Hlavní obsah

Test kabrioletu Mercedes-Benz E 350 CGI: vítr a komfort

Novinky, Martin Žemlička

Prestiž a komfort jsou dva atributy, které najdete u téměř všech modelů s trojcípou hvězdou. Na sklonku babího léta jsme v posledních slunečných dnech vyzkoušeli kabriolet odvozený z třídy C (i přes označení E v názvu) s benzínovým šestiválcem.

Článek

Mercedes-Benz E Cabrio sice technicky vychází z třídy C, písmenko E ale přeci jenom na tak emotivním voze, jakým otevřený vůz bezpochyby je, působí atraktivněji. Z marketingového hlediska to byl od německého výrobce dobrý záměr, notabene když podvozky modelů C a E k sobě mají blízko. Testovaný exemplář lákal k pohledům efektní kombinací příplatkového červeného laku a černé plátěné střechy, uvnitř vozu zase byla luxusně vypadající světlá kůže. Ať už s nataženou střechou nebo – a to především - bez ní, na tento mercedes byla radost pohledět.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Jak již bylo řečeno, střecha je klasicky plátěná, takže je lehčí a nezabere tolik místa jako kovová varianta. Po stisknutí tlačítka se složí za 20 vteřin (až do rychlosti 40 km/h), v kufru odebere 90 litrů z celkových 390 litrů (což je na kabriolet vynikající hodnota).

Vzadu spíše nouzová sedadla

Mercedes-Benz třídy E Cabrio je čtyřmístný vůz, dvě zadní sedadla ale nenabídnou dostatek prostoru pro kolena i průměrně rostlých cestujících a pokud je střecha natažená, pak vzadu není mnoho místa ani pro lidi s výškou 170 cm a výše. Ocenit ale musíme inteligentní systém odsouvání předních sedadel, dozadu se nastupuje velmi snadno. Také podavač předních pásů je praktická vymoženost.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Kabriolety si posledních zhruba pět let objednávají zákazníci s naftovými motory, testovaný kus měl benzínový šestiválec s výkonem 292 koní, což je pro kabrio podle nás vhodnější volba. Kromě něj si můžete vybrat i vznětové a zážehové čtyřválce, vrcholem je zážehový osmiválec s výkonem 388 koní.

Popisovaný vidlicový šestiválec s přímým vstřikováním paliva je skvělou a patrně i nejlepší volbou. Šestiválec je kultivovaný, nečekejte od něj ale výbušnost při každém sešlápnutí plynového pedálu. Nárůst výkonu je lineární a v dobrém slova smyslu rozvážný. Dovede úderně zatahovat, ale musíte ho vytočit nad 4000 otáček. Spotřeba při rychlejší jízdě činí 11 – 12 litrů na sto kilometrů, optimistickému údaji výrobce se nám v případě kombinované spotřeby nepodařilo přiblížit.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Sedmistupňová samočinná převodovka je dobře odstupňovaná, neřadí kdovíjak rychle, ale pomalá není a celkově se hodí k charakteru E 350 CGI Cabrio.

Podvozek je naladěn spíše na komfortní ježdění, dlouho je neutrální a fakt, že má poháněná zadní kola vám ve většině jízdních situací zůstane skryt. Podvozek výtečně filtruje nerovnosti vozovky, na hrbolatých okreskách občas trochu znervózní. Tuhost karoserie je velmi dobrá (bráno kategorií kabrioletů), kroucení automobilu v zatáčkách prakticky nezaznamenáte.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Na krk fouká teplý vzduch

Pro větší pohodu při stažené střeše pomáhají dvě vychytávky – jednak je to systém Airscarf, který na předních sedadlech fouká teplý vzduch na krk. Druhým systémem je Aircap, který usměrňuje proudění vzduchu skrz čelní sklo.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Bez chyb tento vůz není, ale celkově jde o velmi povedený kabriolet, který uspokojí především ty zájemce, kteří hledají komfort a prestiž. Testovaný benzínový šestiválec se – jak již bylo řečeno - jeví jako nejvhodnější motorizace. Už v základu je E Cabrio dobře vybavené, v seznamu příplatkové výbavy zarazí snad jen nekřesťanských 84 tisíc korun (!) za červený lak Mystic. Budiž drobnou útěchou, že základní červená barva karoserie je bez příplatku.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3498 ccm, šestiválec
Max. výkon:215 kW (292 k) při 6400 ot./min.
Max. točivý moment:365 Nm od 3000 ot./min.
0 - 100 km/h:6,8 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:8,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1790 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:1 434 000 Kč
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám