Článek
Extravagantní lak, blyštivý chrom na motoru i velkých kolech (vpředu 19 vzadu 18 palců) a v neposlední řadě audioaparatura s osmi reproduktory o výkonu 400 wattů. Jde tu o něco jiného než o demonstraci úspěchu, díky kterému máte na motorku za 840 000 Kč?
Nechci naznačit, že by Street Glide CVO byla předražená. Naopak. Kdybyste si chtěli prvky doplňkové výbavy nakupovat jednotlivě, tak jako je to možné v případě každé motorky H-D, vyšly by vás mnohem dráž. Jde tedy o svým způsobem výhodnou nabídku. Něco jako množstevní sleva.
A hlavně – pokud byste chtěli stroj nechat upravit na zakázku jinde, není vůbec jisté, že by konečný výsledek byl impozantní tak, jako když mašinu promění přímo její tvůrci v americkém Milwaukee.
Jakkoliv bohatě čalouněné a od pohledu pohodlné sedlo jezdce láká, vyrazit na vyjížďku s takovým kolosem chce rozhodně odvahu. Dodat si ji můžete třeba oblíbenou písni z iPodu. Jeho připojení k aparatuře je samozřejmostí.
Ale až zahřmí dvouválcová osmnáctistovka, možná ve vás znova bude malá dušička: „Zvládnu se rozjet s motorkou o váze skoro 390 kg? A co hůř, jak po jízdě zastavit a hlavně - kde zaparkovat?“ Zpátečku nehledejte. A o stání jinde, než na rovinatém a zpevněném povrchu neuvažujte. Street Glide vám upadne jen jednou...
Maximální komfort
S ohledem na rozložité rozměry překvapí, jak samozřejmé ovládání motocyklu je. Stačí překonat krizovou rychlost chůze, a Street Glide je vaše. V městských kolonách pochopitelně tento typ stroje příliš neoceníte – i kvůli teplu, které produkuje dvouválcový agregát – ale přiznám, že zatáčí a brzdí lépe, než jsem čekal.
Maximální komfort jízdy je zajištěný nejen díky ohromnému motoru, kterému by stačila snad třetina z dodávané šestistupňové převodovky. Potěší i vyhřívané rukojeti nebo tempomat. Očekávání naopak zůstala nenaplněná, pokud jde o ochranu před větrem ve vysokých rychlostech.
Pokud míníte dodržovat původní účel stroje, tedy exhibiční nebo „kochací“ jízdy krajinou, počítejte nejen s obrovským zájmem všech, které budete za exkluzivního dunění a velmi příjemných mechanických zvuků poctivého amerického železa míjet, ale i se spotřebou kolem sedmi litrů.
Ve chvíli, kdy rozhodnete publiku (nebo spolujezdkyni) předvést něco z dynamických schopností stroje, počítejte s tím, že nemá nejmenší ostych vypít každých sto kilometrů z nádrže 10 litrů benzínu.
Malý dojezd, nepřesné zobrazení
Při rychlejším tempu se proto obzvlášť obezřetně vyplatí kontrolovat ukazatel stavu paliva. Je vlevo na nádrži, a tedy zcela mimo zorné pole řidiče. Navíc za slunečného dne jeho diodové pojetí není příliš přehledné. A je velmi dobré vědět, že při dynamickém jízdním režimu může tento americký obr zůstat se suchou nádrží u krajnice už po pouhých dvou stech kilometrech od pumpy.
Říká se, že motorky jsou hlavně o svobodě. Zároveň jsou bezpochyby také o (větší či menší) exhibici. Harley-Davidson CVO Street Glide si některými svými vlastnostmi klidně ukrojí ze zmíněné volnosti a svobody (omezení při pohybu ve městě, při parkování), aby to nahradil ukrutnou porcí exhibice. Pokud chcete opravdu vyčnívat, tohle se zdá jako náramně vhodná cesta.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1802 ccm, V2, čtyřtakt, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | výrobce neudává |
Max. točivý moment: | 156 Nm |
0 - 100 km/h: | výrobce neudává |
Kapacita nádrže: | 22,7 l |
Hmotnost: | 389 kg |
Pohon: | řetězem |
Cena: | 840 000 Kč |