Hlavní obsah

Test Citroënu C4: francouzský pohodář s nevšedním interiérem

Novinky, Martin Žemlička

Po verzích hatchback a kupé nedávno francouzský výrobce rozšířil modelovou řadu C4 o verzi sedan. Nejdelší z cé-čtyřek s naroubovanou zadní částí se sice ne každému líbí, nicméně nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Vyzkoušeli jsme benzínovou šestnáctistovku a mezi prvními přinášíme silniční test.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C4 ve verzi sedan sice náleží do nižší střední třídy, svojí délkou pošilhává o třídu výše.

Článek

Před designéry stál nelehký úkol - udělat z hatchbacku sedan. Ač to z fotografií nemusí být patrné, vzhled se docela povedl. Patrně vás neuchvátí, ale ani neurazí. Zadní světla s tvarem připomínajícím bumerang vypadají neotřele; přední část je stejná jako u hatchbacku nebo kupé.

Co musíme cé-čtyřce pochválit, je bohatě dimenzovaný vnitřní prostor - vepředu i vzadu je dostatek místa jak v příčném, tak v podélném směru. Rozvor se u sedanu zvětšil na 2 712 mm, na délku měří auto 4 771 mm.

Citroën C4 jde jinou cestou - interiér je nevšední

Semišové (velurové) potahy sedadel jsou příjemné na dotek, hůře se ale udržují čisté. Pokud máte línajícího psa, zapomeňte na ně úplně a pořiďte si klasické textilní potahy, které má Citroën v nabídce také. Cestující na zadních sedadlech určitě potěší výdechy klimatizace s možností jejího regulování, to se v nižší střední třídě vidí málokdy.

Přestože pracoviště řidiče obsahuje záplavu nejrůznějších tlačítek, jejich ovládání je po několika jízdách s C4 intuitivní a vše důležité je rychle k dosažení. Malý otáčkoměr máte před sebou, rovněž digitální rychloměr své místo našel uprostřed palubní desky. Volant s pevným středem je také originálním prvkem, který ovšem z praktického hlediska nepřináší nic nového.

:. Sedadla mohou mít buď látkový potah nebo velurový (na snímku).foto: Novinky/Martin Žemlička

Zavazadelník má dostatečnou velikost (513 l), ale špatnou přístupnost - nakládací hrana je docela vysoko, ale především vstupní prostor je menší, což ale u sedanů není ničím neobvyklým. Zavazadla, které umístíte až na konec kufru se budou obtížně vyndávat - i vysocí jedinci budou mít při tomto manévru polovinu těla uvnitř zavazadlového prostoru.

Podvozek komfortní, ale ta převodovka - pořád špatná

Na čem by technici koncernu PSA Peugeot Citroën měli zapracovat je řazení, které jednak není nejpřesnější, navíc má zbytečně dlouhé dráhy a je gumové - neklade vhodný odpor. Jde bezpochyby o nejslabší místo testovaného Citroënu.

Řízení je přesné, ale necitlivé. Od pneumatik ke konečkům vašich prstů nedorazí ty správné informace o tom, co se děje s předními koly. Pokud si rádi vychutnáváte jízdu v zatáčkovitých silnicích, na C4 sedan zapomeňte. Brzdy jsou vhodně dimenzované a dobře se dávkují. Podvozek je na limitu nedotáčivý, nicméně náklony v zatáčkách jsou i přes typické komfortnější naladění kupodivu malé.

:. Na délku měří C4 sedan 4,7 metrů - to už je pořádný kus auta.foto: Novinky/Martin Žemlička

Benzínová šestnáctistovka je motorem spíše pro klidné řidiče, pro rychlejší akceleraci je třeba jej vytáčet až těsně k červenému poli. Ve vyšších otáčkách se motor projeví dunivým zvukem, celkové odhlučnění je vyjma situací, kdy z motoru „ždímete co to dá“, velmi slušné.

Na okresních silnicích se při dodržování 90 km/h dá jezdit do sedmi litrů benzínu, ve městě spotřeba stoupá k hranici devíti litrů na sto kilometrů. Kdo by chtěl úspornější (a zároveň výkonnější motor), sáhne po osvědčeném turbodieselu 1,6 HDI (110 k / 260 Nm). Žádný jiný agregát se k modelu C4 sedan nedodává.

Kdo hledá komfort a bohatou výbavu

Cé-čtyřka ve verzi sedan neuspokojí náročné řidiče, tedy ty, kteří cestování automobilem neberou pouze jako přesun z bodu A do bodu B. Naopak, pokud od auta očekáváte dostatek prostoru a komfort a na řidičském prožitku vám tolik nesejde, mohl by vás nový Citroën C4 sedan oslovit.

Už základní výbava Pallas je bohatá (4x airbagy, všechna okna elektricky ovládaná, manuální klimatizace atd.). Pokud si připlatíte 25 tisíc za výbavu Exclusive, dostanete vše kromě ESP, parkovacího asistentu a metalického laku. Základní cena činí 459 500 korun a dáme ruku do ohně za to, že vám prodejce už při vašem vstoupení do autosalonu nabídne pár tisíc korun slevu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1587 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:80 kW (110 k) při 5800 ot./min.
Max. točivý moment:147 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:11,8 s
Nejvyšší rychlost:185 km/h
Kombinovaná spotřeba:7,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1317 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:459 500 Kč
Související témata:

Související články

Kia Picanto v testu: prcek konečně pobral krásu

Oproti generaci před faceliftem se Picanto zakulatilo a působí nyní hravějším a přátelštějším dojmem. Především zepředu je na něj konečně pěkný pohled - úzká...

Výběr článků

Načítám