Hlavní obsah

Test Jeepu Renegade: městský kovboj

Novinky, Martin Žemlička

Jeep Willys, válečný hrdina, má i ve 21. století své pokračování. Nejde už o nekompromisní nástroj pro zdolávání těžkého terénu, ale o klasické kompaktní SUV. Něco jako Škoda Yeti. Jeepa Renegade, tedy odpadlíka jsme zkoušeli v pražském Hummer centru. A nešetřili jsme ho.

Test Jeep RenegadeVideo: Novinky

Článek

Jeep Renegade je dvojníkem Fiatu 500X a vyrábí se na stejné lince v Itálii ve městě Melfi. Ale jeep vypadá lépe než jeho italský bratr. Všimněte si spousty odkazů na původní willys – plochý tvar kapoty, sedm lamel masky chladiče, kulaté přední světlomety.

Zadní světla zase připomínají starý vojenský kanystr. Jak vidno, s detaily si výrobce vyhrál. Celkově hranatý design vypadá výborně, notabene v tak výrazném oranžovém laku, jaký mělo námi zkoušené auto. Renegade působí celkově mohutnějším dojmem, než by naznačovaly jeho parametry, na délku, šířku i výšku srovnatelné se Škodou Yeti.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

Zavazadlový prostor je pouze průměrný (351 litrů), uvnitř auta si ale na nedostatek prostoru stěžovat nebudete (vzadu je pro lidi nad 185 cm méně místa pro kolena, ale to se vzhledem k velikosti vozu předpokládá). Zadní sedadla by mohla být rozměrnější a celkově pohodlnější.

Plastová kabina s přiměřenou velikostí

Kabina působí bytelně a i přes svůj „plastový” dojem je vcelku útulná. Konstruktéři mohli lépe vymyslet místo pro odložení řidičovy levé nohy, k samotné ergonomii – kromě neintuitivního ovládání navigačního systému – ale výhrady nemáme.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

Světlá výška u verzí s předním pohonem začíná na 175 mm, u terénní verze Trailhawk dosahuje až 210 mm. Na jízdu po zablácené/zasněžené cestě to bohatě stačí, a jak jsme se přesvědčili na off-roadovém polygonu, renegade zde zvládne díky solidním nájezdovým a přejezdovým úhlům leccos.

Stále ale platí, že je to auto primárně jen do lehkého terénu. Redukční převodovku renegade nenabízí (i přes slibné označení LOW u některých verzí), jde pouze o softwarově upravenou verzi, která u automatu (devítistupňový ZF) schválně drží vyšší otáčky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

Brzdy mají příjemnou mechanickou odezvu, u silnějších verzí mají přední kotouče průměr solidních 305 mm. Řízení, třebaže tužší, má občas umělý projev. Dobře je naladěný podvozek, který má tužší charakteristiku, avšak nabídne nečekanou agilitu při projíždění zatáček. Delikátnost naladění podvozku yetiho u renegade nečekejte, špatný ale rozhodně není.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

Dvoulitrový turbodiesel jezdil během týdenního testu za solidních 6,5 l / 100 km. Základem je benzínová šestnáctistovka o výkonu 110 koní a pohon pouze předních kol. Varianty s pohonem všech čtyř kol (mezinápravová spojka, která přenáší točivý moment i na kola zadní nápravy) jsou vyhrazeny silnějším motorizacím.

Ceny jsou docela sebevědomé, základní verze za necelých 432 tisíc korun, otázkou samozřejmě je, za jakou částku si renegade odvezete z autosalonu. Záruku poskytuje český importér pětiletou.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jeep Renegade

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1956 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:103 kW (140 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 1750 ot./min.
0–100 km/h:9,5 s
Nejvyšší rychlost:182 km/h
Průměrná spotřeba:5,1 l/100 km
Pohotovostní hmotnost (EU):1502 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:431 900 Kč (1,6 – 110 k, FWD)
Cena s testovanou motorizací:675 900 Kč
Související témata:

Výběr článků

Načítám