Článek
Extravagantní lak, blyštivý chrom na motoru i velkých kolech (vpředu 19 vzadu 18 palců) a v neposlední řadě audioaparatura s osmi reproduktory o výkonu 400 wattů. Jde tu o něco jiného než o demonstraci úspěchu, díky kterému máte na motorku za 840 000 Kč?

Harley-Davidson CVO Street Glide
Nechci naznačit, že by Street Glide CVO byla předražená. Naopak. Kdybyste si chtěli prvky doplňkové výbavy nakupovat jednotlivě, tak jako je to možné v případě každé motorky H-D, vyšly by vás mnohem dráž. Jde tedy o svým způsobem výhodnou nabídku. Něco jako množstevní sleva.
A hlavně – pokud byste chtěli stroj nechat upravit na zakázku jinde, není vůbec jisté, že by konečný výsledek byl impozantní tak, jako když mašinu promění přímo její tvůrci v americkém Milwaukee.

Harley-Davidson CVO Street Glide
Jakkoliv bohatě čalouněné a od pohledu pohodlné sedlo jezdce láká, vyrazit na vyjížďku s takovým kolosem chce rozhodně odvahu. Dodat si ji můžete třeba oblíbenou písni z iPodu. Jeho připojení k aparatuře je samozřejmostí.
Ale až zahřmí dvouválcová osmnáctistovka, možná ve vás znova bude malá dušička: „Zvládnu se rozjet s motorkou o váze skoro 390 kg? A co hůř, jak po jízdě zastavit a hlavně - kde zaparkovat?“ Zpátečku nehledejte. A o stání jinde, než na rovinatém a zpevněném povrchu neuvažujte. Street Glide vám upadne jen jednou...
Maximální komfort
S ohledem na rozložité rozměry překvapí, jak samozřejmé ovládání motocyklu je. Stačí překonat krizovou rychlost chůze, a Street Glide je vaše. V městských kolonách pochopitelně tento typ stroje příliš neoceníte – i kvůli teplu, které produkuje dvouválcový agregát – ale přiznám, že zatáčí a brzdí lépe, než jsem čekal.
Maximální komfort jízdy je zajištěný nejen díky ohromnému motoru, kterému by stačila snad třetina z dodávané šestistupňové převodovky. Potěší i vyhřívané rukojeti nebo tempomat. Očekávání naopak zůstala nenaplněná, pokud jde o ochranu před větrem ve vysokých rychlostech.

Harley-Davidson CVO Street Glide
Pokud míníte dodržovat původní účel stroje, tedy exhibiční nebo „kochací“ jízdy krajinou, počítejte nejen s obrovským zájmem všech, které budete za exkluzivního dunění a velmi příjemných mechanických zvuků poctivého amerického železa míjet, ale i se spotřebou kolem sedmi litrů.
Ve chvíli, kdy rozhodnete publiku (nebo spolujezdkyni) předvést něco z dynamických schopností stroje, počítejte s tím, že nemá nejmenší ostych vypít každých sto kilometrů z nádrže 10 litrů benzínu.

Harley-Davidson CVO Street Glide
Malý dojezd, nepřesné zobrazení
Při rychlejším tempu se proto obzvlášť obezřetně vyplatí kontrolovat ukazatel stavu paliva. Je vlevo na nádrži, a tedy zcela mimo zorné pole řidiče. Navíc za slunečného dne jeho diodové pojetí není příliš přehledné. A je velmi dobré vědět, že při dynamickém jízdním režimu může tento americký obr zůstat se suchou nádrží u krajnice už po pouhých dvou stech kilometrech od pumpy.
Říká se, že motorky jsou hlavně o svobodě. Zároveň jsou bezpochyby také o (větší či menší) exhibici. Harley-Davidson CVO Street Glide si některými svými vlastnostmi klidně ukrojí ze zmíněné volnosti a svobody (omezení při pohybu ve městě, při parkování), aby to nahradil ukrutnou porcí exhibice. Pokud chcete opravdu vyčnívat, tohle se zdá jako náramně vhodná cesta.

Harley-Davidson CVO Street Glide
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1802 ccm, V2, čtyřtakt, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | výrobce neudává |
Max. točivý moment: | 156 Nm |
0 - 100 km/h: | výrobce neudává |
Kapacita nádrže: | 22,7 l |
Hmotnost: | 389 kg |
Pohon: | řetězem |
Cena: | 840 000 Kč |