Článek
Je to jako vydat článek s hrubkou. Může být napsán strhujícím způsobem, přinést zajímavé informace, jenže když není na korektora, působí to amatérsky. Podobně stupačky u roadsteru. Když chcete dát nohy dolů/nahoru, překážejí. Jejich tragicky špatná poloha je umocněna délkou a vzhledem. Žádná motorka na trhu „neokopává kotníky“ jako H-D Roadster.
Netřeba diskutovat o tom, že výměna stupaček zabere podobně dlouhý čas jako oprava „Harlei-Davitson“ na Harley-Davidson. Ale dost o stupačkách. Dobré je, že s jejich výměnou mohou úpravy skončit. Ještě byste možná chtěli větší trysku v karburátoru tak, aby motorka lépe táhla, jenže i když motor karburátory dobře pamatuje, dávno funguje se vstřikováním.

Harley-Davidson Roadster 1200
Nízká a široká řídítka
Místo výměny trysky musíte začít vzpomínat. Při rozjedu s dvanáctistovkou (!) H-D je totiž třeba trochu cvičit s rukojetí plynu a páčkou spojky - podobně jako kdysi na pionýrovi. Daň za emisní normu Euro 4 tak sice není malá, ovšem výběr motorek bez šeredných chladičů kapaliny je mizerný.
Malá, pouze dvanáctilitrová nádrž je údajně odkazem na závodnická padesátá léta, podobně nízká a široká řídítka. Do současnosti nás vrací nový tachometr s o řádek větším a čitelnějším displejem. Moderní je i přední obrácená vidlice, díky které se cítíte jistě i při rychlejší jízdě na horších cestách. Velká škoda, že motorka nejde pořádně naklonit.

Nový tachometr se dvěma řádky pro zobrazování údajů
Cena akceptovatelná
Zatímco škrtání hlásičů nebudete slýchat rádi, protože přichází příliš brzy, mechanické zvuky a vůně spojené především se zhasnutím dvouválcového „vzducháče“ jsou jednoznačně podmanivé. Tohle je bezesporu hlavní zbraň H-D. Stejně jako konkurence zvládá splňovat přísné hlukové a emisní normy, přesto se z jeho agregátů nestala nevzhledná skrumáž kabelů a hadic.

Zpropadené stupačky u modelu Roadster
A to nejlepší nakonec: na rozdíl od ostatních modelů řady Sportster má roadster už v základu na zadní vidlici tlumiče s normálními zdvihy. Rázy do zad, kterými ostatní modely zákeřně nutí majitele k výměně běžného za příplatkové odpružení, ty se u roadsteru nekonají. Díky brzdovým a podvozkovým komponentům je tak motocykl nejjistějším, a tedy i nejzajímavějším modelem v řadě Sportster.
A ještě zázrak: v ceně protentokrát chybí (tradiční) americká přirážka za image!

Harley-Davidson Roadster 1200
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1202 ccm, dvouválec OHV, chlazený vzduchem |
Max. výkon: | neuveden |
Max. točivý moment: | 96 Nm při 4 000 ot./min. |
Průměrná spotřeba: | neudává se |
Pohotovostní hmotnost (EU): | 259 kg |
Cena s testovanou motorizací: | 341 000 Kč (10 450 euro) |