Článek
Je to jako vydat článek s hrubkou. Může být napsán strhujícím způsobem, přinést zajímavé informace, jenže když není na korektora, působí to amatérsky. Podobně stupačky u roadsteru. Když chcete dát nohy dolů/nahoru, překážejí. Jejich tragicky špatná poloha je umocněna délkou a vzhledem. Žádná motorka na trhu „neokopává kotníky“ jako H-D Roadster.
Netřeba diskutovat o tom, že výměna stupaček zabere podobně dlouhý čas jako oprava „Harlei-Davitson“ na Harley-Davidson. Ale dost o stupačkách. Dobré je, že s jejich výměnou mohou úpravy skončit. Ještě byste možná chtěli větší trysku v karburátoru tak, aby motorka lépe táhla, jenže i když motor karburátory dobře pamatuje, dávno funguje se vstřikováním.
Nízká a široká řídítka
Místo výměny trysky musíte začít vzpomínat. Při rozjedu s dvanáctistovkou (!) H-D je totiž třeba trochu cvičit s rukojetí plynu a páčkou spojky - podobně jako kdysi na pionýrovi. Daň za emisní normu Euro 4 tak sice není malá, ovšem výběr motorek bez šeredných chladičů kapaliny je mizerný.
Malá, pouze dvanáctilitrová nádrž je údajně odkazem na závodnická padesátá léta, podobně nízká a široká řídítka. Do současnosti nás vrací nový tachometr s o řádek větším a čitelnějším displejem. Moderní je i přední obrácená vidlice, díky které se cítíte jistě i při rychlejší jízdě na horších cestách. Velká škoda, že motorka nejde pořádně naklonit.
Cena akceptovatelná
Zatímco škrtání hlásičů nebudete slýchat rádi, protože přichází příliš brzy, mechanické zvuky a vůně spojené především se zhasnutím dvouválcového „vzducháče“ jsou jednoznačně podmanivé. Tohle je bezesporu hlavní zbraň H-D. Stejně jako konkurence zvládá splňovat přísné hlukové a emisní normy, přesto se z jeho agregátů nestala nevzhledná skrumáž kabelů a hadic.
A to nejlepší nakonec: na rozdíl od ostatních modelů řady Sportster má roadster už v základu na zadní vidlici tlumiče s normálními zdvihy. Rázy do zad, kterými ostatní modely zákeřně nutí majitele k výměně běžného za příplatkové odpružení, ty se u roadsteru nekonají. Díky brzdovým a podvozkovým komponentům je tak motocykl nejjistějším, a tedy i nejzajímavějším modelem v řadě Sportster.
A ještě zázrak: v ceně protentokrát chybí (tradiční) americká přirážka za image!
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1202 ccm, dvouválec OHV, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | neuveden |
Max. točivý moment: | 96 Nm při 4 000 ot./min. |
Průměrná spotřeba: | neudává se |
Pohotovostní hmotnost (EU): | 259 kg |
Cena s testovanou motorizací: | 341 000 Kč (10 450 euro) |