Článek
Honda prodej testovaného modelu v Evropě oznámila v listopadu loňského roku. GB350S však není úplnou novinkou, ale vychází z modelu CB350RS, který se v Indii prodává již čtyři roky. Základní rám, motor i výbava zůstaly stejné, pro Evropu však motorka prošla drobnými změnami v oblasti výfuku, sedla a několika dalších detailů.
Na první pohled je motocykl výrazný svým kruhovým světlem a kovovou nádrží, kterou můžete pořídit ve třech barvách - černé, šedé a bleděmodré. Přední vidlice s klasickými prachovkami svírá 19" kolo, zadní zavěšení tvořené dvojicí nastavitelných tlumičů 17" kolo. Stroj je obutý do osvědčených pneumatik Metzeler Tourance Next.
Za kolik a co vše je v ceně?
Abychom pochopili, proč je v rámci objednávek o motorku takový zájem (a věřte, že nepřeháníme, když mluvíme o pořadnících), musíme zmínit, co motorka nabízí. O LED osvětlení, kluzné spojce a kontrole trakce již byla řeč. V základní výbavě ale překvapí i ukazatel zařazené rychlosti, ABS, centrální stojan a systém aktivace výstražných světel v případě nouzového brzdění.
Upřímně, tohle opravdu není běžné v dané cenové kategorii, kterou Honda nastavila nízko a jistě tím chce zatopit konkurenčním motocyklům.
Aktuální cena GB350S je 108 900 korun, a platí pro všechny tři barevné kombinace. Neobvykle nízké ceny výrobce nastavil i v oblasti příslušenství, tak například trubkový padací rám vyjde na 669 korun, kryty rukojetí na 1189 nebo 1790 korun za vyšší turistické plexi.

Honda GB350S
Takže ano, zájemci objednávají tuto novinku ve velkém, a to aniž by se na ní svezli. Úroveň poptávky zřejmě překvapila i samotného výrobce, který ji nestíhá uspokojit. Kdo objednal v únoru, měl by se dočkat v polovině května.
Pokud ale objednáte GB350S nyní, není vůbec jisté, kdy na vás dojde. Ale tím se nenechte odradit. Tento motocykl má svoje osobité kouzlo a letos to bude rozhodně jeden z nejpopulárnějších a nejdiskutovanějších strojů.
Jednoválec o výkonu 21 koní, bude to stačit?
Tady se bude lámat chleba. Jednoválcový, vzduchem chlazený motor o objemu 348 cm3 poskytuje 29 Nm točivého momentu a výkon 15,5 kW. To nejsou nijak vysoké hodnoty a pokud s nimi budete počítat, vyvarujete se případného zklamání.
Uklidnit vás můžeme, pokud máte strach z vibrací jednoválcového motoru - žádné nejsou. Spolu s příjemným zvukem výfuku je „cruisování“ městem opravdová pohoda. Hlavně nikam nespěchat a užít si, že jste opět na dvou kolech.
Věřím ale, že se najdou zájemci, kteří si právě z důvodu výkonu koupi GB350S rozmyslí. Opravdu záleží, kam plánujete jezdit a k čemu vám bude tahle motorka sloužit. Na dálnici to bude trápení. Pokud ale upřednostníte styl před výkonem a budete ji brát na ty správné silnice, pak jste právě našli skvělého společníka.
Námi testovaný kus měl při převzetí najeto pouze sto kilometrů a my tak pokračovali v jeho zajíždění, jako by to byl náš vlastní. Nejlépe se s motocyklem cítíte kolem osmdesáti až devadesáti kilometrů v hodině, do stoupání se vyplatí podřadit na čtvrtý převodový stupeň.
Maximální rychlost výrobce neuvádí, ale lze předpokládat, že to bude někde kolem 115 km/h. Při takové rychlosti už se ale jakákoliv cestovní pohoda vytratí. Naštěstí tahle motorka k rychlé jízdě nevybízí a vy počítejte s rychlostí do sto kilometrů v hodině.
Hmotnost a ovladatelnost
GB350S není úplný prcek, na kterém bych se musel se svými 184 cm krčit. Stále jsem seděl pohodlně a vzpřímeně. Sedlo ve výšce 80 centimetrů zaručuje, že na zem pohodlně dosáhnou i menší postavy. Podle výrobce motorka váží 178 kilo, a to s plnou patnáctilitrovou nádrží.
Hmotnost to není malá, ale s motorkou se na místě manipuluje dobře. Je to opravdu hodná holka, kterou by měl nafasovat každý začínající motorkář. S udávanou spotřebou 2,5 litru (v našem případě zhruba 2,7 litru) nabízí velmi slušný dojezd 570 kilometrů.

