Článek
Neplatíte jen za design a za značku, ale také za luxusní obří dvouválec o objemu 1688 ccm. A za šestistupňovou převodovku. Vlastně ji nepotřebujete, protože u nás by motorce stačily jen čtyři rychlosti. Na druhou stranu, pokud budete na Slimovi opravdu jezdit, při delších cestách přijde šestka vhod.
Překvapením je poměrně vysoká cestovní rychlost. Tachometrových 170 km/h se dá držet dlouhodobě, jakkoliv to odporuje tuzemským předpisům a značně vysává nádrž. Nápor vzduchu je rozhodně menší, než byste s ohledem na absenci byť jen náznaku kapoty čekali. Ještě důležitější ale je, že i v takto vysokých rychlostech se motorka chová snad až překvapivě jistě.
Lepší, než by řada z vás čekala, je také v zatáčkách. Je sice dlouhá, ovšem i pevná. Gumy ještě nejsou tak široké, aby motorka chtěla jen buď rovně, nebo se v zatáčkách kácela. Není to pochopitelně žádná lasička, je masivní a s velmi nízko položenými plotnami i rámem, ale rozhodně překonává běžně předpokládané vlastnosti strojů této značky.
Klidné řízení překvapuje
Velkým dílem se na jistotě podvozku podílí vzduchem chlazený dvouválec. V tuto chvíli nemám na myslí jeho točivý moment (132 Nm), ani vyvažovací hřídel, která stroj zklidňuje, jako pevné upevnění do rámu. Agregát tím zvyšuje tuhost motorky.
Spolu s výtečným naladěním podvozku a odstrojením o řadu (těžkých) okrasných prvků je motorka natolik jistá, že zaujme i ty, kteří na podobný typ strojů hledí s despektem, protože „umí jezdit jen rovně“.
Dalším překvapením pro ty, kteří mají zkušenost jen s dostupnějšími stroji značky H-D, je klid v řídítkách. I když je motor v rámu napevno, brnění v rukou se nekoná. Ano, někdy se motorka pochopitelně zatřese, a někdy máte rozmazaný obraz v zrcátku, ale to je přece součást kultu H-D.
Těžká váha - 318 kilogramů
Ovládací síly jsou s ohledem na rozměry a váhu stroje pochopitelně potřeba větší, ovšem tohle skutečně není motorka pro začínající motorkáře. Stejně těžko si na ní představíte děvče (jakkoliv je stroj k dispozici i v dekadentní růžové perleti). A to dokonce ani v pozici spolujezdkyně. Slim je přísně jednomístný.
Při očesávání stroje ho tvůrci mohli klidně zbavit i ukazatele směrových světel. Je úplně mimo osu pohledu, a fakticky k ničemu. Zřejmě jde o tradici, ovšem diody v oblasti tachometru, tam, co svítí zařazená šestá rychlost, by byly mnohem funkčnější. Také přepínání dálkových světel je ergonomicky daleko. Tlačítko s ujetou vzdáleností kombinované s klaksonem se zdálo konstruktérům H-D významnější. A když už jsme v „pozdvihování obočí“, tak nepříliš sofistikované je i upevnění krytu výfuků.
Co naopak každý ocení, je nekomplikovaný bezklíčový přístup. Ke startu stačí jen otočit spínačem na nádrži. Tuhle vychytávku už mají všechny dospělé motorky značky H-D. Funguje pochopitelně i při zamykání, kdy od stroje prostě jen odejdete a on se „sám zabezpečí“. Vzhledem k hmotnosti stroje (318 kg) a zároveň jistým jízdním vlastnostem se velmi hodí ABS.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1688 ccm, V2, čtyřtakt, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | výrobce neudává |
Max. točivý moment: | 132 Nm |
0 - 100 km/h: | výrobce neudává |
Kapacita nádrže: | 19 l |
Hmotnost: | 318 kg |
Pohon: | řemenem |
Cena: | 15 830 euro (cca 395 750 Kč) |