Článek
Modernizovaný Ranger vypadá díky jiným světlometům a přední masce uhlazeněji. Na výběr jsou i nové barevné kombinace, celkem deset barev karoserie, přičemž pět je nových.
Námi testovaná nejvyšší specifikace Wildtrak má nejrůznější chromované doplňky, sedačky s oranžovým prošíváním a černo-oranžové koberečky. Vzhledem k tomu, že je Ranger pracovním off-roadem, jsou tyto doplňky zhola zbytečné. Menší problém je také v tom, že některé kombinace motorů a převodovek dostanete výhradně s verzí Wildtrak.
Všechna nabízená provedení nového Rangeru jsou standardně vybavena elektrickým stahováním oken, elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek a CD přehrávačem s podporou MP3.
Ford Ranger se dodává se třemi typy kabiny – jako dvoumístné auto s největší nákladovou plochou, se dvěma dveřmi (a zadními sedačkami) nebo jako tzv. Double Cab, kam se vejde až pět cestujících. Mimochodem, výklopné zadní víko unese až 100 kilogramů.
Klasický terénní vůz
Podvozek má stále klasické off-road pojetí - rámová konstrukce a tuhá zadní náprava, ke které lze manuálně připojit nápravu přední. Nechybí ani redukční převodovka, uzávěrky diferenciálů chybí. Podle údajů výrobce můžete brodit 75 cm hlubokou vodou; nájezdové a přejezdové úhly jsou také bohatě dimenzované – vpředu 32 a vzadu 21 stupňů; boční náklon až 28 stupňů. V terénu zvládne Ranger opravdu hodně, limitujícím faktorem by mohl být velký rozvor.
K Rangeru se dodává výhradně pětistupňová manuální převodovka. Motor, třílitrový turbodiesel je hlučný při studených startech, po zahřátí na provozní teplotu se již z rušivými zvuky setkáte ojediněle. První dva rychlostní stupně jsou krátké a tak Ranger dovede slušně akcelerovat. Nejvyšší rychlost je 170 km/h, ale z hlediska hluku, spotřeby a bezpečné jízdy se jako optimum při dálniční jízdě jeví rychlost kolem 120 km/h. Řízení má pomalý převod a horší zpětnou vazbu.
Ford Ranger je pracant do náročných podmínek. Vyšperkovaná verze Wildtrak by sice mohla svádět k tomu, že by si jej někdo pořídil do města, ale tam by soužití s autem bylo velmi obtížné a vlastně nesmyslné.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2953 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 156 k (115 kW) při 3500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 380 Nm od 1800 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 11,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 170 km/h |
Průměrná spotřeba: | 9,5 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1751 kg |
Poháněná náprava: | zadní, volitelně 4x4 |
Cena základní verze: | 859 990 Kč |