Článek
Citroën DS3 je obecně líbivé auto, u verze Cabrio to platí ještě více. DS3 Cabrio s délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm pochopitelně vychází z hatchbacku představeného před třemi roky. Oproti němu má ale novinka s plátěnou střechou o 25 kilogramů větší hmotnost. Nejde však o klasický kabriolet, protože střechu lze stáhnout pouze nad předními a zadními sedadly, sloupky či střešní oblouky zůstávají na svém místě.
V praxi ale to, že DS3 Cabrio je kabrioletem tak napůl, nevadí ze dvou důvodů; jednak se díky tomu podařilo zachovat rozumnou prodejní cenu, neutrpěla ani torzní tuhost či bezpečnost při převrácení. Respektive obě posledně zmíněné vlastnosti by se pochopitelně daly zachovat i u plnohodnotného kabrioletu, pak by ale cena nezačínala na částce 448 900 korun.
Plátěná střecha lze vysunout do libovolné polohy
Unikátní je možnost plátěnou střechu, jež se nabízí se třemi barevnými provedeními, elektronicky ovládat (a co je důležité - kdykoliv její pohyb zastavit) až do rychlosti 120 km/h. Uzavření střechy zabere 16 sekund. Při jízdě se sundanou střechou ale při dálničních rychlostech i přes drobný přední větrný štít dovnitř docela fouká, kromě proudícího vzduchu je tedy zhoršena i akustická pohoda.
Interiér je převzat z modelu DS3, je dobře zpracovaný a třebaže jej kazí pár laciných detailů ze základního C3 (páčky ovladačů, tlačítka pro stahování oken), celkově působí docela luxusním dojmem. Hezký je i tvar pohodlných sedadel s výraznějším bočním vedením, avšak vyšším posazem. Grafika integrovaného navigačního přístroje a její ovládání nebude vyhovovat každému, stejně jako tvar volantu. Poloha za ním se ale hledá snadno řidičům nejrůznějšího vzrůstu. Z auta je zhoršený výhled vzad, A sloupky rovněž částečně omezují výhled šikmo vpřed.
Praktická stránka věci je u DS3 Cabrio docela potlačena, malý kufr (245 l) by tolik nevadil, je ovšem abnormálně špatně přístupný. Vzadu, kam se dostanete po odsunutí předních sedaček, také není mnoho místa nazbyt, obzvláště v oblasti hlavy. V létě se to dá řešit elegantně „povinným“ stažením střechy, je to ale pro cestující nad 180 cm dost polovičaté řešení.
Tvrdší podvozek u Francouze překvapí
U DS3 neplatí premisa o komfortně naladěných francouzských podvozcích. U recenzovaného modelu je totiž citelně znát tvrdší naladění, notabene na sedmnáctipalcových ráfcích. Podvozek naštěstí není prkenný, cítíte z něj větší tuhost a na rozbitých okreskách se kvůli rázům posádka moc dobře cítit nebude.
Běžné silnice a dálnice ale DS3 zvládá vcelku obstojně, velmi dobrá je směrová stabilita i při vyšších rychlostech. Bezproblémová je práce se šestistupňovou manuální převodovkou, řízení není překvapivě přeposilované a je vcelku přesné.
Mnohokráte chválený je nejsilnější motor pro DS3, totiž 156koňové 1.6 THP, které PSA vyvíjelo společně s BMW. Motor má dostatek síly už od nízkých otáček, v těch středních předvádí výtečný zátah (podpořený 240 Nm točivého momentu) doprovázený i zajímavou zvukovou kulisou. Nástup točivého momentu je velmi plynulý, mezi 1800 až 6000 otáčkami s nezvykle plochým průběhem. Spotřeba dle jízdního stylu nejčastěji osciluje mezi sedmi a osmi litry benzínu.
Bohužel se během testovacího týdne objevila závada, která softwarově snížila výkon motoru. S autem bylo možné normálně jezdit, výkon a točivý moment ale byl tak na úrovni 60 procent běžného výkonu. S DS3 bylo nutné zajet do servisu.
Suma sumárum elegantně vypadající otevřený automobil za solidní cenu. Někomu bude vadit tvrdší naladění podvozku s nevalným projevem při přejezdu nerovností, omezená praktičnost se u této kategorie aut tak trochu očekává. Bez chyb není, v kategorii kolem půl miliónu korun ale mnoho stylových nových aut kromě DS3 nenajdete. Popisovaný vrcholný motor ale dostanete jenom k nejdražší výbavě Sport.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 115 kW (156k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 240 Nm od 1400 ot./min. |
0–100 km/h: | 7,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 210 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1175 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 448 900 Kč (1.2 VTi, 82 k) |
Cena s testovanou motorizací: | 572 900 Kč |