcela rovná plocha bez schodu.
Klasik
Automobil jsme měli již se stejným motorem, tedy zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 90 kW, v našem testu hatchbacku. Takže jen telegraficky. Jedná se o velmi kultivovaný a velmi příjemný motor, který má dostatečný výkon až někam k 5500 ot./min, pak rychle ztrácí dech a již se nepříjemně ozývá v interiéru.
Podvozkově je auto spíš pro rodinné svezení. Nápravy jsou nastaveny měkce a nemají žádnou výraznější slabinu ve vedení kol. To se však nedá říci o řízení. To je největší chyba na voze. Až příliš přeposilované a méně přesné řízení, které by zasloužilo radikálnější změnu. Je ideální na parkování u supermarketu, ale na dálnici se už tak kamarádsky nechová.
Šetřílek
Cena Kie cee´d není nijak vysoká a platí to i pro Sporty Wagon. Nejnižší cena je 369 980 Kč za základní výbavu u zážehové čtrnáctistovky. Náš motor začíná o 30 000 Kč výše a nejvyšší výbava (kterou náš vůz disponoval) stojí 459 980 Kč. To není málo, ale v porovnání s konkurencí je to cena, za níž se nemusí stydět.
Technické údaje | |
---|---|
Kia cee´d Sporty Wagon 1.6 CVVT EX | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1591 ccm |
Max. výkon | 90 kW při 6200 ot./min |
Max. točivý moment | 154 N.m při 5200 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8,1 |
Mimo město | 5,6 |
Kombinace | 6,5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 192 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11,1 s |
Převodovka | |
pětistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4470 mm |
Šířka | 1790 mm |
Výška | 1525 mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem zavazadelníku | 534/1640 l |
Provozní hmotnost | 1397 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | 5/5 |
Ochrana dětí | 4/5 |
Ochrana chodců | 2/4 |
Ceny | |
Základní cena vozu | 369 980 Kč |
Základní cena motorizace | 399 980 Kč |
Cena testovaného vozu | 504 980 Kč |