Honda GB350S
Za řídítky vás toho moc rozptylovat nebude. Na levé straně naleznete blinkry, klakson a přepínač dálkových světel, vpravo pak startér a výstražná světla. Rychloměr je analogový, dobře čitelný s ambiciózní maximální rychlostí. Otáčkoměr zde není, ale nebojte, chybět vám nebude. Zvuk motorky dobře říká, kdy je čas řadit, a i kdybyste náhodou ochutnali omezovač, vůbec nic se neděje.
Velmi se mi líbí rozsah nastavení úrovně podsvícení budíků a kontrolek. V noci si můžete podsvícení stáhnout na minimum, aby vás zbytečně neoslňovalo - během slunného dne pak vytáhnout na maximum, i když standardně nastavená střední úroveň byla dostatečná. Do nastavení se dostanete podržením dvou čudlíků na rychloměru.
Co se mi naopak nelíbí a velmi mě rozptylovalo, je takzvaný ECO indikátor, který se na přístrojovém štítu rozsvítí vždy, když s motorkou jedete úsporně. Neustálé problikávání zelené kontrolky tahalo moje oči s myšlenkou „zase jsem zapomněl vypnout blinkr“. Naštěstí lze tuto otravnou kontrolku jednoduše vypnout.
Zklamal mě i systém automatické deaktivace blinkru, který dle výrobce porovnává rozdíl v otáčkách kol a na základě toho vypočítá, kdy je možné zapomenutý blinkr vypnout. Několikrát jsem problikal stovky metrů, ale tenhle systém prostě nefunguje.

Takto vypadá GB350S se sadou Style, která obsahuje kapotáž předního světla, trubkový padací rám s mlhovými světly, kryt sedla spolujezdce a boční tankpady. Cena sady činí 13 690 korun.
Jaká je konkurence?
Z nabídky Royal Enfield lze za nejbližšího konkurenta považovat model Meteor 350, který nabízí svými parametry naprosto shodný motor s testovanou Hondou. Dle výrobce je však o něco těžší - 191 kilo, a v jeho neprospěch hraje i cena, která v závislosti na barvě startuje na částce 120 990 korun.
Ve prospěch Meteoru hraje skladová dostupnost, takže komu se nebude chtít čekat měsíce (a možná i celou sezonu) na GB350S, u Royalu pořídí okamžitě.
Za zmínku stojí i Kawasaki W230, která má však o něco nižší výkon (18 koní) a cenově je srovnatelná s Meteorem - pořídíte ji za 122 900 korun.
Závěr
Přes opravdovou snahu se nám testovaný motocykl nepodařilo na něčem nachytat. GB350S je kvalitně zpracovaná motorka, která vzhledem k výbavě a ceně v tuto chvíli prakticky nemá konkurenci.
V její neprospěch hraje jen její nedostupnost - dealerství po celé republice přiznávají, že předobjednané motocykly jsou již dávno prodané a další letos nebudou (nebo netuší kdy). Málokterý zájemce tak vydrží čekat s nejistým výsledkem a zřejmě sáhne po jednom z konkurentů.
Pokud se vám ale testovaný motocykl zalíbil, nenechte se odradit. Situace na trhu se může kdykoliv zlepšit, stejně jako si koupi předobjednaného motocyklu může původní zájemce rozmyslet.
Pokud si na pomyslné misce vah nejste jisti, pak vám možná pomůže poslední žolík, kterého dokáže Honda vytáhnout - počínaje 1. dubnem letošního roku Honda poskytuje prodlouženou šestiletou záruku na všechny nově registrované motocykly a skútry.
Honda GB350S | |
---|---|
Motor: | Vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem SOHC a 2 ventily |
Zdvihový objem: | 348 cm3 |
Maximální výkon: | 15,5 kW při 5500 ot./min. |
Maximální točivý moment: | 29 Nm při 3000 ot./min. |
Průměrná spotřeba: | 2,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže: | 15 litrů |
Pohotovostní hmotnost: | 178 kg |
Převodovka: | 5 rychlostí |
Délka × šířka × výška: | 2175 x 790 x 1100 mm |
Velikost přední pneumatiky: | 100/90-19" |
Velikost zadní pneumatiky: | 150/70-17" |
Cena testovaného motocyklu: | 108 900 Kč |