Hlavní obsah

Test Hondy CTX700N ABS DCT – rozvážná motorka s automatem

Novinky, Petr Kološ

Vzhledem a technikou do zaběhlých škatulek zapadne jen s obtížemi. Nezvyklá kombinace ale funguje lépe, než by mnozí čekali. Pokud nesháníte motorku na machrování na srazech nebo dálnicích, budete se schopnostmi a vlastnostmi tohoto stroje příjemně překvapeni.

Foto: Petr Kološ

Honda CTX700N ABS DCT

Článek

„Krásné tvary jsou jen jedny,“ nejčastěji slýcháme od těch, kteří se nechali inspirovat u konkurence. Designéry Hondy CTX700N z plagiátorství rozhodně nikdo obviňovat nemůže. Vzhled je tak neobvyklý, že se pro mnohé stává nepřijatelným. Dodejme, že kromě bílé perleti je tento cruiser k dispozici v černém matu. Výrazná stříbrná koncovka výfuku zůstává.

Velmi přehlednou přístrojovku můžete znát z řady dalších modelů. Je k dispozici se všemi potřebnými údaji. Nádrž je u této motorky na tradičním místě – tedy ne pod sedačkou, jako u ostatních modelů řady NC. Před zajištěným víkem nádrže najdete úložný, ale nezamykatelný prostor na drobnosti.

Foto: Petr Kološ

Honda CTX700N ABS DCT

Papírově vypadá nádrž na 12,5 litru malá. Ve skutečnosti to žádný problém není. Stresy s hledáním pumpy rozhodně nehrozí, protože spotřeba této motorky jen velmi výjimečně překročí pouhé 4 l/100 km.

Přestože dovozce v propagačních materiálech neváhá označit výkon motorky za „streetový“, realita je jiná. S motorkou o výkonu 48 koní pochopitelně nikdy nemůžete platit za krále levého dálničního pruhu. Pokud plánujete časté jízdy po dálnici, zvažte, jestli by za stejné peníze neodvedl lepší službu velký skútr.

Najdou se dálniční kopce, kde má CTX700N co dělat, aby udržela tachometrových 140 km/h. Předjíždění i samotný pohyb na dálnici je tedy třeba plánovat ještě prozíravěji. V této souvislosti je zajímavé zmínit, že v ostatních modelech řady NC Honda používá evoluční motor s lehce vyšším objemem i výkonem (745 ccm a 55 koní).

Pohodlné sedlo, sedíte nízko

Možná, že velký skútr přesvědčí jezdce větším pohodlím na dálnici. Co ale z principu nabídnout neumí, je motocyklový posez, a tedy prožitek. Na Hondě CTX700N sedíte krásně nízko a k tomu na pohodlném sedle. Řídítka jsou příjemně natažená k vám. Hlavní jsou tu ale pevný podvozek s nízko umístěným motorem (těžištěm) a dobré brzdy. Díky tomu je Honda CTX700N nadprůměrně ovladatelná, velmi samozřejmá a téměř plně automatická. Však na to má převodovku.

Foto: Petr Kološ

Honda CTX700N ABS DCT

Jak známo, milovníci jízdy na cruiserech jsou zvyklí jezdit rychlostmi spíše nízkými. Často tvrdí, že se kochají krajinou. Nechme stranou, jestli takové „kochání“ není náhodou nebezpečnější než ostřejší jízda, a konstatujme, že pro tyto případy si na pravém řídítku CTX700N navolíte program „D“. Možná by se ale měl spíš jmenovat „K“ – kochací. Převodovka totiž řadí nahoru ve velmi nízkých otáčkách. Prakticky hned po rozjezdu tedy plujete krajinou na šestku za podkresu specificky znějícího osmiventilového dvouválce s rozvodem SOHC.

Pokud nejedete liduprázdným prostorem, zdá se bezpečnější používat druhý z režimu šedivého voliče. Na „S“ totiž převodovka neodřazuje tak rychle. Díky tomu máte stroj lépe připravený na potenciálně rizikové situace. Rychleji podřadíte buď přidáním plynu, nebo lépe tlačítkem na levém ovladači, a problémům předejdete – chcete-li, ujedete.

Foto: Petr Kološ

Honda CTX700N ABS DCT

Bezstarostná jízda? Jak pro koho

Podvozek a brzdy jsou tak samozřejmé, že stroj vybízí i k ostřejším průjezdům. Motor si před zatáčkou připravíte na cca 4000 otáček a těšíte se, jak se necháte vyvézt na maximu točivého momentu. Pro většinu takových akcí si ale ještě musíte na voliči na pravém řídítku přepnout na ryze manuální režim (MT) a rychlostní stupně vybírat levou rukou. Ani v režimu „S“, totiž motorka neřadí podle zatáček (ale otáček), což zážitek z průjezdu snadno zkazí.

Speciální volič AT/MT, který je třeba použít vždy k zapnutí i vypnutí manuálního módu řazení, působí nedomyšleně. Od světové motocyklové jedničky (a zkušeného výrobce automobilů) by se dalo čekat ergonomičtější a bezpečnější řešení v podobě další polohy (nebo delšího podržení?) na už existujícím šedivém voliči režimů „D“ a „S“. Ubylo by okamžiků, ve kterých máte na této motorce „plné ruce práce“. A levá noha si jen tak zahálí…

Bezesporu existují motorkáři, pro které jsou motorky s automatem něco jako párky bez masa. Zároveň je ale řada jezdců, kteří chtějí mít jízdu co nejvíc bezstarostnou. Honda CTX700N je umí zaujmout nejen vzhledem, ale i suverénními vlastnostmi a extrémně nízkou spotřebou paliva. Pokérovaného zarostlého démona v kožené vestě na ní sice nikdy neuvidíte, což rozhodně neznamená, že by neuměla odvést skvělou službu.

Foto: Petr Kološ

Honda CTX700N ABS DCT

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:670 ccm, dvouválec, SOHC, kapalinou chlazený
Max. výkon:35 kW (6250 ot. za min.)
Max. točivý moment:60 Nm (4750 ot. za min.)
Průměrná spotřeba:neudává se
Pohotovostní hmotnost (EU):227 kg
Cena s testovanou motorizací:224 00 Kč (včetně ABS)
Související témata:

Výběr článků

Načítám