Článek
Pokud budeme brát poměr cena / užitná hodnota, nemá tento pick-up od Dacie konkurenci – základní verze s benzínovou šestnáctistovkou stojí 159 900 korun (nečekejte ale posilovač řízení, rádio nebo airbagy, za všechno se připlácí). Vhodnější je turbodiesel – základní stojí 209 900 (70 k), silnější verze přijde na 224 900 korun (85 k).
Užitečné zatížení Loganu Pick-up činí 800 kilogramů – pokud odečteme hmotnost dvoučlenné posádky, máte pořád 600 kilogramů pro náklad, což je fantastická hodnota. Nahlíženo optikou užitkových automobilů, za 200 tisíc neseženete jiný nový pick-up s tak velkou využitelností.
Výrobce uvádí, že 80 procent dílů Loganu Pick-up je stejných s osobním modelem Logan. Díky tomu se ušetřily peníze i čas potřebný k vývoji nového vozu.
Pružná 1,5 dCi jezdí za 5 - 6 litrů
Motor 1,5 dCi z líhně Renaultu se nabízí ve dvou výkonových verzích – 70 k a 85 k a 160 Nm při 1700 otáčkách (silnější verze nabízí 200 Nm). Turbodiesel má vstřikování paliva typu common-rail. Otestovali jsme silnější verzi turbodieselu; pohonná jednotka je ve vysokých otáčkách, respektive rychlostech nad 100 km/h nepříjemně hlučná. Jeho kladem je nicméně pružnost, kterou zprostředkovává 200 Nm točivého momentu. Spotřeba se v praxi pohybuje mezi pěti a šesti litry nafty, hodnoty víceméně odpovídají tomu, co udává výrobce na základě laboratorních měření.
Kabina je prostorná, ergonomie i zpracování jasně ukazují, že tohle je levné auto. Asi největším negativem je již zmiňovaná vysoká hlučnost.
Šetřilo se kde to šlo
Šetřilo se všude kde to šlo - mimochodem, otáčkoměru chybí červené pole - i na takových detailech rumunská automobilka šetří. Celkově je ergonomie pracoviště řidiče pouze průměrná – ovladače nejsou po ruce, materiály působí lacině, přesto – svoji funkci plní dobře. Horší je to s nenastavitelným volantem – řidiči s výškou 170 – 195 cm si sednou víceméně pohodlně, horší to budou mít ti, kteří mnoho nenarostli, nebo naopak vyrostli nadprůměrně.
Manuální převodovka je vcelku přesná, dráhy jsou delší, chirurgicky přesnou kulisu u tohoto vozu asi nikdo čekat nebude. Trochu je škoda absence šestého převodového stupně, jenž by snížil otáčky a hluk při jízdě po dálnici.
Délka ložného prostoru činí 1807 mm, v nejužším místě má korba 1024 mm. Na korbě nechybí nejrůznější úchyty (je jich celkem 16) pro zabezpečení nákladu, dokoupit se dá i uzavíratelný box nebo pevná plachta. Díky odtokovým kanálkům se plastová korba snadno udržuje v čistotě. V kabině je navíc úložný prostor, jenž pojme bezmála 300 litrů.
Nejlepší cena / užitná hodnota
Podtrženo a sečteno: Dacia Logan Pick-up potěší užitnými vlastnostmi, přiměřeně výkonnými turbodiesely, prostornou kabinou a měkce naladěným podvozkem, který dobře filtruje nerovnosti i díry. Naopak, slabší je ergonomie, celkové zpracování interiéru a hlučnost vozidla. Rovněž nabídka bezpečnostní výbavy je podprůměrná. Proti robustnosti klasických pick-upů od Toyoty, Mazdy nebo Fordu představuje Dacia jiný typ automobilu – podvozek má zakrytý dobře, pro jízdu v terénu rozhodně navržena nebyla.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1461 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 63 kW (85 k) při 3750 ot./min. |
Max. točivý moment: | 200 Nm při 1900 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 13,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 160 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 5,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1140 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 249 900 Kč |