Článek
Motorka svými rozměry i tvary dává hned najevo, že umí jet opravdu hodně rychle. K dispozici je v černé a zelené verzi – variantu Performance Sport poznáte na první pohled podle kombinace těchto barev. Dražší verze je tedy k dispozici jen v jediném provedení, s výrazným zeleným žebrováním kapot. Za příplatek můžete pořídit třeba kufry, centrální stojan nebo držák navigace.
Proti běžné verzi má edice Performance Sport pohodlnější sedlo, větší větrný štítek, zadní centrální tlumič Öhlins a dvojici titanových koncovek výfuku Akrapovič. I díky nim, a náporovému sání, vyskočí výkon čtyřválcového řadového motoru o 10 koní nahoru. Cena se proti základní verzi zvedla o 110 000 Kč. Celková částka není daleko hranice půl miliónu korun.
Cesťák to není, jezdí neskutečně svižně
Příplatkový štítek jezdce skvěle kryje i za vysokých dávno nelegálních rychlostí. Pokud by to silnice (a dopravní předpisy) dovolovaly, nebyl by žádný problém cestovat v maximálním pohodlí rychlostí přes 220 km/h. Je fantastické, že i v této rychlosti má motorka k dispozici dost energie na okamžité a bryskní zrychlení.
Schován za štítkem a širokou dvaadvacetilitrovou nádrží může si jezdec užít velmi pohodlné sedlo. Celková řidičská pozice je přitom pochopitelně vzdálená oné obvyklé, celkově vzpřímené, cestovatelské poloze. Čekat něco jiného by s ohledem na výkony a zaměření motorky bylo bláhové. Na opravdu dlouhé cesty, jakkoliv můžou být na této motorce rychlé, si však lze představit pohodlnější než tuto sportovně skrčenou pozici.
Do světa cestovatelů se vracíme s detaily v podobě výklopných háčků pod sedačkou nebo spoustou údajů z digitálního displeje přístrojové desky. Najdete tu všechno od zvolené palivové mapy až po průměrnou spotřebu, dojezd nebo venkovní teplotu.
Systém ABS, který je u této motorky standardem, není vypínatelný. Kawasaki Traction Control (KTC) nabízí tři možnosti nastavení – přičemž trojka má být ochranou před podjetím zadního kola především na trávě, štěrku nebo na vodě. Mezi třemi režimy kontroly trakce můžete přepínat i za jízdy. Po zastavení se systém dá úplně vyřadit.
Pomalu jezdit neumí
Výrobce řadí model ZZR 1400 do kategorie sportovně cestovních motorek. Možná má na mysli cestování v čase, protože pro běžné cestování je tato motorka použitelná jen obtížně. Jen velmi těžko se totiž budete v sedle pořád dokola krotit, abyste alespoň rámcově dodržovali pravidla silničního provozu. Alespoň tak, abyste se vešli do rychlostního limitu, za který ještě policisté neberou řidičský průkaz na místě.
Těžko čekat, že pro nevídanou samozřejmost, s jakou tato motorka zrychluje a jakou nabízí jistotu ve vysokých rychlostech, budou mít strážci zákona pochopení. Pokud si myslíte, že vy o řidičák na této motorce nepřijdete, zkuste zajít ke svému dealerovi a přesvědčit ho o testovací jízdě. Vysvětlete mu, že patříte k hrstce vyvolených, kteří zvládnou jezdit na motorce, kde je dvoustovka dřív, než napočítáte do sedmi.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1441 ccm, R4, chlazený kapalinou |
Max. výkon: | 154 kW (210 k) /10 000 ot./min |
Max. točivý moment: | 162.5 Nm při 7500 ot./min |
0–100 km/h: | výrobce neudává |
Kapacita nádrže: | 22 l |
Hmotnost: | 268 kg |
Pohon: | řetězem |
Cena: | 489 900 Kč (Performance Sport) |